ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"יהיה קרב צמוד בין באר שבע למכבי תל אביב"

ספורט24 באוגוסט 2018    11 דקות
0

הדחה מוקדמת מאירופה, העזיבה של טוני וואקמה והסאגה בעמדת השוער. האם האדומים יצליחו להתגבר על המכשולים בדרך לאליפות רביעית ברציפות? פרשן הכדורגל, אורי אוזן ואוהדיה המסורים של הקבוצה, מנתחים את המצב, רגע לפני שעונה חדשה יוצאת לדרך

"יהיה קרב צמוד בין באר שבע למכבי תל אביב"
יחגגו גם השנה? הפועל באר שבע | צילום: מאיר אבן חיים

אם נסתכל על שלוש העונות האחרונות, הפועל באר שבע נמצאת ערב פתיחת הליגה במצב אליו היא לא רגילה. לאחר פתיחת עונה אירופית לא טובה שכללה הדחה מוקדמת, הפסד באלוף האלופים ויכולת שברוב המשחקים לא הייתה טובה, האדומים של אלונה ברקת נראים כמו קבוצה בצומת דרכים. האלופה הבלתי מעורערת, זו שבכל טרום עונה הרשימה והגיעה פעמיים ברציפות לשלב הבתים של הליגה האירופית, נראית כרגע לא מחוברת, פגיעה וחבולה. אך האם טרום העונה והחוויה האירופית הלא מוצלחת מעידה על שאר העונה? האם ההגמוניה האדומה הסכנה? לא בטוח.

התמודדות עם משברים

"הסגל חטף זעזוע רציני", אומר אורי אוזן, פרשן בערוצי צ'רלטון, שמסביר: "וואקמה הלך, כל סיפור השוער עם חיימוב, אנסטיס והרוש, זו לא הכנה אידיאלית לעונה. המשחק נגד אפואל היה קריטי מבחינת הסגל ומבחינה כלכלית, וההפסד יגרור אחריו דילול של הסגל. בכל מקרה בהפועל באר שבע יצטרכו למצוא מחליפים לשחקנים שעזבו. מאור מליקסון לא יכול לסחוב לבד את הקבוצה. בקבוצה יצטרכו חיזוק זר, כשגם מה שיש היום עם שחקנים כמו סטו, הוא סימן שאלה גדול ואני לא יודע כמה הוא יוכל לתרום".

בשנה שעברה הקבוצה הוכיחה שהיא יכולה להתגבר על משברים שונים שהגיעו לאורך העונה, אך השאלה היא האם בקבוצה יצליחו להתגבר גם על פתיחת העונה הזו?

"אני חושב שממהרים להשתמש במילה משבר", אומר אוזן שמוסיף: "במהלך עונה יש עליות ויש ירידות. נכון, באר שבע לא התחילה טוב את העונה עם אירופה אבל זו תקלה בדרך, בינתיים המערכת הוכיחה שהיא מצליחה להתגבר על תקלות קטנות. זה מועדון מסודר, חזק, מוקד משיכה מספר אחד בארץ לשחקנים כשהם עברו את מכבי חיפה. באר שבע גם הביאה כמה שחקנים וזה יתחבר. אני לא חושב שזה משבר, בטח שזה לא אמור להשפיע על הליגה שהיא ארוכה וקשה, אבל בבאר שבע יצטרכו לתת את הדעת על כל מה שקרה העונה עם הסגל, מחנה האימון, אירופה ועוד".

"יהיה קשה למצוא שחקן כמו וואקמה". אורי אוזן | צילום: עדי אבישי

אוזן חושב שאם יש משהו שכן יכול להשפיע על העונה כולה, הוא החיסרון בשחקן כמו טוני וואקמה: "יהיה קשה למצוא שחקן כמו וואקמה. הוא היה הגורם המרכזי לאליפויות בשלוש השנים האחרונות. הוא היה שחקן שובר שוויון בליגה הזו. יש לו תחליף, אבל תחליף כזה יעלה הרבה מאוד כסף. אפשר למצוא תחליף לא מהליגה, אבל ראינו שבאר שבע מתקשה במציאת זרים טובים. וואקמה לא היה רק שחקן טוב, הוא גם היה השחקן שמשך אליו את תשומת הלב של היריבה ופינה מקום לאחרים. בגזרת הישראלים אני לא רואה הבדל גדול בין באר שבע למכבי תל אביב לדוגמא. אין ישראלי שהוא שובר שוויון כמו זהבי בזמנו. בכל מקרה, הסגל וצוות האימון הוא עדיין מהטובים בארץ ויש שחקנים מספיק טובים".

ומה לגבי ברק בכר שקיבל לא מעט ביקורות בתקופה האחרונה?

"התדמית של בכר לא נפגעה ואני מאחל שכל מאמן ישראלי יהיה כמוהו. הוא המאמן הישראלי הבכיר. האליפות האחרונה רשומה על שמו. גם למאמנים מצוינים לפעמים יש תקופות לא טובות לפעמים. קבוצות לא יכולות להצליח לנצח. גם לגווארדיולה היו תקופות לא טובות בסיטי, גם למוריניו או לסימאונה. בסוף, מאמן תלוי בשחקנים שלו ואני חושב שבשנה שעברה בכר הוכיח איזה מאמן הוא. לא ראיתי אליפות כזו שחתומה ככה על מאמן, הוא הצליח להוציא את המקסימום מהסגל שהיה לו".

אוזן סבור כי השנה, המאבק יהיה מאבק דו ראשי בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב, אבל חושב שהשנה לבאר שבע יהיה הרבה יותר קשה לחגוג בסוף מאי: "אני לא רואה מישהו שירוץ עד הסוף מול באר שבע, חוץ ממכבי תל אביב. לבית"ר ירושלים הגיע רק עכשיו בעלים חדש, אין לו כל כך את מי לקנות ושחקנים שנשארו פנויים בשלב כזה של העונה, לרוב הם שחקנים משלימים. בית"ר עברה קיץ נוראי ומה שקרה לה בשנה שעברה היה נס. מכבי תל אביב לעומת זאת נראית קבוצה אחרת מהשנתיים האחרונות. קבוצה בריאה יותר עם מאמן טוב ונראה שיהיה קרב צמוד בין באר שבע למכבי תל אביב, קרב שאני מאחל לחובבי הדרמה שיימשך עד המחזור האחרון".

"סומך על האנשים במועדון"

מי שאולי יכולים לעשות את ההבדל גם העונה, זה האוהדים של הפועל באר שבע. במשחקים האחרונים ב"טרנר" הקהל כבר פחות הגיע, ונראה שהרוחות בקרב אוהדי האלופה קצת השתנו. כבר שומעים יותר ביקורות כלפי ההתנהלות וישנה פחות אופטימיות. יאן בלוסטוצקי, אוהד מושבע של האדומים שמגיע לכל משחקי הבית והחוץ, עוד מהימים בליגה הלאומית, חושב שמדובר בתקלה שתחלוף: "אני חושב שזה טבעי שאחרי כל כך הרבה הצלחות יגיעו גם רגעים פחות טובים. שיתחילו קצת חריקות כדי שהמכונה תחזור לעבוד כמו שצריך ותביא להישגיות. אירופה זה חשוב, ולנו כאוהדים זו חוויה, אבל צריכים להיכנס לפרופורציות. הליגה היא הלחם והחמאה שלנו ואני מאמין גדול במועדון. אני דווקא רואה נקודת אור וזו התחדשות. כל הקבוצות הגדולות באירופה עושות ריענון בסגל כדי לשמור על הצלחות, ואני סומך על האנשים במועדון שיידעו לתקן את מה שלא טוב ולשמר את מה שטוב".

"הליגה היא הלחם והחמאה שלנו ואני מאמין גדול במועדון". יאן בלוסטוצקי | צילום: פרטי

גם בכל מה שקשור לסוגיית השוער לא תמצאו את בלוסטוצקי מודאג יותר מידי. "מותר לטעות וזה קורה", הוא קובע. "הייתה טעות ואני לא יודע אם היה צריך לקבוע נחרצות דברים אחרי משחק אחד. גם את אובארוב הגדול אחרי המשחק הראשון שלו במכבי תל אביב, רצו לחתוך. במבחן התוצאה שילמנו מחיר על עניין השוער, אבל אפשר להגיד שמנגד, מהירות התגובה הייתה טובה. לא חיכו יותר מידי והביאו את הרוש שלדעתי הוא שוער מצוין".

בלוסטוצקי בטוח שבאר שבע תגיע מוכנה לליגה למרות השינויים: "נכון, העזיבה של טוני באה בזמן לא טוב ויש קצת זעזוע, אבל יגיע עוד רכש ונגיע מוכנים. יש פה קבוצה טובה ובריאה, ואם נשחק כמו במחצית השנייה נגד זאגרב וניקוסיה בטרנר, אני בטוח שתהיה עונה טובה".

גם הוא לא אוהב את הדיבורים סביב ברק בכר: "בכר הוא מגשים החלומות. אני לא אוהב את כל אלה שפתאום מבקרים אותו. כולם עושים טעויות. הלוואי שבכר יהיה האלכס פרגוסון של באר שבע, שיהיה פה 20 שנה. אני גם קונה שכל שלוש אליפויות יעשה כמה טעויות בתחילת העונה. אני חלמתי על אליפות אחת, הוא הביא לי שלוש".

דעתך על הקהל של באר שבע?

"אני לא רואה שובע בקהל, אני חושב שפשוט הקהל האמיתי של הפועל באר שבע הוא לא 16,000 איש וזה בסדר. אני לא מבקר אף אחד. כיף לראות אצטדיון מלא, אבל אם יגיעו 10,000 כל משחק, זה בסדר".

"הולכים לקראת עונה קשה"

אחיו הקטן של יאן, רונן, גם הוא מגיע בקביעות לכל משחק בטרנר וכמעט לכל משחק חוץ. רונן מצהיר כי אוהדי הפועל באר שבע ידעו תקופות קשות הרבה יותר. "אם זה לא קשה, זה לא הפועל באר שבע", הוא מצהיר.

"אנחנו הולכים לקראת עונה קשה, אחרי פיק של שלוש אליפויות. כבר הוכח בארץ שקבוצות אחרי שלוש אליפויות רצופות מגיעות קצת יותר שבעות, קצת יורדות ברמתן וזה האתגר הכי גדול של הפועל באר שבע. אני חושב שהשנה תהיה תחרות גדולה יותר על התואר. מכבי תל אביב עושה קולות של קבוצות טובה. מכבי חיפה זה תמיד שם גדול, אז לא יהיה פשוט".

רונן מצהיר כי צריכים לעשות הפרדה בין קמפיין אירופי לליגת העל: "הקמפיין האירופי לא אמור להשפיע. הייתה תחלופה גדולה של שחקנים, בנו קבוצה חדשה ולא הלך באירופה, אבל הליגה היא אופרה אחרת. לא צריך להיות קשר. גם כל הביקורות לא מעניינות. קבוצה בצמרת תמיד חוטפת יותר ביקורות מהתקשורת, אבל המצב הוא לא כמו שמציירים. אין משבר. נעשו טעויות אבל זה קורה בכדורגל לטובים ביותר".

"אני חושב שהשנה תהיה תחרות גדולה יותר על התואר". רונן בלוסטוצקי | צילום: פרטי

לדעתו העזיבה של וואקמה תשפיע, בטח בטווח הקצר, אך הוא גם בטוח שהמועדון יצליח להתגבר על העזיבה שלו. "וואקמה משאיר חור עצום בסגל", הוא אומר. "גם ברמה המנטלית הקבוצה נשענה על היכולת ההתקפית שלו כשלא הלך, אבל זה קשור לשובע של קבוצה שרצה יחד שלוש שנים. אי אפשר להשאיר שחקן בכוח, שחקן שלא רוצה להיות פה, לא צריך להיות פה והמועדון גדול יותר מכל שחקן. יש סגל חזק ובריא ויש צוות מקצועי שכבר הוכיח שיידע לייצב את המערכת".

"אלונה צריכה להביא מנהל מקצועי"

יש גם אוהדים קצת פחות אופטימיים. רון שממה לדוגמא, מצהיר כי ההתנהלות בטרום העונה מעידה על סוג של זלזול או יהירות: "יש אוהדים שמנסים לחנך אוהדים אחרים. מזכירים כל הזמן מאיפה באנו ואיפה היינו לפני כמה שנים. אי אפשר להגיד שבגלל שפעם לא היינו טובים, אז צריך להיות צנועים. ההתנהלות של הפועל באר שבע בתחילת העונה גובלת בזלזול, שחצנות ויהירות, וכל זה ביחד מביא לפתיחת העונה הזו", הוא אומר.

"הכנה של קבוצה שמתיימרת להיות קבוצה אירופאית, צריכה להתחיל באפריל-מאי ולא ביולי. במועדון היו צריכים לדעת באיזה עמדות הם פחות טובים, איפה צריך להתחזק וכבר לגשש אצל שחקנים וסוכנים. אני ציפיתי שהפועל באר שבע תהיה מוכנה מבחינת הסגל כבר ביוני, לפני מחנה האימונים. סגל שברובו סגור ויכול להתגבש במחנה אימון. זה הזוי שכל שנה מגיעים לפה שחקנים בדקה ה-90, ואז מצפים שייכנסו מהר לעניינים. שחקנים צריכים להתחבר".

"ציפיתי שהפועל באר שבע תהיה מוכנה מבחינת הסגל כבר ביוני". רון שממה | צילום: פרטי

לשממה יש טענות על כל ההתנהלות בטרום העונה: "גם מחנה האימון בפולין היה צריך לעבור שינוי. שוב אותו מחנה מול אותן קבוצות בינוניות מהליגה הפולנית. למה לא לפגוש קבוצות טובות יותר? במשחקים האלה תבין איפה הבעיות של הקבוצה. כל ההכנה לקויה. אתה אמור לגבש הרכב. גם מבחינת הסקאוטינג, יש פה בעיות. לא מצליחים להביא זרים טובים כבר כמה שנים, אז תלך על המוכר כמו וואקמה. כמו עלי מוחמד, או האסליביינק. אני חושב שאלונה נותנת לבכר קרדיט בלתי מוגבל, היא סומכת עליו. בכר הוא מאמן מצוין, אבל גם אותו צריך לבקר ואני חושב שאלונה צריכה להביא מנהל מקצועי, שגם ייתן את הדעה שלו על שחקנים".

דווקא בכל מה שקשור לעזיבה של שחקנים, בראשות וואקמה הוא מוצא מקום לאופטימיות: "וואקמה שחקן אדיר, אבל בעונה האחרונה הוא לא היה טוב. צריך לזכור שבכר ספסל את וואקמה בשנה שעברה ובאר שבע התמודדה עם זה יפה. כשוואקמה טוב, הוא שדרג את הקבוצה, אבל הפועל באר שבע הוכיחה בשלוש השנים האלה שהתלכיד הוא זה שניצח. זו לא התלות של מכבי תל אביב בזהבי. הוא שחקן ענק, אבל לא היחיד. צריך לומר את האמת, לבאר שבע יש את התקציב השני בליגה. אין לה כל כך הרבה תחרות. רק מכבי תל אביב, אז הם ירוצו חזק עם מכבי תל אביב. אולי בית"ר ירושלים עם הבעלים החדש, או מכבי חיפה גם ייתנו פייט, אבל לדעתי המאבק יהיה מול מכבי תל אביב גם השנה והוא יהיה קשה הרבה יותר".

כתבות נוספות

0

באר שמונה

נערים א' של הפועל הובסו 8:0 בפ"ת. המקבילה של מכבי ב"ש חזרה מפיגור 3:1, צימקה בדקה ה-92, השוותה בדקה ה-94 וניצחה בדקה ה-98. קבוצות הנוער של צעירי רהט ומכבי ב"ש הפסידו. נערים ב' של הפועל ומכבי ניצחו. נערים ג' של הפועל, מכבי ומ.ס הפסידו

ספורט4 במאי 2024    2 דקות
0

כסייפה ממשיכה הלאה

ליגה ג': חניכיו של ווליד אזברגה ניצחו את מ.כ מיתר 1:3 אחרי שפיגרו עד לדקה ה-80. היריבה הבאה - עירוני בית שמש ממחוז מרכז

ספורט4 במאי 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה