תרבות ופנאי

מפצח האגוזים מגיע לבאר שבע

תרבות ופנאי30 ביולי 2018    דקה אחת
0

לכבוד חגיגות 50 שנה לתיאטרון הלאומי הרוסי על הקרח של סנט פטרסבורג, תגיע לבאר שבע הפקת הענק "מפצח האגוזים", זאת כחלק מסיבוב ההופעות בישראל

מפצח האגוזים מגיע לבאר שבע
הפקת ענק במשכן לאמנויות הבמה בב"ש | צילום: ולדימיר סמירנוב

זהו מופע לכל המשפחה הכולל מעל 100 אמנים, בשילוב של טכנולוגיות ואפקטים מיוחדים, משלג אמיתי שיורד על הבמה ועד לפעלולי תאורה מרהיבים. במופע מרחפים אמני הלהקה בוירטואזיות מעל הבמה לצלילי המוסיקה של צ'ייקובסקי.

ההפקה היא מופע בלט אמיתי וכוללת תפאורה אלגנטית ותלבושות מהודרות. זוהי קבוצת הבלט היחידה שמעלה בלט על הקרח, כשלצורך העלאת המופע פה בארץ, יהפכו אולמות ברחבי הארץ, ליום אחד או שניים לזירת קרח ושלג. מדובר בהליך טכני מורכב עם עלויות יקרות, במהלכו מקפיאים שכבת קרח על הבמה, תוך שימוש במערכת מטורפת של חנקן נוזלי, אותה צריך לשבור בתום ההופעה. במופע צפו עד כה מיליוני צופים מרחבי העולם וכעת הוא מגיע לראשונה לישראל.

התיאטרון הלאומי הרוסי על הקרח של סנט פטרסבורג נוסד לפני 50 שנה ע"י הכוריאוגרף הרוסי המפורסם קונסטנטין בויירסקי. הפקות התיאטרון מהוות סינטזה של בלט קלאסי, תיאטרון והחלקה אמנותית על הקרח. כתוצאה מכך, נוצר ז'אנר מיוחד וכוריאוגרפיה ייחודית לו. מופעי התיאטרון שופעים בתנועות וניתורים שלא קיימים בבלט הקלאסי והומצאו במיוחד עבורם. מופע הבלט על הקרח הינו דינמי יותר לעומת הבלט הקלאסי שיש בו לא מעט סטטיות – דבר שמקל על הצפייה במיוחד לצופים הצעירים.

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 1.8, 20:00. 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה