חדשות

"סייברטק" באוניברסיטת בן גוריון

חדשות29 בינואר 2020    2 דקות
0

אוניברסיטת בן גוריון ומשרד התקשורת אירחו בבאר שבע משלחת בינלאומית של שרים ומנכ"לים של משרדי תקשורת מרחבי העולם

"סייברטק" באוניברסיטת בן גוריון
"חובתנו לשתף את העולם בידע הייחודי". חברי המשלחת באוניברסיטה | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

משלחת בינלאומית של עשרות שרי תקשורת, מנכ"לים של משרדי תקשורת ורגולטורים בכירים מרחבי העולם התארחה באחרונה באוניברסיטת בן גוריון, במסגרת אירוע "סייברטק" שנערך ב"אקספו תל אביב". ל"שבע" נמסר, שהמשלחת הגיעה לישראל (וגם לאוניברסיטה) ביוזמת משרד התקשורת המקומי לתוכנית מיוחדת בת 3 ימים בנושא תקשורת בעידן הסייבר, ומשתתפים בה נציגים בין היתר מאוסטרליה, איטליה, ברזיל, גאנה, גרמניה, דנמרק ויפן וכן בכירים מאיגוד הטלקומינציה הבינלאומי (ITU) האמון על התאמת פרוטוקולי התקשורת ברחבי העולם, בראשם דורין בוגדן-מרטין (מנהלת הפיתוח של האיגוד). אוניברסיטת בן גוריון בנגב שותפה מרכזית באירוע "סייברטק" שמתקיים מדי שנה בהשתתפות אלפים מכל העולם, ונחשב כיום לרשת אירועי הסייבר הגדולה בעולם. הכנס מהווה מקום מפגש ייחודי למקבלי החלטות, גורמי ממשל, בכירי התעשייה, יזמים, קרנות הון סיכון ענקיות ומרכזי מחקר מתקדמים.

היום הראשון של הביקור נפתח באוניברסיטה, במטרה ללמוד מקרוב על החדשנות וההישגים הישראליים בתחום הגנת הסייבר במשק התקשורת בכלל ובפרט בהתמודדות עם האתגרים המשותפים לממשלות וחברות בעולם לגבי אבטחת רשתות סלולריות ב"דור 5", לקראת פריסתן בארץ. במסגרת הביקור, בו נכחו נשיא אוניברסיטת בן גוריון פרופ' דניאל חיימוביץ ומנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, האזינו המשתתפים להרצאותיהם של חוקרים מובילים ממעבדות הסייבר של האוניברסיטה אודות אתגרי אבטחת המידע ברשתות מודרניות והדור הבא של מתקפות הסייבר באמצעות סטרימינג, ונחשפו לפיתרונות חדשניים המפותחים כיום באוניברסיטת בן גוריון לטובת התמודדות עם האיומים. בנוסף, סיירה המשלחת גם בפארק ההיי-טק הסמוך ובמרכז השליטה החדש בתחום התקשורת במערך הסייבר הלאומי השוכן בפארק.

פרופ' חיימוביץ: "אוניברסיטת בן גוריון מובילה את מו"פ הסייבר בישראל; זו הסיבה שהיא פרסה את חסותה על כנס 'סייברטק'. זוהי חובתנו לשתף את העולם בידע הייחודי שנצבר בתחום ובפיתוחי הסייבר פורצי הדרך שנוצרו במעבדות האוניברסיטה".

כהן:  "העיר באר שבע היא כבר מזמן לא 'רק' בירת הנגב; בשנים האחרונות, העיר מיצבה את עצמה כבירת הסייבר של מדינת ישראל. בביקור הצגנו, על קצה המזלג, בפני עמיתינו המכובדים שהגיעו מקצות העולם, את ההישגים המרשימים שמדינת ישראל הגיעה אליהם בשנים האחרונות בעולמות הסייבר. האתגרים המשותפים העומדים בתקופה זו בפני ממשלות וחברות בעולם בנושא סייבר, הגנה ומחשבים הם עצומים. אנו במשרד התקשורת עובדים ונערכים אינטנסיבית לעידן הבא ובראייה צופה פני עתיד לקראת כניסת 'דור 5' למדינת ישראל, וה-MASSIVE IOT".

סגן נשיא אוניברסיטת בן גוריון לפיתוח אזורי ותעשייתי, פרופ' דן בלומברג: "האוניברסיטה הפכה למוקד עולמי בתחום הסייבר והתקשורת, והביקור היום מראה את העניין הרב סביב מה שקורה כאן. זהו פיתוח המצמיח כלכלה מקומית סביב נושאים גלובליים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה