חדשות

8 חולים בליגיונלה אושפזו

חדשות16 בנובמבר 2020    דקה אחת
0

8 תושבי דימונה חלו במחלה זיהומית שנגרמה על ידי חיידק הליגיונלה ואושפזו בבית החולים סורוקה

8 חולים בליגיונלה אושפזו
כת. התאבדויות בסורוקה. יעקב בית החולים סורוקה צילום רחל דוד סורוקה

בשבועיים האחרונים אובחנו בסורוקה 8 תושבי העיר דימונה כחולים במחלה זיהומית הנגרמת על ידי החיידק ליגיונלה.
כעת מאושפזים בבית החולים 5 מטופלים: 1 מתוכם במצב קשה, 2 במצב בינוני ו 2 במצב קל.
החיידק פוגע בריאות וגורם לדלקת ריאות קשה עד כדי כשל רב מערכתי.
ד"ר ליאור נשר, מומחה במחלות זיהומיות בסורוקה : "חיידק  הלגיונלה מצוי בעיקר במים חמים מגדלי קירור, מערכות צנרת גדולות או במערכות מיזוג אוויר של בניינים גבוהים.
החיידק פוגע בבני אדם דרך דרכי הנשימה ומסוגל להדביק בכל גיל, אך מרבית הלוקים במחלה הם מבוגרים, מעשנים, ולעיתים כבר בחולים עם דלקת ריאות. רוב האנשים הנחשפים לחיידק לא מפתחים את המחלה והוא אינו עובר מאדם לאדם.
תסמיני המחלה הם: חום גבוה, שיעול, ליחה, כאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות, חוסר תיאבון, שלשול והקאות, בלבול ואיבוד הזיכרון, כשמערכות הכליות והכבד עלולות להיפגע גם הן. אם המחלה מתגלה בזמן ניתן לטפלה באמצעות אנטיביוטיקה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה