חדשות

פרופ' אריה רטנר מונה לנשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע

חדשות20 בדצמבר 2021    3 דקות
0

נשיא חדש למכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי. פרופ' אריה רטנר מונה לנשיא המכללה הבא החל מיום 1.1.2022. פרופ' רטנר יחליף בתפקידו את נשיאת המכללה פרופ' לאה קוזמינסקי שכיהנה בתפקיד ב-12 השנים האחרונות

פרופ' אריה רטנר מונה לנשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע
צילום פרטי

המכללה האקדמית ע"ש קיי בבאר שבע מודיעה  על מינויו של פרופ' אריה רטנר לנשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע.

בשנים האחרונות כיהן פרופ' רטנר, בעל תואר פרופסור מן המניין, כראש בית הספר לקרימינולוגיה באוניברסיטת חיפה, ולפני כן כיהן כנשיא המכללה האקדמית כינרת. לאורך השנים כיהן פרופ' רטנר במגוון תפקידים בכירים באוניברסיטת חיפה, בין השאר כדיקן הפקולטה למדעי החברה, כראש החוג לסוציולוגיה וראש המרכז לחקר פשיעה משפט וחברה. זאת לצד תפקידים ופעילויות חוץ אקדמיים, כחבר נלווה בוועדת השרים לענייני אלימות ובוועדת המומחים במשרד לביטחון פנים בנושא המשטרה והמגזר החרדי.

פרופ' רטנר מחליף בתפקידו את נשיאת המכללה היוצאת, פרופ' לאה קוזמינסקי שכיהנה בתפקיד במהלך 12 השנים האחרונות. במהלך תקופת כהונתה של קוזמינסקי גדל מספר הסטודנטים פי שלוש, התווספו תכניות רבות לתואר הראשון ולתואר השני והותוו שיתופי פעולה רבים שהשפיעו על המרחב. מכללת קיי מובילה פדגוגיות פורצות דרך בהכשרה להוראה, ולה יש היום מארג נרחב של שותפויות עם מוסדות אקדמיים רבים בארץ ובעולם.  מכללת קיי כיום היא המוסד האקדמי הגדול והמוביל במרחב דרום ונמנית עם שלוש המכללות האקדמיות לחינוך הגדולות והמובילות בישראל.

במכתב פרידה מרגש לחברי הסגל, המנהלה והסטודנטים ציינה פרופ' קוזמינסקי: "במהלך 12 השנים הקדשתי את כל מאודי לקידום המכללה, פעלתי לצמיחתה האקדמית וליציבותה הכלכלית, להעמקת האחריות החברתית-קהילתית כ'מכללה בהקשר', ולקידום הדיאלוג בין כל באי המכללה. אתם שותפים מלאים לשליחות חשובה זו, ואני מעריכה מאוד את התרומה של כל אחד ואחת מכם. איחוליי להמשך שגשוגה של מכללת קיי, להרחבת ההכשרה להוראה והלמידה המקצועית של מורים, ולהעמקת תרומתה של מכללת קיי לקידום החינוך בנגב. תודה על האמון רב השנים".

פרופ' רטנר, נשוי + 1 מתגורר כיום בישוב הקהילתי גבעת אלה, בעמק יזרעאל. לפרופ' רטנר דוקטורט מטעם בית הספר למנהל ציבורי והמחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת אוהיו בעיר קולומבוס אוהיו, ארה"ב. תחומי מחקריו העיקריים הם סוציולוגיה, החברה הישראלית, פשיעה ועבריינות, מערכת החוק והמשפט בישראל, תרבות החוק ושלטון החוק בחברה הישראלית, אמון ולגיטימציה כלפי מערכת החוק והמשפט בישראל; יהודים וערבים—מערכות יחסים כמו כן עוסק פרופ' אריה רטנר במחקר בנושא הרשעות שווא- הרשעת חפים מפשע.

פרופ' רטנר ציין: "אני שמח ונרגש על בחירתי לתפקיד. למכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי מוניטין מצוינים ואעשה הכל כדי לשמר אותו וגם כדי להצעיד את המכללה קדימה. אני מצפה להכיר ולשתף בתכוניותיי את אנשי הסגל הטובים שנמצאים במכללה"

מנכ"ל המכללה רו"ח משה שולץ ציין הבוקר כי "בשם הסגל המנהלי, אני מבקש להודות מקרב לב לידידתי, נשיאת המכללה היוצאת פרופ' לאה קוזמינסקי על שנים של עשייה אקדמית פורצת דרך במהלכן הפכה המכללה למוסד האקדמי המוביל, הגדול והחזק במרחב הדרום, העומדת בשורה אחת עם המכללות המובילות בישראל בתחום החינוך. היה לי לכבוד גדול (ולימוד שלא יסולא בפז) לעבוד תחתיה. אני מברך את הנשיא הנבחר, פרופ' אריה רטנר, איש אקדמיה עטור הישגים וזכויות עם כניסתו לתפקיד ומאחל לו הצלחה מרובה בהובלת המכללה להמשך שגשוג אקדמי והתרחבות".

יו"ר הדירקטוריון מר אלחנו הכהן אמר: "פרופ' רטנר מגיע עם ותק וניסיון ניהולי אקדמי מפואר, בניהול מערכות חינוך ומחקר מורכבות, ובעל מניות יסוד בפיתוח עולם האקדמיה בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל. עולם האקדמיה מתמודד עם אתגרים חסרי תקדים, ואין ספק כי פרופ' רטנר על מכלול איכויותיו וניסיונו הוא האיש הנכון להמשיך להצעיד, לפתח ולהעצים את המכללה להישגים רבים ובבטחה. אני מבקש להודות לפרופ' לאה קוזמינסקי, המסיימת קדנציה של 12 שנה בהובלת המכללה בפרט  ועשרות שנים בהוראה במכללה, בכלל. פרופ' קוזמינסקי הינה אוטוריטה ובעלת שם בינלאומי בהוראת חינוך ותרומתה למכללה ולחינוך בישראל תהיה חקוקה לעד".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה