חדשות

בית קמה: פצצת סירחון

חדשות16 בפברואר 2020    דקה אחת
0

סירחון עז אופף בשבועות האחרונים את כל מי שמגיע למרכז המסחרי ותחנת הדלק שבצומת בית קמה

בית קמה: פצצת סירחון
עולה על גדותיה. הרפת בקיבוץ | צילום: פרטי

באי המרכז המסחרי שבצומת בית קמה לא יכולים בשבועות האחרונים להתעלם מהצחנה הקשה האופפת את האזור כולו.

ל"שבע" נמסר, שאנשי היישובים הסמוכים, בעלי העסקים והאורחים במקום מתלוננים כולם על מפגעי ריח קשים מנשוא. "כל מי שנכנס לבית העסק מתלונן על הריח והולך", מספר נ', מנהל חנות מוכרת במתחם העסקים בבית קמה. לפי הנראה, מקור הריח הנוראי הוא טונות של צואת פרות, הנאגרת בידי רפתן מהקיבוץ, זאת במקום לפנותה כנדרש בחוק. בתלונה שנשלחה מקבוצת תושבים למשרד להגנת הסביבה נכתב: "מבדיקה שקיימנו עולה שרפת בבית קמה אינה מפנה את צואת הפרות שלה, ועל כן נאגרים במתחם אלפי טונות של צואת פרות שבשבועות האחרונים, בצירוף הגשם הרב, הפכו לבוץ מסריח המשפיע על הסביבה והאזור כולו. השבוע נראה שהקיבוץ הבין את גודל הצרה, והחל שופך בשטחים פתוחים את צואת הפרות.

לפי החוק, יש לטפל באופן מוסדר בצואת פרות, שכן היא טומנת בחובה סכנות רבות. כעת, לקראת המשך התקופה הגשומה, חוששים יותר בעלי העסקים ותושבי האזור מהריחות הקשים מנשוא. "אני לא מבין איך אפשר לחיות ככה! רפת כזו במרכז הייתה עולה על טיל, והרפתן היה נכנס לכלא, אבל פה בדרום הכל מותר", סיכם תושב האזור.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "בעקבות תלונות תושבים, נציגי מחוז דרום של המשרד ונציגי היחידה הסביבתית נגב מערבי סיירו ברפת ובשכונת המגורים הסמוכה לה. בסיור בשטח הרפת נמצאו כמה ליקויים שנוצרו בעת האחרונה, בעקבות ריבוי הגשמים. המשרד להגנת הסביבה יוציא להנהלת הרפת מסמך, המפרט את דרישותיו לתיקון וטיפול הליקויים, ימשיך בפעולות הפיקוח והאכיפה, ויעקוב אחר טיפול הרפת בליקויים שנמצאו".

מרפת בית קמה נמסר: "הנושא ידוע ומטופל באופן אינטנסיבי מול הגורמים האחראים לכך".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה