חדשות

מעקב “שבע”: ב”מי שבע” הצליחו למנוע חלוקת רוב מוחלט של התראות השווא

חדשות23 באוקטובר 2019    2 דקות
1

בתאגיד המים והביוב טיפלו במהירות בתקלה של החברה המתמחה שלהם שהעבירה להדפסה 30 אלף התראות כאלה, ובסופו של דבר חולקו כ-3,000 התראות שווא בלבד

מעקב “שבע”: ב”מי שבע” הצליחו למנוע חלוקת רוב מוחלט של התראות השווא
חובות מים | צילום: ארכיון

בלעדי: כ-4 חודשים לאחר תקלת שיגור התראות השווא לצרכני מים בבאר שבע בידי תאגיד המים והביוב “מי שבע”, מתברר שפעילות יעילה ומהירה של התאגיד מנעה שיגור מספר גבוה בהרבה של התראות חינם לצרכנים בבירת הנגב.

כזכור, ב-20.6 השנה פרסמנו כאן לראשונה (“בלעדי: התראות שווא לתשלום חובות מים לא קיימים”) ש”מי שבע” העביר בימים שלפני הפרסום התראות שווא לתשלום חובות מים לא קיימים לתושבים בבאר שבע. חלק ממקבלי ההתראות, שלטענתם אין להם חובות כלשהם לתאגיד, הופתעו לקבל בדואר את התראות השווא לגבי חובות שכאמור אינם קיימים, מלפני שנים. כך למשל, הגיעו לבית משפחה בבירת הנגב 2 התראות כאלו לתשלום 602.42 ו-375.61 שקלים, 2 ההתראות הן מתאריך 30.5.11. בבדיקתם הטלפונית מול מוקד “מי שבע”, נמסר לתושבים שמדובר ב”טעות טכנית”, והם הספיקו לשמוע לפני ניתוק השיחה את המוקדנית אומרת לחבריה שהתאגיד יקבל עוד שיחות רבות כאלה ש”ישגעו אותנו”.

תגובת “מי שבע” לאתר הייתה: “עקב תקלה טכנית שאירעה במערכת הגבייה, תושבים בבאר שבע קיבלו השבוע התראות שגויות לחיוב. אנא ראו בהתראות אלה כמבוטלות! ללקוחות בעלי יתרות חוב יישלחו הודעות מעודכנות בהמשך. תאגיד ‘מי שבע’ פועל לתחקור הנושא ולהפקת לקחים במטרה להימנע מהישנות מקרים מסוג זה. אנו מצרים על התקלה ועל אי הנעימות. התאגיד זמין לרשותכם בכלל ערוצי השירות, לצורך קבלת מידע נוסף בנושא זה”.

הנושא עלה לדיון בסמוך לגילוי התקלה, בישיבת דירקטוריון “מי שבע” שכונסה ב-24.6, כאשר מנהלת אגף שירות לקוחות בתאגיד תמר טל, ציינה בישיבה ש”ביום רביעי האחרון (ה-19 ביוני – י.ס.ד), זיהינו תקלה שהתרחשה, במסגרתה הודפסו כ-30 אלף הודעות דרישה 1 לצרכנים. ב-10.6 רצה פרוצדורה להפקה של כ-3,600 ספחי התראה לחייבים. עקב טעות של החברה המתמחה, הועבר לבית הדפוס קובץ ממאי 2011 שכלל 30 אלף התראות. הטעות המשיכה נוכח העובדה שלא בוצעה ביקורת כנדרש, ועקב כך הודפסו כאמור 30 אלף התראות, וחולקו בסופו של יום כ-3,000 ספחים לכ-2,500 צרכנים”.

טל הוסיפה: “פעלנו להתריע את העירייה, הודענו באמצעי התקשורת, משלוח הודעות אס אם אס לצרכנים, הודעות קוליות במוקד וכיוצא בזה. אתמול, עוד נצפו מעט השפעות במוקד וב’פייסבוק’, וכיום חזרה הפעילות לשגרה. יבוצע תחקיר מסודר בנושא, כדי להפיק לקחים למול החברה המתמחה. הכשלים כולם מונחים לפתחה של החברה המתמחה, כאשר בכל השנים שהם פה זו הפעם הראשונה שמתרחשת תקלה בסדר גודל שכזה”.

כתבות נוספות בחדשות

0

משרד הבריאות נגד רופאה מסורוקה ש”עודדה” הימנעות...

במשרד הבריאות בוחנים את התנהלותה של פרופ' רותי שאקו לוי בעקבות פוסט שפרסמה אתמול . סורוקה : הבהירה שלא הייתה לה כל כוונה לקרוא לציבור לנהוג בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ואף התנצלה על כך

חדשות12 ביולי 2020    דקה אחת
0

משטרת ישראל סיימה את חקירת אירוע פגע...

נעצר חשוד שמואשם בהפקרה אחרי פגיעה ושיבוש מהלכי משפט

חדשות12 ביולי 2020    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • מרגלית משה
    קבלתי פעמיים של התראות ממלגם ושלמתי פעמים וכל הזמן תטנו שיש לי חוב ואני בחורה לא של חובות

    קבלתי פעמיים של התראות ממלגם ושלמתי פעמים וכל הזמן תטנו שיש לי חוב ואני בחורה לא של חובות