טורים אישיים

שבוע נהדר לנגב ולבאר שבע / ד"ר אסתר לוצאטו

טורים אישיים16 ביולי 2020    2 דקות
0

ד"ר אסתר לוצאטו, מנכ"לית קבוצת לוצאטו, על שבוע בו הנגב קיבל חיזוק רציני

שבוע נהדר לנגב ולבאר שבע / ד"ר אסתר לוצאטו
ד"ר אסתר לוצאטו | צילום: יורם רשף

לא היה קל העונה להיות אוהדת של הפועל באר שבע ולא פשוט להתמודד מול מערכת הביטחון המשומנת של מדינת ישראל, כאשר הרמטכ"ל עושה כל שביכולתו כדי לטרפד את הקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב.  אך לשמחתי השבוע הזה היה מוצלח מאוד בשתי החזיתות.

מזה כשנה אני וצוות הפעולה המסור שאתי במסגרת "ישראל למען הנגב" נלחמים כדי להוציא לפועל את פרויקט הקמת קריית המודיעין בליקית, כפי שהוחלט על ידי ממשלת ישראל עוד בשנת 2002. בדרך עבר הפרויקט מכשולים רבים, אך המכשול העיקרי הגיע בשנה וחצי האחרונה כאשר הרמטכ"ל, אביב כוכבי, שהתנגד למהלך עוד בהיותו ראש אמ"ן, ניסה בכל דרך אפשרית למנוע את מעבר המודיעין לנגב מאז כניסתו ללשכת הרמטכ"ל. היה חשש כי בשל התנגדותו של כוכבי, הפרויקט יתעכב ואולי אף יבוטל. נלחמנו בכל חזית אפשרית נגד ניסיונותיו של כוכבי ולפני כשבועיים גם עתרנו לבג"צ בעניין. לשמחתי, המאבק נשא פרי כאשר שר הביטחון, בני גנץ, קיבל החלטה לפרסם את תוצאות המכרז והשבוע התבשרנו כי חברת שיכון ובינוי תהיה זו שתקים ותתפעל את קריית המודיעין בליקית. גם השר במשרד הבטחון מיכאל ביטון עשה עבודה רבה לטובת קידום המהלך החשוב. זוהי בשורה גדולה ומהלך בעל חשיבות רבה לעתידו של הנגב מכל הבחינות.

במקביל, הפועל באר שבע, קבוצה אותה אני אוהדת ומלווה עשרות שנים, עברה העונה רכבת הרים שכללה בין השאר את עזיבתו של המאמן ברק בכר לאחר ארבע וחצי עונות, בעקבות פתיחת עונה מאכזבת. נוסף על כך, עם פרוץ משבר הקורונה התבשרנו שהבעלים, אלונה ברקת, החליטה לעזוב את המועדון. על רקע חוסר הוודאות הניהולית והמקצועית, התייצבה השבוע הקבוצה לגמר גביע המדינה מול מכבי פתח תקווה. בטרם שריקת הפתיחה היו חששות למפח נפש נוסף, כפי שקרה במשחקי גמר גביע קודמים בהם השתתפה הקבוצה (2003 ו-2015), אולם יוסי אבוקסיס ושחקניו עשו את המוטל עליהם, זכו בגביע שני בתולדות המועדון וגרמו לעשרות אלפי אוהדים אדומים שנמנע מהם מלצפות במשחק באצטדיון בלומפילד, אושר גדול.

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה