ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

מסעו של בן הכומר בארץ הקודש

ספורט6 בדצמבר 2018    5 דקות
0

ג'ורדן סווינג גדל בחצר האחורית של כנסייה אמריקאית, ותמיד חלם לבקר במקומות הקדושים עליהם קרא בתנ"ך. העונה הפך את החלום למציאות. הסמול פורוורד הבלונדי שנולד בממפיס, הוא אחד הקלעים הבולטים בליגת העל, התאהב בחומוס, למד מה זה "צבע אדום" וממתין בקוצר רוח לביקור ההורים החודש, ולחתונה עם ארוסתו בקיץ

מסעו של בן הכומר בארץ הקודש
מרוצה מהכדורסל הישראלי. ג'ורדן סווינג | צילום: מאיר אבן חיים

הפועל באר שבע / בני שמעון, בעונתה הראשונה בליגת העל, צרפה לשורותיה ארבעה זרים, שרק אחד מהם, ג'אקים דונלדסון, שיחק קודם לכן בארץ. סמאג'ה כריסטון, טיילור ברון וג'ורדן סווינג נחתו בארץ הקודש הקיץ בפעם הראשונה בחייהם.

בעוד כריסטון וברון קיבלו את חולצת ההרכב הראשון, סווינג עולה מהספסל, והפך לגורם משמעותי ברוטציה של רמי הדר, ולמרות שממוצע דקות המשחק שלו 20, הוא מדורג ביחד עם כריסטון חמישי מבין קלעי נקודות לדקה (0.64 בממוצע).

ג'ורדן סווינג בתיכון | צילום: מקומון בבירמינגהם אלבמה

במדי תיכון "וסטביה הילס" | צילום: מתוך מקומון בבירמינגהם, אלבמה

 

ג'ורדן סווינג בבלייזרס | צילום: מארק אלמונד

בקולג', במדי ה-UAB | צילום: מארק אלמונד

 

הסמול פורוורד ג'ורדן סווינג, שב-31 בדצמבר יחגוג 28, נולד בממפיס, טנסי. הוא מתנשא לגובה של 1.98 מטר, ושיחק בתיכון "וסטביה  הילס ", עונה אחת בקולג' "ווסטרן קנטאקי" ועוד 3 ב"בלייזרס" של אוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם (UAB).

את קריירת הבוגרים החל בקבוצת קנטון צ'ארג' מליגת הפיתוח של הנ.ב.א, ממנה עבר לליגת קיץ באוסטרליה (לייקסייד לייטנינג) ובהמשך לספרד (אוביידו וסרגוסה), בלגיה (לימבורג יונייטד) וחזרה לספרד (סן סבסטיאן), משם הגיע להפועל באר שבע.

סווינג בנם של הכומר ריק ולינדה סווינג. יש לו אח גדול, ג'וש, ואחות צעירה, דניאל. "אני גדלתי בחצר האחורית של כנסייה", הוא משחזר, ומוסיף "אני שומר על קשר רציף עם המשפחה, למרות המרחק. בשבוע שעבר, טסתי לחופשה בארצות הברית, והייתי ליד אחי ג'וש כשנולד לו ולאשתו תינוק, זו חוויה מיוחדת. אחות הצעירה דניאל התחתנה בקיץ, וכמובן הייתי שותף לשמחה".

אתה בא ממשפחה של ספורטאים?

"גם אחי שיחק בקולג', אבל לא המשיך. אבא שלי נבחר בשנת 1979 בדראפט (רביעי בסיבוב ה-4) על ידי קליבלנד קבלירס. באותה עונה, מי שנבחר ראשון בדראפט היה… מג'יק ג'ונסון. בהמשך, אבא שיחק במשך 12 שנה במסגרת של ארגון נוצרי, שנהג לקיים סבבי משחקים וטקסים דתיים בכל רחבי העולם. הם שיחקו במקומות שונים בארצות הברית, במקסיקו, דרום אמריקה ואירופה, אבל מעולם לא ביקרו בארץ. החלום של אבא שלי זה לבקר במקומות הקדושים בישראל, והחודש הוא מגיע ארצה. הוא מאוד מתרגש".

הספקת לבקר במקומות הקדושים?

"הייתי בכפר נחום (על שפת הכינרת), בנהר הירדן, וגם לים המלח ולאילת הגעתי. בירושלים עוד לא ביקרתי, וגם לא בבית לחם ובנצרת. יש עוד הרבה מקומות שאני צריך להגיע אליהם".

חלמת להגיע פעם למקומות האלה?

"האמת שלפני כמה שנים עלתה האופציה לשחק בישראל ולבקר בה, אבל זה לא הסתייע. העונה זה יצא לפועל. יש איש קשר שניסה להביא אותי ארצה כבר מספר עונות. העונה זה הסתדר, החוזה היה טוב".

ואיזו ארץ מצאת כאן?

"אין הבדל גדול בין ישראל למקומות האחרים בהם שיחקתי. זה לא היה הלם תרבותי. אולי מלבד כל מה שמסביב למתרחש בעזה. היינו כאן בזמן האזעקה ונפילת הטיל בעיר. זה היה קצת מפחיד. כשזה חלף, נרגעתי, כי לא קרה לנו כלום. צריך כל הזמן לחשוב על זה ולהיות ערניים ומוכנים. במהלך האירוע האחרון של ירי הטילים מהרצועה, ההורים התקשרו ושאלו אם הכול בסדר. כדי להרגיע סיפרתי להם שהטילים נורו לעבר עוטף עזה בלבד ולא לבאר שבע. לא סיפרתי על הטיל שנפל בשכונה כדי לא להדאיג אותם. בדרך כלל שומעים על זה בחדשות, אבל כשאתה חי את זה, זה שונה".

ג'ורדן סווינג מול הפועל ירושלים | צילום: מאיר אבן חיים

נהנה בקונכייה | צילום: מאיר אבן חיים

 

איך ליגת העל בישראל?

"ליגה טובה, תחרותית וברמה גבוהה. הרבה מאוד קבוצות משחקות באירופה, וזה אומר משהו. על הפועל באר שבע אני יכול להוסיף שיש לנו קבוצה טובה. אנחנו עומדים טוב, בטוחים בעצמנו. היו לנו משחקים צמודים עם הקבוצות הטובות בישראל, כי אנחנו מגיעים לכל משחק עם אמונה שיכולים לנצח".

מה המטרות האישיות שלך?

"לתת את המקסימום בקליעות וריבאונדים, ולתרום לקבוצה. יש לנו הרבה גארדים, וכשאני מקבל את הדקות שלי, חשוב לי לנצל אותן ולקלוע כמה שיותר, בפרקי הזמן שאני על הפרקט, אם זה 15 דקות, 20 או 30. לגבי העונה הבאה, עוד מוקדם לדבר. נמתין עד תום העונה הנוכחית. אני תמיד שואף להתקדם. לשחק ביורוליג או ביורוקאפ. נשחק העונה, ובסופה נראה מי מעוניין בי".

מה נקודות החוזק שלך?

"בעיקר קליעה, אבל גם יצירת מצבים לאחרים. הייתי רוצה לשפר את יכולת קליטת הכדורים החוזרים שלי ולשחק קשוח עוד יותר בהגנה".

מה אתה אוהב בישראל?

"בלי ספק הביקור במקומות הקדושים. גדלתי על התנ"ך, ופתאום אני מסתובב במקומות שעליהם מסופר בספר הספרים. זה מאוד מרגש אותי".

ג'ורדן סווינג נוגס בסופגניה | צילום: אילן שי

משתלב בתרבות המקומית. טועם סופגנייה

 

מסתדר עם האוכל הישראלי?

"מצוין. משהו שהתחלתי להתאהב בו, ולא ידעתי שאתאהב בו, זה החומוס. מעולם לא טעמתי לפני כן, ומצאתי 3-2 מסעדות שהגישו חומוס די טוב. אנחנו מתאמנים פעמיים ביום, צהריים וערב. אם לא מבשלים בבית, אז יושבים יחד, החברים לקבוצה, במסעדה. עדיף בחברה מאשר לבד, לא?".

ובכל זאת, משהו חסר?

"ארוסתי שבארצות הברית. הכוונה היא להינשא בקיץ, ואז היא תצרף אליי לכל מקום שאשחק בו. חסרה לי קצת גם האווירה של חג המולד, אבל השבוע למדתי על חנוכה, והשתתפתי עם חבריי לקבוצה בהדלקת נר ראשון. חוויה שמעולם לא נחשפתי אליה קודם לכן. זו גם הזדמנות לאחל לאוהדי הקבוצה ותושבי העיר חג שמח".

ג'ורדן סווינג מכדרר בקונכייה | צילום: מאיר אבן חיים

מצטיין בנקודות לדקה | צילום: מאיר אבן חיים

 

ג'ורדן סווינג במספרים

ב-7 משחקי הליגה בהם שותף עד כה העונה, שיחק סווינג בממוצע 20 דקות, קלע 12.7 נקודות (47.7% מ-2, 37.9% ל-3, 73.7% מהקו. קלט 4.6 ריבאונדים, ומסר 1.6 אסיסטים.

ג'ורדן סווינג והאוהדים | צילום: מאיר אבן חיים

מוביל את החברים להודות לאולטראס | צילום: מאיר אבן חיים

כתבות נוספות

0

שכחו את קריית אתא

גם רוטציה קצרה אצל גיא גודס (בלית ברירה) הספיקה כדי לנצח את הרוטציה הקצרה של אורן אהרוני (מבחירה). בסיום 93:89, כשהאדומים מהדרום כבר הוליכו 64:72 ברבע האחרון. דאבל-דאבל לקריס בנקסטון, שראה עם חבריו את מרקוס בינגהם החיפאי שבר את שיא כל הזמנים בריבאונדים (27). בחמישי: חצי גמר גביע המדינה נגד הפועל ירושלים

ספורט7 במאי 2024    2 דקות
0

צעירים ושערים | עלו ליגה

כשנותר מחזור אחד לסיום העונה, קבוצת נערים א' של בני אלסלאם רהט הבטיחה את העפלתה לליגה הארצית. 0:3 לנערים ב' של מ.כ מיתר. משחק מרתק בליגה לנערים ג' דרום: מ.כ ערד הייתה בפיגור 3:0 מול מ.ס דימונה, הפכה ועלתה ל-3:4, ובתוספת הזמן ספגה שער שוויון

ספורט7 במאי 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה