ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הוא רק רוצה לשחות

ספורט14 באוגוסט 2018    4 דקות
2

זיו קלונטרוב, שיאן ישראל ב-50 מ' חופשי, הושעה מהמשחה המהיר באליפות אירופה בגלל איחור. הוריו בטוחים שמתנכלים לבנו. מנכ"ל איגוד השחייה: "טענות חסרות בסיס. ההצלחה שלו היא ההצלחה שלנו"

הוא רק רוצה לשחות
לה לה לנד: שחיין אולימפי בכלא 4. זיו קלונטרוב | צילום: פרטי

בתום הופעה לא כל כך מוצלחת של המשלחת הישראלית באליפות אירופה בשחייה בגלזגו, ניסינו להבין מדוע זיו קלונטרוב מעומר, לא השתתף במשחה ל-50 מטרים חופשי, למרות היותו מהשחיינים המהירים של ישראל למרחק זה.

בירור קצר, פתח תיבת פנדורה, לפחות בכל הקשור ליחסים בין משפחת קלונטרוב לאיגוד השחייה. זיו (21), שיצג את ישראל באולימפיאדת ריו, מתאמן אצל אביו גארי, שלא קיבל אקרדיטציה כדי לשהות ליד בנו במהלך אליפות אירופה.

ההורים שטסו על חשבונם לסקוטלנד (דרך ורשה), שמרו על קשר טלפוני חלקי עם בנם במהלך התחרויות, כשהם רוכשים כרטיסים ליציעי הבריכה בגלזגו. הם קבעו להיפגש עם זיו לכמה דקות ערב המשחים ל-50 מטר חופשי ו-4X100 חופשי מיקס, בזמן שהיה אמור להיות לשחיינים זמן פנוי, עד למפגש עם המאמן.

בפועל, התברר כי המפגש נמשך יותר מהמתוכנן, והוא הגיע באיחור של כ-20 דקות. לטענת ההורים הוא ננזף לעיני השחיינים, והושעה מהשתתפות במוקדמות ל-50 מטר חופשי. לטענת האב גארי, הוא הודיע מבעוד מועד כי ייפגש לכמה דקות עם בנו.

לדברי ההורים, על פי ההתקדמות של זיו בחודשים האחרונים, הוא היה אמור לסיים את המשחה בזמן של 21 ש' גבוה או 22 נמוך, ולהעפיל עד לגמר.

הדחתו של זיו מ-50 מ' חופשי, לא מנע ממנו להיות שותף לעליית רביעיית 4X100 חופשי מיקס לגמר, ולקבוע בהמשך, ב-4X100 מעורב גברים, 48.57 שניות, שהוא בדיוק קריטריון A שפרסמה השבוע פינ"א לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020. חשוב לציין כי זמנו של קלונטרוב לא נחשב רשמית, מכיוון שהיה במהלך משחה שליחים, אבל בהחלט מצביע על הכושר בו נמצא השחיין.

להורים של קלונטרוב תחושה כי מתנכלים לבנם, מכיוון שלא מוכן לעבור לאחד המועדונים המובילים, וקושרים לעניין גם את גריעתו מרשימת ספורטאי העילוי של ישראל, מה שגרם לו להיחשב כ"עריק" מהצבא, עד שבג"ץ הוציא צו מניעה על גיוסו עד לקבלת הסברים ממוסדות השחייה, הספורט וצה"ל.

בינתיים הם מביטים קדימה לעבר אולימפיאדת טוקיו 2020, בתקווה לשיפור ההישגים של השחיינים הישראלים בדור שאחרי גיא ברנע וגל נבו, ושגם ביפן יהיה ליישוב הקטן עומר ייצוג, כמו בבייג'ין 2008 (גיא ברנע), לונדון 2012 (אמרי גניאל) וריו 2016 (זיו קלונטרוב).

מחפשים ספונסר שילווה את זיו לטוקיו 2020

טטיאנה קלונטרוב, מקווה להצליח בגיוס ספונסר לבנה. "ההוצאות גבוהות, ולנו אין את האפשרות לממן את השתתפותו של זיו בתחרויות בינלאומיות, וגם לא קשרים במקומות הנכונים. סיוע כספי תנאי הכרחי להצלחה. ראשי המשלחת הרוסית, עימם נפגשנו בגלזגו, הציעו לנו להביא את זיו להתאמן במוסקבה, ואולי אפילו לייצג את רוסיה. הרי יש לנו גם דרכון רוסי".

אמיר טיטו, מנכ"ל איגוד השחייה, התייחס לטענות ההורים: "השעייתו של זיו מהמשחה ל-50 מטרים חתירה, נבע מהאיחור לשיחת הקבוצה. הוא הודה בטעות והתנצל, בעל פה ובכתב, והתחייב 'לתת הכול' במשחה השליחים. חשוב להוסיף כי זיו (שיאן ישראל ב-50 מ' חופשי) לא קבע לקראת האליפות את הקריטריון ל-50 מ', ובשליחים כן היה שותף לקריטריון".

בעניין האקרדיטציה, הסביר המנכ"ל: "מספר האקרדיטציות מוגבל. לא רצינו שיהיו אינסוף מאמנים ליד הבריכה, ובמקרה הזה, גארי לא היה בסדר עדיפות עליון".

על הטענה בדבר התנכלות אישית כלפי זיו: "אין בסיס לטענה שהעדפתי שחיין כזה או אגודה כלשהי".

על כך שננזף לעיני השחיינים: "לאחר סיום השיחה נערך בירור עם השחיין והוחלט להענישו בהתאם. הוא לא ננזף ליד השחיינים האחרים".

על שינוי מעמדו כ"ספורטאי עילוי" בצה"ל: "זיו הסתיר מאיתנו את חזרתו ארצה מארצות הברית. לנו יש אינטרס שהוא כן יהיה במעמד זה, אבל אנחנו לא יכולים לקבוע זאת. זה בין מינהל הספורט לצה"ל. אנחנו נתמוך ככול שנוכל בשחיין, כי בסופו של דבר, הצלחתו היא הצלחתנו".

זיו עצמו, מעדיף, לעת עתה, להתחרות תחת סמל 2 הפסים ומגן הדוד, שעליו הוא מקפיד להצביע בגאווה לפני כל זינוק לבריכה.

 

טטיאנה וגארי קלונטרוב

תחושה של קיפוח. טטיאנה וגארי קלונטרוב באירוע הפרישה של גיא ברנע | צילום: אילן שי

כתבות נוספות

0

ירוחם ושגב שלום סיימו את העונה

ליגה ב': מ.כ שדרות תארח את מכבי נתיבות במבחן העלייה הראשון לליגה א'. הפועל ירוחם סיימה את הפלייאוף העליון במקום האחרון, שגב שלום מקום אחד מעליה. מכבי ב"ש מצטרפת

ספורט26 באפריל 2024    דקה אחת
0

לזכרו של דוד רדהאי

טורניר קט רגל על שמו של מגן העבר, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, נערך בחול המועד בב"ש בהשתתפות 8 קבוצות

ספורט25 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • Gariy
    זיו רלונטרוב

    תגובה של מנ"קל איגוד השחייה לא בכל מילה אמת. זיו לא הסתיר חזרתו לארץ. על זה ידוע כולם. מנהל מקצועי ראשון מכולם. זיו היה בשיחה עם יו"ר איגוד השחייה בסוף חודש דצמבר בימים אליפות הארץ חורף. שוב אין מילים. עדיף להפיל טעויות של איכוד על כתפיים של שחיין.

  • גרי
    זיו קלונטרוב

    לא כל מילה של מנ"קל איגוד השחייה אמת.
    "זיו הסתיר מאיתנו את חזרתו ארצה מארצות הברית." כולם וראשון מכולם ידעה מזה מנהל מקצועי. עוד הכחה. דיברנו עם יו"ר איגוד השחייה בימים תחרות הארץ חורף ( סוף דצמבר ) 4 ימים לאחרי נחיתה של זיו לארץ. גם השתתפות במספר תחרויות ארציות. הכל רשמי. מהמש הסתיר?