ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

תתחילו לשנן: 'קלטינספורי'

ספורט29 ביוני 2019    14 דקות
0

אחרי פתיחה מגומגמת של עונת המלפפונים, הרעב חזר לאלונה ברקת עם רכישתם של רמזי ספורי ודוד קלטינס. אורי אוזן, ניר קלינגר ויובל נעים בטוחים שמדובר בהחתמות נהדרות. האוהדים כבר לא יכולים לחכות

תתחילו לשנן: 'קלטינספורי'
דוד קלטינס (מימין) ורמזי ספורי | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

קיץ "מוזר" עובר על הפועל באר שבע. מצד אחד, דיברו בבירת הנגב על הפקת לקחים מהעונה שעברה, צמצום התקציב, צמצום גודל הסגל והבאת שחקנים "רעבים". מצד שני, איך תסבירו את השבוע האחרון?

זה התחיל בהבאת שחקנים זולים יחסית מהליגה הלאומית והמשיך בהבאת זרים אלמונים יחסית, עם רזומה צנוע על הנייר, שגרר ביקורת אוהדים. הם לא הבינו, איך בהפועל באר שבע מדברים על השגיות, בזמן ששאר הקבוצות לא מפסיקות להתחזק, בזמן שבבירת הנגב "יש מכירת חיסול".

מאחורי הקלעים דובר על כך שלא נראה יותר משכורות כמו פעם, שאלונה ברקת מחפשת שחקנים ללא חוזה, עם שכר לא גבוה ולטווח קצר יותר. אלא שדווקא אז, ברקת פתחה את הארנק והביאה את ארנסטס שטקוס, עדן שמיר, רמזי ספורי ודוד קלטינס, "אלונה חזרה ובגדול והיא מראה שהיא כאן כדי להישאר", אמרו גורמים במועדון. "החתמת שחקנים לארבע וחמש שנים זו אמירה", הוסיפו והקהל שוב מתרגש.

אוהבי הקונספירציות כבר העלו כמה תיאוריות לשינוי המגמה בקרב קברניטי המועדון, כשחלקם טוענים שהכסף הגדול, הוא רק על הנייר, ובפועל למעשה מדובר בסוג של טרייד נוסף בין בית"ר ירושלים לבאר שבע, כששטקוס וקלטינס מגיעים דרומה ואוחנה עושה את הדרך ההפוכה. אחרים מזכירים שיש בחירות ועם שמות כמו נאור סבג וגל לוי לא הולכים לקלפי, אבל התיאוריה ההגיונית מכולן אומרת ש"אלונה ראתה את חוגג מביא רכש מרשים, את נתניה ומכבי חיפה מתחזקות, ופשוט לא הייתה יכולה להישאר מאחור. האם באר שבע באמת חזרה לליגה של הגדולות?

החליפו צבע. מיכאל אוחנה ודוד קלטינס | צילום: דני מרון

"אלונה לא משתוללת בכסף. גם עכשיו", מסביר אורי אוזן, פרשן ספורט1. "אני חושב שלדוגמה עדן שמיר, היה מועדף עליה לעומת אלמוג כהן. גם אופציה למכירה עתידית וגם אולי כבר היו דיבורים על קלטינס שמשחק באותה עמדה. מבחינה כלכלית היא לא הוציאה כסף, היא הכניסה כסף ממיכאל אוחנה וקיבלה את קלטינס עם עודף, נראה שהשנה היא עושה את הדברים בצורה שפויה. עדיין, סימני השאלה הגדולים, זה הזרים. בעונות האליפות הדומיננטיות של באר שבע, הזרים הם אלו שעשו את השינוי. נראה שהשנה יש תיקון לשנתיים האחרונות ואחרי פתיחה קצת מגומגמת של חלון ההעברות, הרכש של ספורי, קלטינס ולפני זה שטקוס, הוא רכש פנטסטי".

דוד מלך ישראל

כשדוד קלטינס היה שחקן נוער בבית"ר ירושלים, אימן אותו המגן האגדי של המועדון מהבירה, דויד אמסלם. באחד המשחקים, הקהל שר "דויד מלך ישראל" וקלטינס שידע שזהו שיר ששרו למאמנו כשהיה שחקן, חלם שיום אחד השיר יהפוך לשלו באצטדיון "טדי". לא חלף זמן רב והקהל הירושלמי התאהב בנער, החלום התגשם. נראה היה שקלטינס יהיה מהשחקנים שכל עוד הוא בארץ, ישחק רק בקבוצה אחת, סמל קראו לזה פעם.

קלטינס מול הסמל של אתלטיקו מדריד, קוקה | צילום: דני מרון

והכי קל להתחבר לסמל כזה; שחקן בית, עוף מוזר בנוף הכדורגל הישראלי, שגם היום, עם כל ההצלחה, הלימודים חשובים לו לא פחות מהקריירה ככדורגלן. הוא סיים את התיכון עם 45 יחידות לימוד, בממוצע 100, ככה הוא חונך בבית. כיום, במקביל לכדורגל, הוא אף לומד לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה.

קלטינס שרק בשבוע שעבר חגג 24, נולד לאם מרוקאית ואב הולנדי, נוהג להגיד "באופי אני הולנדי, על המגרש אני מרוקאי". מהשנה, המגרש שלו יהיה אצטדיון 'טרנר'. אבל מה באמת אנחנו יודעים על דוד קלטינס?

דוד מעריץ את בוסקטס והעריך מאוד גם את ג'ון אוגו. הוא אוהד את ארסנל וחולם להגיע לשם יום אחד ו"חולה על פיפ"א בהגזמה", כפי שמספר לנו אחד מחבריו הטובים ביותר בבית"ר ירושלים, טל כחילה.

תפס מאוגו. קלטינס | צילום: דני מרון

"אנחנו החברים הכי טובים, עושים הכל ביחד", אומר כחילה. "באר שבע זכתה מעבר לזה שהוא שחקן מצוין, היא זכתה בבן אדם". לדבריו, "בחמש השנים הקרובות אתם תכירו אותו לעומק ותגלו שחקן כדורגל שונה מכל מה שהכרתם. הבנתי שבחדר ההלבשה של באר שבע היו מלא כוכבים ודויד הוא הכי לא כזה. הוא בן אדם שעושה את העבודה בשקט. אין שם פוזה בכלל ואני חושב שהוא יכול להגיע הכי רחוק שיש", אומר כחילה.

"באר שבע מקבלים ילד זהב", מסכים דובב גבאי, אקס באר שבע, ששיתף פעולה עם קלטינס בבית"ר. "זה ילד באמת באמת טוב, שמגיע מבית עם ערכים, מהגבוהים ביותר ששיחקתי איתם. זה ילד שלעולם לא עושה בעיות, או מרים את הקול ולעולם יתנהג בצורה מאוד מכובדת. אף פעם לא ראיתי אותו בקטע שלילי. הוא שחקן מצויין, שיכול לשחק בכמה עמדות וקלטינס שיהיה בריא, הוא כלבויניק. חוץ משוער, הוא יכול לשחק בכל עמדה, באותו קצב ובאותה יכולת וזה פלוס אדיר לבאר שבע והיא יכולה להשתפר עם שחקן כמו קלטינס. אין לי ספק שהוא יתאקלם מהר כי הוא שחקן מאוד מקצוען וילד אהוב על כולם. אין לי ספק שהוא מתאים לבאר שבע ואני מאוד מאמין בחיבור שלו לעיר ולקבוצה".

דובב גבאי

"ילד זהב". גבאי על קלטינס | צילום: דני מרון

מה אנחנו לא יודעים עליו?

"למרות שלא נראה, הוא שחקן מהיר", אומר גבאי שהיה קורא לו בכינוי החיבה 'שמנמני'. "אבל הוא לא שמנמני בכלל הוא מהיר מאוד והוא שנון בדרך הייחודית שלו. הוא שחקן שונה בנוף של הכדורגל".

כחילה: "הוא היה השחקן הכי מהיר בבית"ר".

אבל לא רק חבריו השחקנים מרעיפים עליו מחמאות, קלטינס הוא שחקן של מאמן, בדיוק כמו שברק בכר אוהב ולמאמניו, יש רק דברים טובים להגיד עליו.

"באר שבע עשתה עסקה מצוינת גם ברמת השחקן וגם באישיות", מספר ל"שבע" מאמנו בעונה האחרונה ניר קלינגר. "הוא יכסה כל עמדה שיבקשו ממנו ושחקן שמשחק בארבעה תפקידים בצורה מושלמת, הוא נכס", אומר המאמן.

קלטינס הוא "נכס". קלינגר | צילום: ערן לוף

גם שרון מימר, שזכה באליפות בנגב כעוזרו של בכר ואימן את קלטינס בבית"ר, במחמיאים: "שחקן עם נתונים פיזיים מרשימים מהרמות הכי גבוהות, כוח מתפרץ, בעיטה חזקה ומשחק ראש טוב", אומר מימר. "הוא עשה עונה טובה והמשחק שלו השתפר, כשהיתרון שלו הוא שהוא יכול לשחק בכמה עמדות. הוא ילד עם אישיות טובה, שיכול להשתפר עוד ולהגיע למקומות יותר גבוהים.

בית"ר הפסידו?

"בימינו, לכל אחד יש תחליף, אבל אין ספק שמהישראלים הוא שחקן משמעותי עם פוטנציאל ואני מאמין שבית"ר ירושלים אמורה להיות טובה גם בלעדיו. בקבוצות הגדולות, מה שחשוב הוא לתפוס את הישראלים הכי טובים ובאר שבע מקבלת ישראלי טוב. זו החתמה טובה לבאר שבע".

גם אורי אוזן בטוח כי דוד קלטינס הוא רכש משמעותי מאוד עבור הפועל באר שבע: "קלטינס תמורת אוחנה זה הטרייד הכי טוב שהיה יכול להיות. אפילו באן. ביי. איי אין טריידים כאלה". אומר אוזן ומסביר כי למרות שלא מדובר בעסקה ישירה, זו החלפה של שחקן בשחקן. "זו עסקה אדירה להפועל באר שבע. אני מכיר את קלטינס מהנוער. הוא שחקן שסוגר כמה עמדות, מתקדם כל שנה, אבל מעבר להכל הוא אינטליגנט, ילד נהדר לחדר הלבשה. זה שחקן שכל מאמן היה רוצה לאמן. הוא רכש פנטסטי ולדעתי הרכש הכי מוצלח שב"ש עשתה בשנתיים האחרונות".

"עסקה אדירה להפועל באר שבע". אורי אוזן | צילום: עדי אבישי

קלטינס, "זה כדורגלן מסוג שונה, מסוג הבחורים הטובים והאיכותיים שהיית רוצה שהבת שלך תתחתן איתו", מספרים בבית"ר ירושלים. ובכן, למי שעוקב אחרי עיתון "שבע", יודע שבירת הנגב לא זרה לו, שכן קלטינס מתחזק זוגיות בשנים האחרונות עם באר שבעית משלנו, בשם שרון אייזנברג. בינתיים, הוא התחתן עם אוהדי הפועל.

רוצים עוד פרט פיקנטי? את טבילת האש הראשונה בקבוצה הבוגרת ערך קלטינס מול באר שבע בגביע הטוטו, את משחק הליגה הראשון שלו בקבוצה אחרת, יערוך קלטינס מול… בית"ר ירושלים.

קלטינס ואייזנברג | צילום: פרטי

משחקי הכס של רמזי

בניגוד לקלטינס שמשתפר עם השנים, רמזי ספורי תמיד היה ידוע בכישרון שלו, אך משהו מנע ממנו לפרוץ לקדמת הבמה. בגיל 23, שחקן הבית של הפועל ת"א, מגיע לבית החמישי שלו בקריירה, אחרי שבשום מקום הוא לא באמת הרגיש בבית. לפחות לא מבחינת היכולת.

"ספורי בא על המשבצת של חנן ממן, שהיה טוב אבל חווה ירידה", אומר אוזן. "יהיה מעניין לראות מה יחליטו גלביו ויהיה מעניין לראות גם אם ספורי יקבל את המושכות בהפועל באר שבע כי הוא צריך ביטחון ויצטרכו יותר סבלנות איתו".

לדבריו, "יש לו בעיטה טובה בשתי רגליים מסירה טובה והוא פוטנציאל גדול. הוא לא הוכיח את עצמו עדיין בקבוצה שנלחמת גבוה בטבלה. אני חושב שהוא עדיף על אוחנה, מיכאל אוחנה הוא מאוד מוכשר אבל צריכים לקחת בחשבון כמה דברים. קודם כל את הרצון של השחקן לעזוב את המועדון, אוחנה לא רצה להישאר וכשכופים על שחקן להישאר, התוצאות לרוב רעות. אוחנה גם חוזר מפציעה, והחזרה עדיין מוטלת בספק. אם יחזור לעצמו ויממש את הפוטנציאל זה יהיה מצוין לבית"ר, אבל אני חושב שמבחינת באר שבע, זו עסקה בריאה".

על המשבצת של חנן ממן. ספורי | צילום: דני מרון

ליאור שלגי, אוהד הפועל תל אביב, שגם עבד בעבר בהפועל באר שבע מספר כי ספורי הוא פוטנציאל שיכול להתפרץ בכל רגע: "אני חושב שרק עכשיו התחלנו לראות את מה שטמון ברמזי ספורי. מיכאל אוחנה וספורי, הם שניהם ילידי שנתון 95, שניהם שיחקו בנבחרות הנערים והיו הבטחות מאוד גדולות להיות שחקני מפתח בליגת העל ושניהם עדיין לא מימשו את ההבטחה הזו. בטח לא לנוכח תגי המחיר שמוצמדים אליהם. מבחינת הפועל תל אביב, רמזי ספורי היה פרנצ'ייז, שחקן שגדל במועדון, עלה לבוגרים וסומן כמישהו שיבנו סביבו קבוצה". שלגי מזכיר שגם מאמנה החדש של ת"א, ניסו אביטן מיודעינו, אמר שהפועל תל אביב תיבנה סביבו.

"אבידה" להפועל תל אביב. ניסו אביטן | צילום: אודי ציטיאט

"מבחינת הפועל תל אביב, בעיניים שלנו זו אבדה", מספר ל"שבע" ניסו אביטן. "זה שחקן שהיה משמעותי מאוד בעונה הקודמת ומאוד רצינו להשאיר אותו. יחד עם זאת, חוקי המשחק ברורים וברגע שמישהו משלם את סעיף היציאה והשחקן מביע נכונות לעבור, אז אין פה יותר מידי מה לעשות.

הפועל באר שבע בונה סגל גדול, רחב מאוד, כמו שהיה לה בשנים האחרונות והיא מקבלת עוד שחקן טוב. עכשיו הוא יצטרך להתמודד עם סיטואציה שבה הוא הפך משחקן מוביל לעוד שחקן בליגה, אבל אין ספק שהם מקבלים שחקן מצוין".

להחתים שחקן כמו ספורי זו אמירה של באר שבע?

"אצלנו זוכרים את הסוף והוא עשה חצי עונה שנייה מצוינת מבחינתו. גם כבש, גם בישל וגם היה פקטור רציני. כן, הוא היה די מבוקש, אבל להגיד מה זה אומר על הליגה, אני לא יודע לענות", אומר אביטן.

"שחקן כדורגל מקצועני צריך לדעת להיות גם מוביל וגם אחד שיילחם על הדקות", קובע שלגי. "שחקן צריך להימדד על פי היכולות שלו. רמזי ספורי הוכיח את עצמו עד עכשיו כשחקן עם בעיות מנטליות. לגבי היכולת שלו אין ספק, אבל הוא עדיין לא הגיע למעמד של שחקן יציב. הייתה לו עד עכשיו חצי עונה טובה, אבל הדיון על רמזי זה דיון על השחקן הישראלי צעיר, עד איזה גיל אתה נחשב פוטנציאל. ספורי גם מוגבל לשחק בשני תפקידים או כנף או קשר מתחת לחלוץ, שאר התפקידים בקישור לא מתאימים לו".

שלגי מסביר גם כי סבלנות הקהל כלפי ספורי תהיה מכרעת: "הקהל בבאר שבע הוא קהל מצוין, האוהדים מביאים צבע, שירה, באמת קהל טוב, אבל הקהל הזה גם לא ידוע בסבלנות שלו לשחקני רכש וזו שאלת המפתח: איך יקלטו אותו במועדון עם כל המניירות שלו. ויש לו מניירות".

יובל נעים, שאימן את ספורי בהפועל אשקלון, מספר על בחור כישרוני שלא תמיד עומד בלחץ הציפיות ממנו. "ספורי שחקן מצוין, עם נתונים טכניים מצוינים ואם הוא יצליח להביא את היכולת שלו באימונים למשחקים זו תהיה עסקה מצוינת", אומר נעים. "השאלה איך יפיקו ממנו את זה. הוא טיפוס מאוד מופנם, ילד מקסים שנוטה במצבים שלא הולך להיסגר עם עצמו ואז קשה לפתוח אותו, אז הוא צריך חיבוק ולטיפה כי יש לו כישרון".

"צריך חיבוק ולטיפה". יובל נעים | צילום: דני מרון

גם לגבי דקות המשחק נעים מודה שיש סימן שאלה. "אצלי באשקלון לא הייתה לו בעיה. הוא שיחק את כל המשחקים בהרכב וסיים 90 דקות. בבאר שבע זו סיטואציה אחרת, הוא יצטרך להוכיח שגם סביב שחקנים טובים הוא יכול לשפר את היכולת. כשאתה בא להפועל באר שבע ואתה מרוויח את הסכומים האלה, חובת ההוכחה עליך ואני בטוח שיצליח לעשות את זה".

עבור ירדן אבוחצירה, שחקן הבית של הפועל באר שבע ששיתף פעולה עם ספורי, זו רק שאלה של זמן. "הוא אחד השחקנים הכי גברים ששיחקתי איתם", מספר אבוחצירה. "יש לו לב זהב, הוא ילד טוב כזה וכשחקן, אולי יגידו שאני מגזים אבל זו דעתי, אבל תוך שנה או שנתיים הוא צריך להיות השחקן הכי טוב בארץ. לדעתי הוא יהיה שחקן מפתח בבאר שבע ושהוא הולך לעשות עונה גדולה כי מבחינתי יש לו הכל והוא אמור להתפוצץ בקרוב".

צריך להיות השחקן הכי טוב בארץ". ספורי עם קלטינס | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

כתבות נוספות

0

סגרו עונה במקום ה-10

פיניש חיובי לעונה מורכבת: "השלושה" ב"ש, שצברה ב-8 המשחקים האחרונים מספר נקודות זהה לזה שב-22 המחזורים הראשונים, סיימה היום ב-2:2 עם מכבי ת"א. אופק פרץ ונועם שחר כבשו לאדומים. בתום המשחק נפרדה מחלקת הנוער של הפועל ממנהל "השלושה" אפי בננו ומחריגי הגיל – נועם שחר, אמיר גנאח וארי מרנשטיין (שני האחרונים היו היום עם הבוגרים בבלומפילד)

ספורט18 במאי 2024    2 דקות
0

צעד וחצי בכיוון הנכון

כבר לא אחרונה: 91:100 להפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה על הפועל 'יוסי אברהמי' אילת, הביא לחילופי מקומות בירכתי הטבלה. שוכמן להט: "אתן את גופי ונשמתי כדי שהמועדון הזה יישאר בליגת העל"

ספורט18 במאי 2024    2 דקות

כתיבת תגובה