ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"הרבה אנשים מרימים גבה שיש מאמנות"

ספורט12 באוגוסט 2018    7 דקות
0

לתחום כדורגל הבנים בבאר שבע, נכנסו בשנה האחרונה שתי מאמנות: מעיין מימון ומרב שמש: "בסביבת גברים, אישה חייבת להיות הכי טובה שהיא יכולה להיות, ולהשאיר את המקום לבאה אחריה"

"הרבה אנשים מרימים גבה שיש מאמנות"
מרב שמש. "הצעה מהפועל באר שבע" | צילום: פרטי

מי אמר שתחום האימון בכדורגל שייך רק לגברים? בבאר שבע החלו ניצנים ראשונים בענף, כאשר שתי מאמנות כדורגל, החלו לעבוד עם שחקני הדור הצעיר במחלקות הנוער השונות בעיר.

העונה תהיה לכדורגל הבנים רק מאמנת אחת, מרב שמש (30), שתאמן את קבוצת ילדים ג' של מכבי באר שבע, שתשחק במסגרת הליגה של ההתאחדות לכדורגל בישראל. בעברה שמש, שיחקה תקופה קצרה בקבוצת הנשים של הפועל באר שבע, וגם בקבוצת "הלביאות" (קבוצת כדורגל נשים חובבנית). היא אימנה לפני שמונה שנים בנים בבית הספר "אשל הנשיא", אבל התמקדה באימון בנות, זאת בעיקר בשנתיים האחרונות בקבוצת הילדות של מכבי באר שבע.

"לפני שנתיים הייתה לי הצעה לאמן בהפועל באר שבע את קבוצת ילדים ג', אבל זה לא הסתדר כי הם רצו שאאמן המון פעמים בשבוע, והיו לי התחייבויות קודמות, כך שזה היה יותר מידי בשבילי", מגלה ל"שבע" מרב שמש. "אני חושבת שלאמן בנות זה יותר קשה ומאתגר, אך הסיבה שהלכתי לאמן בנים היא שמדובר באתגר חדש עבורי. מבחינה מקצועית אין הבדל בין בנים לבנות".

לדבריה, "זה תחום שאין בו מלכתחילה הרבה נשים שמאמנות, במיוחד לא בבאר שבע. בשוק לא קיימות בכלל הרבה מאמנות כדורגל, ועד לפני כמה שנים הייתי המאמנת היחידה בבאר שבע. בדרך כלל נשים שעושות קורס מאמנים משתלבות במועדונים שהן עובדות בהם, ומאמנות רק בנות. אני בחרתי בהתחלה שלא לאמן בנים, כי רציתי להעניק ממה שאני יודעת לבנות. עכשיו אני מרגישה שמבחינה מקצועית אני יכולה לאמן בנים".

אז למה מרימים גבה כששומעים כשאישה מאמנת גברים?

"זה כמו כל תחום בחיים. בדרך כלל נשים לא היו בהרבה מקומות. ואז כשיש להן את ההזדמנות והן נכנסות לזה, אז מרימים גבה כי זה מוזר. גם גנן שהוא גננת זה מוזר להמון אנשים"…

איך הגעת למחלקת הנוער של מכבי באר שבע?

"שלומית גיא, שעובדת במחלקת הנוער של מכבי באר שבע, התקשרה אליי ושאלה אותי, 'מעניין אותך לאמן בנים'? צחקתי לה בפנים ואמרתי לה 'מה פתאום. נראה לך'?. אחרי שבוע חזרתי אליה ואמרתי לה ש'זה בסדר'. השאיפה שלי עכשיו זה ללמוד ולהשתפר. בכוונה הלכתי לאמן גילאי ילדים ג' כי זה משהו שאני קצת יותר מכירה, ובהמשך אני רוצה להיחשף לעוד דברים ולראות אימונים, ואיך עובדים בקבוצות בגילאים היותר גדולים".

מה את אומרת על המאבק של הפועל באר שבע נשים מול העירייה?

"אני לא מבינה בדיוק מה קורה במאבק הזה, אבל לדעתי ההתייחסות של העירייה לכדורגל נשים בבאר שבע היא בעייתית. זה קצת לא הגיוני שהעירייה לא תומכת בנשים, כי מדובר בענף מוחלש כלכלית וקבוצת נשים לא מקבלת תקציב כמו קבוצת גברים בכדורגל. בעירייה צריכים לחשוב ולשקול את כל הנושא הזה מחדש. לראות מה עושים בשביל כן לעזור להן. בלי שיהיה להפועל באר שבע נשים תקציב ראוי, יהיה לקבוצה מאוד קשה לשרוד בליגת העל, כי לכל קבוצה יש זרות. כמו שהעירייה עזרה להפועל באר שבע גברים, הם צריכים לעזור גם לקבוצת הנשים של הפועל באר שבע. חייב לקדם את הענף הזה בבאר שבע".

מעיין מימון. "אני הרבה יותר טובה מהרבה מאמנים" | צילום: פרטי

פורצת הדרך

פורצת הדרך בתחום האימון בבאר שבע, היא מעיין מימון (32), שהחלה את דרכה המקצועית בענף הכדורגל לפני כ-20 שנים כשחקנית קבוצת הנשים של הפועל באר שבע. לאחר תקופה בבירת הנגב היא עברה לעבוד באזור המרכז, ולכן נאלצה לעזוב את באר שבע.

מימון, שיחקה בהמשך אצל בנות קיסריה, בנות נתניה, מכבי כפר סבא והפועל כפר סבא. בין לבין, אימנה את קבוצת הילדות של הפועל רעננה, קבוצות הנערות של הפועל כפר סבא והטרומיות של מכבי עמק חפר. בשנה האחרונה מימון, ששבה לגור בעיר מונתה להיות מאמנת הבנים הראשונה בבאר שבע, כאשר אימנה במחלקת הנוער של מועדון ספורט באר שבע, את קבוצת הטרום ילדים, במסגרת הליגה העירונית.

בעונה שעברה מימון סגרה מעגל, וחזרה אף לשחק במדי קבוצת הנשים של הפועל באר שבע, שעלתה לליגת העל. כעת, היא מאמנת את קבוצת האולמות לנשים של אס"א באר שבע, ומשמשת גם בתפקיד רכזת תכנית "אתנה" באגף הספורט של חברת "כיוונים".

מעיין מימון: "לאמן בנים לא הרגיש לי משהו חריג במיוחד. הרגשתי מאוד רגיל, כי כדורגל זה כדורגל. המאמנים במחלקת הנוער של מועדון ספורט באר שבע שמחו לקבל אותי, שזה הפתיע אותי לטובה. לצערי, אין הרבה נשים שרוצות לאמן. מצד שני, לא מעריכים את מה שאישה עושה. קודם כל הרבה אנשים מרימים גבה שיש מאמנות, ויש מישהי שמבינה בכדורגל ולא יודעים שיש קשר מקצועי בין אישה לכדורגל. בקרב המאמנים כבר לא מופתעים שיש מאמנות כי כדורגל הנשים קיים". לטענתה, "אישה יותר טובה מרוב המאמנים שיש, כי זה משהו אחר. אישה לא מגיעה עם האגו שלה. יש דינמיקה אחרת במועדון כשאישה מאמנת. גבר הרבה פעמים מבוסס על רמה אישית ולחיבור עם המנהל המקצועי של המועדון, להיות 'אחים' אחד של השני, ולשמור איש לרעהו את המקום. כשאישה נכנסת אז אין את זה. אני באופן אישי, חיפשתי את המקצועיות ושייראו אותי ברמה המקצועית וייבחנו אותי, אבל לא היה מי שיסתכל. אם היו רואים, אז אני הרבה יותר טובה מהרבה מאמנים שם. אני מגיעה ממקום מאוד תחרותי והישגי".

"השאיפה שלי היא להמשיך ולאמן בנים", אומרת מימון, "אבל לא מצאתי את המקום שלי שם. לצערי, לא מצאתי מקום שהוא מספיק מקצועי ואני מחפשת מקום להתפתח ולגדול בו. הייתי רוצה שיהיה מנהל מקצועי שיבוא ויבקר את העבודה שלי. יכול להיות שהמקום הזה בשבילי הוא לא בבאר שבע".

יש לך מסר להעביר למרב שמש?

"להיות תמיד הכי טובה. בסביבת גברים, אישה חייבת להיות הכי טובה שהיא יכולה להיות, ולהשאיר את המקום לבאה אחריה. מרב שמש תצטרך להוכיח את עצמה פי שתיים מגבר. שיהיה לה בהצלחה".

מרב שמש מסכמת, ומשבחת את עמיתתה למקצוע: "הבנתי שמעיין עשתה עבודה מקצועית טובה והיא מאוד מוכשרת. שמעתי עלייה רק דברים טובים. אני חושבת שאין לה בעיה להשתלב ולעבוד עם קבוצת בנים במסגרת ההתאחדות לכדורגל".

בנות "אתנה" בפעולה | צילום: דיאגו מיטלברג

פרויקט "כל ילדה מנצחת"

כאמור, מעיין מימון, משמשת גם בתפקיד רכזת תכנית "אתנה" באגף הספורט של חברת "כיוונים", והייתה שותפה לפרויקט "כל ילדה מנצחת" של "אתנה", ו"המועצה הציבורית לקידום נשים בספורט", שהתקיימה בפעם הראשונה בבאר שבע, זאת בשיתוף מינהל החינוך בעיריית באר שבע. 150 תלמידות בכיתות ג'-ד', נטלו חלק במהלך השנה האחרונה בפעילויות "אתנה". הילדות נהנו מחוגי ספורט בענפים כדורגל, כדורסל וטניס, למדו את חוקי המשחק, השתתפו בפעילויות ספורט ובתחרויות ובעיקר למדו ליהנות ולאהוב את תחום הספורט בכלל ואת הענף בו התאמנו, בפרט. כמו כן, חיזקו את המסר העיקרי של התכנית: "כל ילדה מנצחת".

מעיין מימון, ציינה בנושא: "הפעילות שנערכה לאורך שנת הלימודים השאירה חותם וסימן מעודד לבאות. הוכח שהבנה משותפת על חשיבות עיסוקן בספורט ושיתופי פעולה מוצלחים עם מאמנות ומאמני הקבוצות, מינהל החינוך בעירייה, אגף הרווחה, מנהלות בתי הספר, רכזות ורכזי החינוך הגופני בבתי הספר – מייצרים קרקע פורייה עליה יכולות ילדות העיר לגדול ולצמוח בספורט. העונה הנוכחית היא זריקת המוטיבציה שלנו לקראת עונת הפעילות הבאה. אנו כבר נערכים בהתרגשות לקראתה ומזמינים את הילדות להצטרף לחוגי אתנה ולהיות ילדות מנצחות".

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה