חדשות

שיעור בדו קיום

חדשות11 ביוני 2020    דקה אחת
0

סדנה מיוחדת בנגב, מחברת בין יהודיות לערביות ומגשרת בין תרבויות. הסדנה של המכון היהודי ערבי שילד ההסתדרות שמה לה למטרה לגשר ולקרב בין ערביות ליהודיות בנגב.

שיעור בדו קיום
צילום: המכון היהודי ערבי

אפשר גם אחרת: השבוע התקיים בבאר שבע מפגש מסכם של קורס העצמה אישית מנהיגות נשים יהודיות וערביות מטעם המכון היהודי ערבי שחיד ההסתדרות, במכללת אתגר באר שבע . המפגש כלל 20 נשים מתוכן 10 יהודיות מבאר שבע ו10 ערביות מהיישוב אבו קוידר. מפגש היווה סיכום של 8 מפגשים שהתפרסו על פני כחודשיים, בהן השתתפו הנשים בהרצאות מקצועיות בנושאים שונים : העצמה נשית , דו קיום, גישור, מנהיגות, מוטיבציה ובעיקר חוויות אישיות ולימוד בין תרבויות . את הסדנה הנחתה הקואצ'רית אביבה אביבית אסולין. במהלך המפגשים, כל משתתפת עברה תהליך של העצמה אישית וקיבלה כלים לשיפור חייה וסביבתה. כלים להיות שגרירה לשלום ביישוב שלה. באירוע הסיום נכחו, מנכ"ל המכון היהודי ערבי לדו קיום, פארוק עמרור שאמר:" זו תמונה שכל העולם צריך לראות, לא של דם ואימה אלא של אהבה וחיבוק בין יהודיות לערביות. את הסדנה ארגנה מנהלת הפרויקטים של המכון סלבנה אלגריסי שחילקה את התעודות ואף הבטיחה לבנות כי תהייה סדנה משלימה להעצמה. סלבנה:" המכון שם לו למטרה לקדם את הדו קיום ולקדם את מעמד האישה בשני המגזרים. עוד כיבד את הנשים בנוכחותו, חבר הנהלת המכון, משה בן עטר שאמר :"השלום מתחיל בתרבות במפגשים של אדם אחד ורעהו. פה זה הדו קיום האמיתי".
אסולין אמרה לאחר המפגש, "המפתח לשינויים בחיינו הינו קבלה והערכה עצמית. ברגע שנלמד לקבל את עצמנו ואת האחרים ללא שיפוט, ללא ביקורת, חיינו יראו אחרת. השלום מתחיל בתוך כל אחד מאיתנו עם עצמו ואחרי כן עם האחרים".
אסמה מהפזורה , סיכמה את המפגש, "זו הייתה הזדמנות, להכיר את האחר, להתעלם מכל הסטיראוטיפים. להכיר את היהודים. בעיקר יהודיות. בשבילי זו הייתה הזדמנות מצוינת וחוויה להיפגש ולהכיר תרבות אחרת" .

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה