עסקים וכלכלה

עיצוב אף ללא ניתוח – טרנד חדש?

עסקים וכלכלה15 באוגוסט 2018    2 דקות
0

שיפור מראה האף ללא ניתוח? אף ארוך שייראה קצר? לכמה זמן זה מחזיק? למי מתאים? לא צריכים יותר ניתוחים? מדע חדש? אז למה לא כולם עושים את זה?

עיצוב אף ללא ניתוח – טרנד חדש?
כל מי שחושב שהוא צריך ניתוח אף, שווה לו להיפגש איתי | צילום: שחר תמיר

יצאנו לשטח לדבר עם הפלסטיקאי ד"ר עופר ארנון ולעשות קצת סדר. פגשנו את עופר במשרדו בקומה ה-14 בבניין הרכבת – "שבע עיניים לנגב", חדרי ניתוח ומרפאות מומחים, שם הוא מנתח ומבצע טיפולי עיצוב לפנים ללא ניתוח.

ד"ר ארנון, מה חדש? אין צורך יותר בניתוחים?

"יש תופעה מעניינת, שאף ארוך עם בליטה, נראה פתאום קצר וקטן, כאשר ממלאים את השקע מעל לגבנון ומרימים את קצה האף. חומרי המילוי הרגילים, שעשויים בעיקר מחומצה הילורונית, אין להם מספיק כח, הם רכים מידי, כמו פלסטלינה. לכן אני משתמש בחומרים שמכילים סידן, חומר פיסולי קשה יותר. מחדירים את החומר למקומות הנכונים, מתחת לעור ובין הסחוסים וכך ניתן לעצב את האף כרצונך. זה נשמע קל אבל בפועל, עובדתית לא כולם מצליחים כל כך בקלות. אם החומר יוזרק למקום הלא נכון יכול להיווצר פצע ועיוות".

אז איך זה שאתה כן מצליח? מה אתה עושה אחרת?

"אני מנתח הרבה ניתוחי אף אסתטיים ומבצע המון שיחזורי אף לאחר כריתות של סרטני עור. כך שיוצא לי די הרבה לפגוש את האף מבפנים. אני מבין את האנטומיה ואת הדינמיות בין העצמות לסחוסים ולעור. לכן כאשר אני בוחר לעצב אף עם חומר מילוי, אני מחדיר את חומר למקום הנכון ביותר לביצוע המשימה. עם השנים פיתחתי מיומנות שהפתיעה גם אותי. שמע סיפור:  גדי, חבר שלי מהצבא, יש לו אף, חבל על הזמן. אבל הוא עובד באפריקה ואין לו זמן לעבור ניתוח. החלתנו לנסות לעצב את האף של גדי עם חומרי מילוי והתוצאה הדהימה גם אותי".

רגע, אז לא צריך יותר ניתוח?

"לא בדיוק, כל אחד הוא מיוחד. צריך לבדוק. יש אנשים שעיצוב האף יתאים להם יותר מאשר ניתוח ויש אחרים שניתוח יתן תוצאה אסתטית טובה יותר. הכי טוב זה שילוב של ניתוח ועיצוב. אז ניתן להגיע לתוצאה מושלמת".

אבל העיצוב הזה, נשאר לתמיד?

"לא, לצערי חומרי מילוי תמידיים, כאלה שנשארים לתמיד, התגלו כלא יעילים ומסוכנים. הם עלולים להזדהם ולזוז ואז התוצאה לא ממש טובה".

אז מה? צריך לחזור ולחדש את העיצוב?

"נכון, יש אנשים שהחומר מחזיק אצלם כשנתיים ויש שפחות משנה. אבל העיצוב הזה נמשך כחמש דקות וללא כאבים. כמובן שהמטופלים החוזרים הופכים לידידים ואז אני חייב לעשות הנחה משמעותית".

מה עוד? מה תבחר לספר לנו עוד על עיצוב האף ועל ניתוחי אף?

"עיצוב האף מתאים מאד לתקן עיוותים או תוצאות לא טובות לאחר ניתוח. מטופלים דיווחו גם על שיפור בנשימה וזאת בגלל שכאשר מרימים את קצה האף, דרכי הנשימה מתרחבות. לעומת זאת כאשר יש עיוות במחיצה או עיוות פנימי אחר בדרכי הנשימה, ניתוח יהיה הבחירה הנכונה".

לפני ואחרי

ד"ר עופר ארנון, "שבע עיניים לנגב". 08-6267777

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה