חדשות

3 נפגעו ממכת ברק בחוף זיקים

חדשות15 באוקטובר 2019    2 דקות
0

"פינינו לבית החולים ברזילי את הצעיר שהיה ללא דופק וללא נשימה ולאחר הגיענו לבית החולים, ליבו שב לפעום"

3 נפגעו ממכת ברק בחוף זיקים
צוותי מדא בחוף זיקים לאחר פגיעת מכת ברק | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

היום (שלישי) בשעה 13:55 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על 3 בני אדם שנפגעו ממכת ברק בחוף זיקים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי מציל חיים ופינו לבית החולים ברזילי את 3 תושבי הנגב.

צעיר וצעירה כבני 20 היו במצב קריטי, ללא דופק וללא נשימה. צוות חובשים מבנק הדם של מד"א שהגיע ראשון למקום ביצע בהם פעולות החייאה, שכללו מתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור. ליבה של הצעירה שב לפעום, ובהמשך חזר גם הדופק של הצעיר. הנפגע השלישי, כבן 17 היה מעורפל הכרה, במצב בינוני ויציב, וקיבל גם הוא טיפול רפואי במקום על ידי צוות מד"א.

כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום, בהם ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד"א, המשיכו בהענקת טיפול רפואי מציל חיים לפצועים, ופינו אותם לבית החולים ברזילי. 2 בני אדם שלקו בחרדה טופלו גם הם על ידי כוחות מד"א, ופונו לבית החולים.

חובש רפואת חירום ומתרים דם בשירותי הדם של מד"א מקסים פרולקוב סיים התרמת דם בסמוך ליישוב זיקים, כשהוזעק יחד עם 3 חובשים נוספים שהיו איתו אל אירוע פגיעת הברק בחוף זיקים. פרולקוב סיפר: "סיימנו התרמת דם, והיינו בסמוך לחוף, בדרכנו צפונה, כשהוזעקנו באמצעות אפליקציית הכוננים של מד"א למקום האירוע. הבנו שאנחנו הצוות הרפואי הכי קרוב, ומיהרנו להגיע לחוף. על שפת הים שכבו 3 נפגעים בשנות העשרים. שניים היו מחוסרי הכרה ואחד מעורפל הכרה. מיד התחלנו לבצע פעולות החייאה בשני הנפגעים שהיו ללא דופק וללא נשימה, ולהעניק טיפול רפואי לנפגע הנוסף, שמצבו היה יציב".

פראמדיק מד"א יניב שמיס, שחזר: "שלושת הנפגעים סבלו מסימני כוויות. לאחר פעולות החייאה שכללו מתן מכת חשמל באמצעות דפיברילטור, ליבה של אחת הנפגעות שב לפעום. יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום, המשכנו לבצע פעולות החייאה בצעיר הנוסף, ולפנות אותו ואת שני הנפגעים האחרים לבית החולים, תוך כדי מתן טיפול רפואי מציל חיים".

פראמדיקית מד"א קרן סלבודניק, הוסיפה וסיפרה: "פינינו לבית החולים ברזילי את הצעיר שהיה ללא דופק וללא נשימה. במהלך הפינוי בניידת טיפול נמרץ, המשכנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור, ולאחר הגיענו לבית החולים, ליבו שב לפעום".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה