עסקים וכלכלה

עכשיו הזמן לקריירה טכנולוגית בתעשייה הביטחונית: מהלך נוסף להכשרת הנדסאים לעבודה בנגב

עסקים וכלכלה12 בפברואר 2024    2 דקות
0

על רקע הקמת הקריה הטכנולוגית של "אלביט" בנגב, ייפתח בקרוב במכללה הטכנולוגית באר שבע המחזור השני להכשרת הנדסאי מכונות בהתמחות מכטרוניקה וכימיה צבאית. בכל שנה ייפתח מחזור להכשרת עשרות הנדסאים

עכשיו הזמן לקריירה טכנולוגית בתעשייה הביטחונית: מהלך נוסף להכשרת הנדסאים לעבודה בנגב
"חזון המשלב השכלה, טכנולוגיה ותעסוקה איכותית בתעשייה הביטחונית" | צילום: יח"צ המכללה

"אלביט מערכות יבשה ותעש" תפתח בקרוב את המחזור השני של תוכנית "עתידאים", להכשרת הנדסאים שיועסקו בקריה הטכנולוגית החדשה ברמת בקע, שתחל לפעול לקראת חודש מרץ 2024.

במסגרת ההיערכות לפתיחת הקריה החדשה, יוכשרו במכללה הטכנולוגית באר שבע, במחזור השני של "עתידאים", כ-30 הנדסאי מכונות לעבודה במתחם הטכנולוגי, זאת במקביל להמשך מחזור הלימודים הראשון בתוכנית, אותו עומדים לסיים 27 סטודנטים. בוגרי "עתידאים" ייקלטו לעבודה כהנדסאים במפעל "אלביט" החדש בנגב. תהליכי המיון יהיו זהים לתהליכים במחזור הראשון, אליו פנו מעל 700 מועמדים – מתוכם נבחרו 30 – כאשר בכל שנה בהמשך ייפתחו מחזורים נוספים.

הקריה הטכנולוגית החדשה תכלול כ-150 מבנים, תשתיות ייצור בטכנולוגיה מתקדמת וכן מערך עמדות מתקדם לביצוע ניסויים. פעילות הקריה החדשה תתבסס על  אנרגיה סולרית וגז טבעי.

תוכנית הלימודים הייחודית להכשרת הנדסאים כוללת לימודי הנדסאי מכונות בהתמחות מכטרוניקה וכימיה צבאית. התוכנית גובשה יחד עם מנהלי הפיתוח והייצור של "אלביט מערכות יבשה ותעש", ובהתאם לתוכנית שהחברה מפעילה בשיתוף עמותת "עתידים" לקליטת הנדסאים. הסטודנטים ילמדו בתוכנית לימודי יום מואצת במשך 17 חודשים, ויהיו זכאים למימון שכר לימוד וסיוע כלכלי נוסף בסך כולל של כ-40,000 שקל. הם ילוו על ידי מנהלים מ"אלביט מערכות יבשה ותעש" ונציגי "עתידאים". בהמשך, כאמור, ייפתחו מחזורים נוספים במתכונת דומה.

 

מהאקדמיה לשטח | צילום: יח"צ המכללה

 

תוכנית "עתידאים" הינה מיזם משותף של עמותת "עתידים", קרן "ביחד" של משפחת סטלה ויואל קרסו, מה"ט המכון להכשרה טכנולוגית של משרד העבודה ומפעל הפיס.

לילך ברוקס-שלום, סמנכ"לית משאבי אנוש ב"אלביט יבשה ותעש": "בעקבות הצלחת המחזור הראשון, אנו מתרגשים לפתוח מחזור שני לכיתת הנדסאי מכטרוניקה. כ-80% מהסטודנטים שלנו קיבלו תעודת הצטיינות על הישגיהם האקדמיים, ולא בכדי. מדובר בבחירה מוצלחת ומוקפדת של כל סטודנטית וסטודנט שיועסקו בחטיבת יבשה ותעש ב'אלביט' בתפקידי מפתח ניהוליים ומקצועיים, ויהוו את דור החלוצים של האתר החדש שלנו ברמת בקע".

מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע, יעקב דור: "אנו מברכים על הידוק שיתוף הפעולה עם 'אלביט מערכות', שבימים אלה תורמת תרומה משמעותית למערך הביטחון במלחמת 'חרבות ברזל'. שיתוף הפעולה מיישם את החזון המשלב השכלה, טכנולוגיה ותעסוקה איכותית בתעשייה הביטחונית. המכללה, באמצעות תוכניות לימוד שמותאמות לצרכי תעסוקה איכותית בדרום, מסייעת לצעירים וצעירות לרכוש השכלה טכנולוגית ברמה גבוהה החיונית לעבודתם בתעשיות המתקדמות באזור, ובכך יהוו שחקנים מרכזיים בפיתוח מערכות ביטחוניות".

נעמי ראם-תרשיש, מנהלת תוכניות "עתידים לתעשייה", עמותת "עתידים": "ייחודה של התוכנית הוא השילוב בתעסוקה בתום הלימודים. בכך אנו מאפשרים לבנות ובני הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לרכוש מקצוע איכותי ולהשתלב בעבודה מאתגרת ומובטחת. השיתוף בין המגזר השלישי והמגזר העסקי נותן מענה, הן מבחינה חברתית והן מבחינת צרכי התעשייה בישראל".

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה