ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

המבחן ההולנדי

ספורט29 ביולי 2019    8 דקות
0

נראה שהעונה המבחן המקצועי הכי גדול של הפועל באר שבע, יהיה להחזיר לכושר את נייג'ל האסלביינק של ק"ש ולא את זה של ב"ש. האנשים שמכירים אותו הכי טוב בטוחים שהעונה הוא יחזור להראות את מה שהוא יודע וגם בב"ש מספרים על שינוי. רוחות של תקווה

המבחן ההולנדי
האסלביינק. העונה שלו? | צילום: אודי ציטיאט

לפני קצת יותר משבוע, נייג'ל האסלביינק, אחד השחקנים המושמצים בשנה שעברה באצטדיון 'טרנר', הוחלף בדקה ה-85, במשחק נגד לאצ'י האלבנית והקהל נעמד על רגליו. בעוד שבשנה שעברה, זה היה מסתיים באנחת רווחה של האוהדים ששמחים שברק בכר גאל אותם מיסוריו של ההולנדי ממוצא סורינאמי על כר הדשא ובמטר קללות, הפעם נגמר במחיאות כפיים אדירות. מול קאיראט ה"סטנדינג אוביישן" חזר על עצמו.

וזה לא שהאסלביינק כבש פתאום שלושער, או נתן הצגה לפנתיאון שמתקרבת למה שטוני וואקמה הרגיל את האוהדים באדום, הוא אפילו החמיץ ברשלנות מול השער, אבל ההולנדי היה השחקן הכי "רעב" על המגרש, והשנה, באר שבע מכוונת בדיוק לשם, לרעב.

לא "רעב" במושגים של הבדיחות שנכתבו עליו בעונה שעברה, זכר לקילוגרמים העודפים שצבר תוך כדי ההתרסקות של באר שבע בליגה, אלא שחקן שעבד, עשה הגנה ונלחם. בקיצור – עשה כל מה שאמור לאפיין את העונה הזאת של באר שבע, שנמצאת בצומת מקצועי, בדיוק כמו השחקן.

הפועל באר שבע - קאיירט | צילום: דני מרון

נייג'ל האסלביינק. משחק מצוין של ההולנדי | צילום: דני מרון

ירידה לצורך עלייה

לכאורה, אם מסתכלים על העונה שעברה, אחת האכזבות הכי גדולות של הפועל באר שבע, היה נייג'ל האסלביינק. מצד אחד, משחקן שהפך לזר היקר בתולדות המועדון ציפו הרבה יותר, במיוחד אחרי עזיבת טוני וואקמה. מצד שני, איך אפשר לטעון שמישהו אכזב, לאחר שהוא סיים כסגן מלך השערים של הקבוצה (7 שערי ליגה) וכמלך הבישולים של המועדון (יחד עם מאור מליקסון, 6 בישולים כ"א) והוא בכלל היה שחקן ספסל ברוב שלבי העונה. אפילו במסירות המפתח האסלביינק ממוקם שני אחרי מליקסון.

שחקני רכש יקרים על הספסל. סאבו והאסלביינק
צילום: דני מרון

האסלביינק יכול היה בקלות למצוא עצמו ברשימת המנודים של הפועל באר שבע, אך בניגוד לקווין טאפוקו ואריק סאבו, נראה שכבר במחנה האימונים החליטו לתת לו הזדמנות נוספת להיות ההולנדי המעופף של המועדון, לפני שיעיפו אותו, כמו שעשו לשחקנים הזרים האחרים שלא עמדו במטרות.

יש שיגידו שתג המחיר הכבד ששילמה עליו אלונה ברקת, עזר מאוד בהחלטה, שכן קשה לראות כל כך הרבה כסף נשפך לשווא. מצד שני, במועדון מספרים על האסלביינק אחר שחזר אליהם מפגרת הקיץ – שחקן נחוש להוכיח, כזה שיודע שמצפים ממנו ליותר ולא פחות חשוב, אחד שעבד על עצמו בפגרה וחזר עם כמה קילוגרמים פחות, כשגם באחוזי השומן נרשמה ירידה משמעותית, בעיה שהייתה ידועה אגב, כבר מימיו בקריית שמונה. אפילו את הספרה שעל הגב הוא קיצץ בחצי ובחר במספר 17, מה שמעיד על דף חדש שפתח.

אז איזה האסלביינק באר שבע תקבל העונה? מסתבר שכמעט כולם, כולל הוא עצמו, חושבים שזו תהיה העונה שלו. שהמבחן שלו כבר התחיל, אלא שהפעם הוא למד אליו בקפידה.

האסלביינק. פלופ או השקעה לטווח ארוך? | צילום: דני מרון

"אני חושב שיכולנו לקבל ממנו יותר, אבל באר שבע זיהו את הפוטנציאל ולקחו אותו", מספר מנכ"ל הפועל קריית שמונה, יוסי אדרי, שלדברי הבעלים איזי שרצקי, היה האיש שהביא אותו לקבוצה הצפונית ונמצא איתו בקשר עד היום. "נייג'ל יפרח העונה, הוא יהיה בשיא שלו", קובע אדרי.

למה אתה כל כך בטוח שהוא יפרח?

"כי דיברתי איתו, אני שומר איתו על קשר ואני מרגיש שהוא מודע לכך שהוא באיזשהו צומת ושהוא צריך לעשות עוד קפיצת מדרגה כמו שהוא עשה מקריית שמונה לבאר שבע. כנראה שמה שהיה טוב לקריית שמונה לא מספיק טוב לבאר שבע. הוא יודע את זה ובא מוכן לעונה הזאת. אין לי ספק שהעונה באר שבע תיהנה ממנו".

האסלביינק. צריך להשתפר בבאר שבע | צילום: דני מרון

שובר שוויון

"זה לקח כמעט חצי שנה עד שנייג'ל נפתח והראה את מה שהוא יודע", מספר חיים סילבס שאימן אותו בקריית שמונה. "זה הצריך גם עבודה אישית, על הכושר שלו, על הפיזיות וגם על המשקל. התאמנו לו הרכב וסגנון משחק שמתאים לו. הוא מסוג השחקנים שצריך להתאים אליו את המשחק והסגנון וראינו שיש לו גם איכויות פיזיות וגם טכניקה עם הכדור, שיכולות להיות יוצאות דופן פה בארץ. אמנם זה קרה בחצי השנה האחרונה, אבל זה קרה".

רוצים לראות את האסלביינק של קריית שמונה | צילום אנצ'ו ג'וש

גם לדברי אדרי, נושא המשקל, שעלה גם בבאר שבע, הוא עניין ידוע, אבל גם כזה שגם האסלביינק מודע לו. "זה נכון שהוא הגיע עם 3 או 4 קילו עודף, אבל הוא לקח את עצמו בידיים", אומר אדרי. "הייתה איתו עבודה וגם הוא מודע לזה, אבל אני חושב שהמשקל שלו היום בבאר שבע, זה המשקל האידיאלי שלו. נייג'ל הוא כמו כל אחד שיש לו נטייה והוא לא שם לב לזה, אבל הקפדנו איתו ואני חושב שעשינו איתו עבודה טובה".

לא "רעב" מהסוג הזה | צילום: פרטי

מה ראית בו כשהחלטת להביא אותו לארץ?

"ראיתי בו עוצמות ואחד על אחד שאני לא חושב שיש בארץ ומבחינתי הוא היה שובר שוויון".

צריך הרבה סבלנות בשביל זר כזה, כי רק לקראת אמצע העונה הוא התחיל להראות מה הוא יודע.

"זה נכון, אבל אני חושב שכל זר שמגיע לארץ צריך זמן להתאקלמות וזה לא נכון לבחון זר שמגיע לארץ, אחרי משחק, שניים או שלוש. יש תהליך התאקלמות כמו לכל שחקן אחר וברגע שהוא עבר אותו, אני חושב שכולם ראו את היכולות שלו".

מה לדעתך קרה לו בבאר שבע, שגרם לו לא להראות את מה שהוא יודע עד עכשיו?

"אני לא חושב שהוא שיחק הרבה וכשהוא שיחק, הרבה פעמים הוא עלה כמחליף. נייג'ל הוא שחקן שצריך לראות שבונים עליו, נותנים לו את הביטחון ונותנים לו את המושכות. קשה לי לדבר בשם הפועל באר שבע ואני לא רוצה לעשות את זה, אבל לדעתי זה מה שהיה צריך לקרות איתו".

חיים סילבס | צילום: דני מרון

המפלצת הקטנה מאמסטרדם

"נייג'ל הוא איש משפחה ומעבר לזה שהוא גורם חיובי בחדר ההלבשה, הוא ידע לחבר את הזרים ולעשות ערבים שמחים. הוא חי את המועדון ואת הקבוצה ואני חושב שזה חשוב", מספר אדרי. "הוא מפלצת קטנה, ככה היינו קוראים לו. היינו אומרים לאיש המשק שייקנה הרבה חולצות עם המספר שלו כי אי אפשר היה לעצור אותו. בחצי השנה האחרונה, אי אפשר היה לתפוס אותו ובכל משחק היו קורעים לו את החולצה, זה סיפור אמיתי", לדבריו של מנכ"ל קריית שמונה.

"שחקנים מהסוג שלו פתאום מגיעים למקום חדש, שיש בו משהו קבוע ופתאום צריכים להתאים את עצמם ולא תמיד מצליחים", מסביר סילבס. "אני חושב שהוא צריך הקפדה על הגוף שלו, שמירה על הכושר הגופני ודווקא ברגעים מסוימים, גם בבאר שבע, כשהוא הראה, הוא הראה שהוא מעל הרמה. אני חושב שהשנה, איך שבאר שבע נבנתה, סגנון המשחק יתאים לו. הסגל נראה יותר לוחמני, מה שיאפשר לו לנסות לעשות את מה שהוא לא הרשה לעצמו לעשות בסגל יותר נוצץ".

יוסי, במבחן הזמן, באר שבע שילמה עליו יותר מדי, או שעדיין לא ראינו למה הוא מסוגל?

"ימים יגידו, אנחנו מבחינתנו מרגישים שהתגמשנו. בסוף מבחן התוצאה יקבע אם שילמו עליו יקר או זול. אני רואה אותו בתור אקס פקטור, משהו יותר גדול ממה שיש היום בליגה. אם הוא יעשה את מה שמצפים ממנו, אז אני חושב שההשקעה הייתה שווה. אני מאמין בו ויודע לאן הוא יכול להגיע ואם הוא יגיע לשם, זה אומר ששילמו עליו קצת מדי".

הכל בראש? איתן עזריה עם נייג'ל האסלביינק | צילום: אודי ציטיאט

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה