ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"רוצים לזכות בכל תואר אפשרי שנמצא על המדף"

ספורט22 באוגוסט 2018    10 דקות
0

ההדחה המוקדמת מאירופה, הקושי לצרף זרים איכותיים, העזיבה של טוני וואקמה, המחסור בשחקני בית בקבוצה והרצון לזכות באליפות רביעית ברציפות. רגע לפני שריקת הפתיחה של עונה חדשה בליגת העל, מנכ"ל הפועל באר שבע, אסי רחמים, מדבר על הכל בראיון מיוחד

"רוצים לזכות בכל תואר אפשרי שנמצא על המדף"
אסי רחמים | צילום: אודי ציטיאט

בזמן שהבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, צפתה הקיץ מקרוב במשחקי המונדיאל ברוסיה, המאמן ברק בכר נפש עם משפחתו בתאילנד ושחקני הקבוצה טיילו בכל רחבי הגלובוס, יש אדם אחד שרגע אחרי שריקת הסיום של העונה החולפת, לא הפסיק לעבוד מסביב לשעון. זהו המנכ"ל המסור של הקבוצה, אסי רחמים, שמוכיח ששחקן נשמה זה לא משהו שמסתיים אחרי שאתה פורש ממשחק פעיל, אלא הולך איתך גם בהמשך הקריירה.

במהלך מרתון בלתי פוסק של פגישות וישיבות, רחמים מצליח למצוא כמה דקות פנויות לטובת ראיון עם "שבע" לקראת פתיחת העונה של הקבוצה. הוא אמנם שוקל מילים וחושב פעמיים לפני שעונה, אך גם לא מתחמק מאף שאלה ודואג בסיום הראיון לשלוח מסר מעודד לאוהדי הקבוצה.

צריך להיכנס לפרופורציות

האליפות הראשונה של הפועל באר שבע בעידן אלונה ברקת הייתה משהו מרענן שהגיע לאחר בצורת של 40 שנה, מאז צמד האליפויות ההיסטורי באמצע שנות ה-70. האליפות השנייה הוכיחה שהראשונה לא הייתה מקרית. האליפות השלישית ברציפות, כבר הכניסה את הקבוצה באופן סופי לרשימת המועדונים הגדולים בכל הזמנים של הכדורגל הישראלי. אם השנה תצליח הפועל באר שבע לזכות באליפות רביעית ברציפות, זה יהיה הישג שאף קבוצה בארץ מלבד הפועל פתח תקווה של סוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60 (זכתה בחמש אליפויות רצופות), לא הצליחה להשיג עד היום, וזה כולל את מי שנחשבו עד לא מזמן למועדון "ארבעת הגדולות" של הכדורגל הישראלי: מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים.

אסי, מהן התחושות שלך לקראת פתיחת העונה בליגת העל?

"מרגש מאוד לפתוח עונה. אנחנו מגיעים כאלופה גאה לאחר שלוש זכיות רצופות. אנחנו נעשה הכל כדי להמשיך את המסורת הזו של צבירת תארים, מה שהביא כבוד גדול למועדון ולעיר".

מהן הסיבות לכישלון בזירה האירופית?

"היו טעויות שבוצעו בקיץ האחרון. אבוי לו לאדם שלא יסתכל במראה וידע להודות שנעשו טעויות. לקחנו מספר החלטות שגויות בקיץ הזה במסגרת ההכנה. את חלקן אנחנו מתקנים בימים אלה וחלקן עוד נתקן בעתיד, על מנת שדברים יראו טוב יותר. חלק מהטעויות הן כורח המורכבות של להתמודד עם מציאות חדשה של הצלחה ודרישות של שחקנים, שהם תולדה של המציאות הזו. לא תמיד אתה יכול לדעת באופן מידי שאתה עושה טעות, ולפעמים רק בדיעבד אתה מבין שהפעולות שעשית, אכן היו טעויות. צריך לזכור שהודחנו מול שני מועדוני פאר באירופה. אפואל ניקוסיה הגיעה לא מזמן לרבע גמר ליגת האלופות. דינמו זאגרב היא קבוצת פאר קרואטית ממדינה שהיא סגנית אלופת העולם. אז עם כל התחושה של האכזבה, צריכים להיכנס קצת לפרופורציות, כי יש כאן אנשים שמסתובבים בתחושה שכאילו אנחנו ערב המחזור ה-30 בליגה ונמצאים בפלייאוף התחתון. אנשים צריכים לזכור שהליגה עוד לא התחילה. זה לגיטימי להתאכזב. ציפינו ליותר ורצינו להמשיך לשלב הבתים. חבל שלא הצלחנו, אבל אנחנו עם הפנים קדימה, שזה אומר רצון לזכות באליפות רביעית ברציפות ואולי אפילו דאבל. אנחנו רוצים לזכות בכל תואר אפשרי שנמצא על המדף".

יגיע מחליף לוואקמה?

כשאסי רחמים מדבר על טעויות, אין ספק שאחת הטעויות הגדולות שנעשו הקיץ הייתה ההחתמה השל השוער היווני, יאניס אנסטיס, שרשם תצוגת נפל בתבוסה בזאגרב, מה שסלל את דרכו החוצה. היווני אמנם מחזיק בחוזה בהפועל באר שבע לשנתיים הקרובות, אך בימים אלה מתנהל מולו משא ומתן, במסגרתו הוא צפוי לקבל מהקבוצה פיצוי כספי ולעזוב. לצד אנסטיס, צורף הקיץ גם הצרפתי ז'וליאן סטו, שעד כה לא מציג יכולת שמצדיקה את החתמתו. השניים הללו מצטרפים למספר שחקנים זרים שחתמו בשנים האחרונות בהפועל באר שבע וסיימו את דרכם מוקדם מהצפוי, בלי להשאיר חותם יצא דופן.

"אבוי לו לאדם שלא יסתכל במראה וידע להודות שנעשו טעויות". רחמים עם אנסטיס | צילום: הפועל באר שבע

גם בעונה שעברה, החלוץ הברזילאי, לוסיו הושאל אחרי חצי עונה למועדון ספורט אשדוד ולאחר מכן שוחרר סופית מבאר שבע. הקשר הספרדי, איסאק קואנקה, שחתם בקיץ שעבר לשנתיים עם אופציה לעונה שלישית תמורת כ-550 אלף יורו בעונה, שוחרר הקיץ תמורת פיצוי של מאות אלפי יורו וגם החלוץ הצ'כי התמיר, תומאש פקהארט שחתם אף הוא בקיץ הקודם על חוזה לשנתיים שמוערך בכחצי מיליון יורו לעונה, שוחרר לפני כשבועיים. המגן ההונגרי, מיחאי קורהוט, שאומנם חתום בבאר שבע עד עונת 2021, לא היה בתוכניות של הקבוצה לעונה הקרובה.

מהי הסיבה שבשנתיים האחרונות אתם מתקשים לצרף שחקנים זרים שעושים את ההבדל?

"קשה מאוד לצרף לקבוצות בישראל שחקנים איכותיים במחירים שפויים. שחקנים איכותיים מעדיפים שווקים אחרים מישראל. זה אומר שצריך לרכוש שחקנים בהרבה מאוד כסף, וזה משהו שאנחנו במועדון פחות אוהבים לעשות, אלא להחתים שחקנים שנמצאים בשוק החופשי. הנושא הזה של צירוף זרים הוא מאוד מורכב. לפעמים, שחקנים שהיו מצוינים במקום מסוים, לא נקלטים בצורה טובה במקום חדש, מסיבה כזו או אחרת. בעניין הזרים, יש לא מעט מרכיבים ומשתנים שמשפיעים על התוצאה הסופית. לפעמים זה היעדר סבלנות מהצד שלנו, לפעמים זה מגיע מהצד של השחקן. אנחנו תמיד מנסים לעשות את הטוב ביותר והיו גם הצלחות גדולות לצד כישלונות גדולים. תמיד נשאף לתקן ולעשות את הדברים הכי טוב שאפשר".

אם מדברים על שחקנים זרים, אי אפשר שלא להתייחס לעזיבתו של טוני וואקמה, הזר הגדול ביותר בתולדות הפועל באר שבע, שהיה גורם מרכזי בזכייה בשלושת האליפויות. וואקמה נמכר בשבוע שעבר לטרבזונספור הטורקית תמורת כמיליון יורו, זאת לאחר שסרב להאריך את חוזה בשנתיים נוספות ועל פי חוקי פיפ"א, יכול היה לחתום בינואר הקרוב בכל קבוצה שירצה ולעזוב בקיץ הבא את באר שבע ללא תמורה.

טוני וואקמה נפרד מהאוהדים | צילום: אודי ציטיאט

רחמים: "טוני סרב לשדרוג בשכרו ולהארכת החוזה. הוא אמר לנו שהוא מיצה את עצמו בישראל. אם לא היינו מוכרים אותו עכשיו, הוא היה חותם בינואר כשחקן חופשי בכל מועדון אחר שהיה מציע לו חוזה. כשהוא אמר לנו שהוא לא רוצה להמשיך לשחק בישראל וקיבל הצעה אטרקטיבית מטורקיה, קשה היה למנוע את המהלך".

למרות ההדחה המוקדמות מאירופה שגרמה להפסד כספי פוטנציאלי של עשרות מיליוני שקלים, מה שיוביל לדילול של סגל הקבוצה, במועדון יודעים שכדי לשמור על תואר האליפות, יהיה צורך למצוא תחליף הולם לוואקמה, כאשר השם החם שנמצא על הפרק הוא נייג'ל האסלביינק ההולנדי, חלוצה של קריית שמונה, שנכון להיום דורשת כ-2.5 מיליון יורו תמורתו. רחמים לא מתייחס ספציפית לאפשרות צירופו של האסלביינק, אבל שולח מסר לאוהדים בנוגע לחיזוק הסגל: "כמו תמיד, אלונה ברקת והצוות שעובד תחתיה עושים הכל כדי שתהיה פה קבוצה חזקה מאוד. למרות שיש לנו כבר קבוצה מאוד חזקה, איפה שצריך לעשות את התיקונים, הם יעשו. יהיה כאן סגל מאוד עמוק, מאוזן ואיכותי, שיעזור לנו להגשים את המטרות שלנו העונה".

"עושים הכל כדי שתהיה פה קבוצה חזקה מאוד" | צילום: מאיר אבן חיים

מחסור בשחקני בית

אליניב ברדה, קפטן הקבוצה עד לעונה החולפת שפרש ממשחק פעיל באופן רשמי, הוא הרבה יותר מעוד שחקן בית שגדל במחלקת הנוער והשתלב בקבוצה הבוגרת. במהלך העונה החולפת, לאחר שהתאושש מהאירוע הטראומטי שעבר, מונה ברדה לעוזר מאמן בצוות של ברק בכר. בסיום העונה כשסיים את חוזהו במועדון, ניהל ברדה משא ומתן עם הנהלת הקבוצה על המשך דרכו. לרגעים היה נדמה שהצדדים לא מצליחים להגיע לעמק השווה, והסמל הגדול שהיה מהגורמים שהחזירו את הפועל באר שבע לצמרת הכדורגל הישראלי, ימצא את עצמו מחוץ למועדון. בסופו של דבר הצדדים הגיעו להבנות לפיהן ברדה ימשיך לשמש כעוזרו של בכר ,בנוסף הוא יהיה חלק ממערך הסקאוטינג של הקבוצה, וכן אחראי על האקדמיה שתיפתח בשיתוף פעולה עם מועדון הפאר הספרדי, אתלטיקו מדריד. רחמים: "היה לנו מאוד חשוב להשאיר את אליניב במועדון. גם אם לרגע היה נראה שהדברים לא מסתדרים, לא היה לנו ספק שנכס כמו אליניב ברדה יישאר במועדון. הוא סמל ענק. הוא דמות שאנחנו נהנים ממנו המון גם בצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת וגם במחלקת הנוער שלנו".

מה צריך לעשות כדי שבוגרי מחלקת הנוער, יצליחו להשתלב בקבוצה הבוגרת?

"אין ספק שאנחנו מאוד לוקים בעניין הזה וצריכים להשתפר בכל הקשור לייצור שחקני נוער. אחת הסיבות לדריסת הרגל של אליניב במחלקת הנוער, זה בדיוק העניין הזה. שיתוף הפעולה עם אתלטיקו מדריד אמור גם הוא לתת את המשקל בכל הנוגע לפיתוח שחקנים. אולי נדרשת טיפה סבלנות כדי שנראה את הפירות, אבל אין לי ספק שבטווח של 3-5 שנים קדימה הדברים יראו אחרת".

במבט קדימה, ברמה הניהולית אילו עוד דברים היית רוצה לשפר במועדון?

"אין ספק שסעיף ההכנסות ביחס למועדון בסדר הגודל שלנו דרוש שיפור בכל הנוגע לגיוס הכספים. אנחנו אלופת המדינה בשלוש השנים האחרונות ובעניין הזה אנחנו צריכים מאוד להשתפר. גם תחום מחלקת הנוער וטיפוח שחקנים צעירים, זה משהו שאנחנו עושים מאמצים גדולים להשתפר בו. נושא התשתיות זו בעיה כואבת במשך שנים. ראש העיר, רוביק דנילוביץ' וקברניטי העיר, עושים ימים כלילות כדי לעזור לנו ולמצוא מתקנים טובים יותר ולהקצות לנו יותר משאבים בעניין. בימים אלה נבנה קומפלקס מדהים שיושלם בתקופה הקרובה והקבוצה הבוגרת תעבור אליו בבית האדום שסמוך לאצטדיון "טרנר". זה מתקן אימונים ברמה הכי גבוהה. אין לי ספק שהמעבר הזה בתוספת ההשקעה שלנו בחלקת הנוער ושיפור של מספר פרמטרים, יוביל אותנו בשנים הבאות להישגים גדולים".

לסיום, לרחמים יש מסר לאוהדים לקראת פתיחת העונה: "אני יכול להרגיע את כולם ולומר להם שלמרות שהתחלנו את הקמפיין האירופי בצורה פחות טובה ממה שהרגלנו את האוהדים שלנו בשנים האחרונות, יש פה מועדון חזק מאוד שיודע בדיוק מה הוא צריך לעשות. יחד עם האוהדים, כאגרוף אחד, טרנר הפך להיות המבצר שלנו בזכות הקהל המדהים שמלווה אותנו. בזכות הסגל המצוין שרובו נשאר משנה שעברה, ונדאג לעשות בו את התיקונים הנדרשים, אנחנו עם הפנים קדימה לעוד עונה טובה ומאתגרת".

"אנחנו עם הפנים קדימה לעוד עונה טובה ומאתגרת" | צילום: מאיר אבן חיים

הראיון המלא בגיליון סוף השבוע של "שבע", המוקדש לפתיחת העונה של האלופה

כתבות נוספות

0

ממשיכים הלאה

מ.ס דימונה לא התקשתה במשחק הראשון בדרך לעלות ליגה, וגברה בחצי הגמר המחוזי על מכבי 'ירמיהו' חולון 0:2. אליאור משלי וגיל חדד כבשו והעלו את קבוצתם למשחק שיקבע את זהות נציגת ליגה א' דרום בהמשך הדרך

ספורט12 במאי 2024    דקה אחת
0

ההגנה הכי טובה זו ההתקפה – גרסת...

בגיל 35, המגן השמאלי של הפועל באר שבע הפך לאחד השחקנים הכי חשובים במערך של אליניב ברדה. המספרים, התפקוד החדש, העליות והירידות. האם הפועל באר שבע חייבת את לופז גם בעונה הבאה?

ספורט10 במאי 2024    10 דקות

כתיבת תגובה