חדשות

נתניהו בוחן מחדש את הקמת נבטים כשדה תעופה בינלאומי

חדשות8 בספטמבר 2019    2 דקות
0

הורה לראש המועצה לביטחון לאומי להקים צוות לצורך העניין

נתניהו בוחן מחדש את הקמת נבטים כשדה תעופה בינלאומי
"מופע אבסורדי". הפאנל על נבטים | "צבי תקשורת"

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הנחה בסוף השבוע האחרון את ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, להקים צוות שיבחן מחדש את ההיתכנות הביטחונית של פתיחת שדה תעופה בינלאומי בנבטים. ל"שבע" נמסר, שאת הדברים בישר ראש הממשלה במכתב לראש עיריית דימונה בני ביטון, כשהוא מדגיש שההמלצה של הצוות תוגש בתוך 60 יום.

ראש עיריית דימונה המכהן גם כיו"ר הרשות לפיתוח הנגב בני ביטון, סיפר שבמהלך דיון מקצועי שהתקיים בלשכת נתניהו בנושא, בו השתתפו מומחים מתחום התעופה, לרבות מפקד חיל האוויר לשעבר אליעזר שקדי, נאמר שניתן יהיה להפעיל את שדה התעופה הבינלאומי בנבטים בתוך שנתיים. "זוהי בשורה גדולה לנגב ולמדינת ישראל. שדה התעופה האזרחי יספק 10,000 מקומות עבודה ישירים ועוד 10,000 עקיפים לתושבי הנגב. מדובר בהחלטה דרמטית שתשפיע באורח משמעותי על תושבי האזור ותושבי המדינה כולה", הדגיש ביטון.

בתוך כך, התקיים ביום חמישי החולף דיון סוער בעניין (במסגרת "ועידת המשפיעים של חדשות 12"), בו קראו ראשי רשויות מהצפון והדרום, החברים במטה המאבק המשותף להקמת שדה התעופה נבטים, וכן אנשי מקצוע מתחום התעופה לעצירת הליך התכנון המקביל של 2 שדות תעופה והקמת שדה מרכזי אחד בנבטים.

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, התריע מפני הרס העמק, וקרא: "אנא עצרו את האיוולת. עצרו את ההליך התכנוני. הצילו את העמק. שדה בעמק יגרום לנזק בלתי הפיך; הוא יהרוס את החקלאות, יהרוס את התחבורה, יהרוס את איכות החיים של תושבי העמק, ויפגע במרקם האקולוגי של ישראל פגיעה קשה".

מ"מ ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק ההנדסה ויו"ר מועצת הנגב טל אל על הוסיף: "מדובר במופע אבסורדי בהובלת מדינת ישראל, פשוט מצעד איוולת. בצפון לא רוצים שדה, והמדינה דוחפת להם. בדרום משוועים לשדה, ואומרים לנו 'לא'. בנבטים יש 48 אלף דונם (זה 4 פעמים רמת גן) שיעמדו לרשות שדה התעופה האזרחי. יש שטח, יש תשתיות, יש הכל. הכל בגלל איומים והפחדות של חיל אוויר. אני אומר לכם, הכל פתיר".

בפאנל המדובר השתתפו גם אנשי חיל האוויר לשעבר נרי ירקוני ואיתן בן אליהו; הראשון מתנגד להקמת השדה בעמק, ואילו השני מתנגד להקמת השדה בנבטים בטענות ביטחוניות כאלה ואחרות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה