חדשות

שייח' ירוק

חדשות30 באוקטובר 2019    דקה אחת
0

עמותת "השחר החדש" נקטה ביוזמה מפתיעה: גיוס שייח'ים ואימאמים לפיתוח בר קיימא ברהט ושינוי תודעה למען סביבה ירוקה יותר

שייח' ירוק
צילום: "למען סביבה ירוקה יותר". אנשי הדת מרהט בכנס | צילום: באדיבות "השחר החדש"

יוזמה חדשה של עמותת "השחר החדש" (הפועלת לשוויון הזדמנויות וסטנדרטים גבוהים בחינוך בחברה הבדואית בנגב דרך זריעת זרעי יצירתיות, פיתוח אישי והעצמה בחברה הבדואית): העמותה החליטה לגייס אנשי דת (שייח'ים ואימאמים), כדי להילחם למען סביבה ירוקה, חינוך בר קיימא ושינוי תודעה בכל הקשור להרגלים הפוגעים ומזהמים את הסביבה.

ל"שבע" נמסר, שאתמול (שני) התקיים כנס בירושלים בהובלת המרכז הבינ-דתי לפיתוח בר קיימא, שעסק בקשר שבין דת והגנה על הסביבה. כ-55 שייח'ים ואימאמים מרהט הגיעו לאירוע, זאת ביוזמה והובלה של "השחר החדש". בכנס השתתפו גם עשרות אנשי דת מהנצרות, היהדות והאסלאם, שקיימו דיון מעמיק בקשר המדובר ובכלים לשינוי בר קיימא של המציאות.

ג'מאל אלקרינאוי (מנכ"ל העמותה): "אנו שמחים וגאים על שיתוף הפעולה וההזדמנויות שנוצרו בינינו לבין המרכז הבינ-דתי והרב יונתן נריל. החברה הבדואית המסורתית והעתיקה העניקה ביסודה כבוד רב לאדמה ולסביבה בה היא נמצאת. בשנים האחרונות, לנוכח המעמד של המגזר הבדואי בקרב הרשויות, הזנחה של תשתיות וחוסר מודעות בקרב הציבור בייחוד עם המעבר לבתי קבע, נושאים של קיימות ואיכות סביבה נדחקו לשוליים. בנוסף לפרויקטים כגון 'נוער ירוק', סדנאות אקולוגיות ושותפות עם תנועת האקלים הארצית, החלטנו 'לנצל' את ההשפעה שיש לאנשי הדת, השייח'ים והאימאים ברהט, ולרתום אותם למאבק למען סביבה ירוקה יותר בעיר רהט ושינוי התודעה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה