חדשות

שר האנרגיה ב"אשלים"

חדשות2 בספטמבר 2019    3 דקות
0

ביקור ראשון של השר יובל שטייניץ בתחנת הכוח התרמו סולארית

שר האנרגיה ב"אשלים"
אספקת חשמל ומקומות עבודה. הסיור בתחנת הכוח | צילום: אבשלום ששוני

לראשונה מאז הפעלתה המסחרית של תחנת הכוח התרמו סולארית באשלים, ביקרו בה לא מכבר שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ונתי סיידוף (בעל השליטה בחברת "שיכון ובינוי"). ל"שבע" נמסר, שהתחנה בהספק של 121 מגה וואט שהוקמה בידי "שיכון ובינוי", קרן נוי ו-TSK הספרדית בהשקעה של כ-4 מיליארד שקלים, מספקת חשמל בכמות העונה על הצריכה השנתית של כ-70 אלף משקי בית, ותורמת לעמידה ביעדי והחלטות הממשלה לייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות.

במהלך הסיור של שטייניץ וסיידוף יחד עם ראש מועצת רמת הנגב (שבתחומה מצויה התחנה) ערן דורון ואורחים נוספים, הוכרז על התחלת ההפעלה המסחרית של פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל ואחד מהגדולים בעולם. בחודשים האחרונים, החלה התחנה בייצור חשמל, והיא מספקת כעת חשמל נקי לרשת החשמל הארצית, כאמור בכמות שעונה על צריכה של כ-70 אלף בתי אב.

תחנת הכוח אשלים | צילום: אבשלום ששוני

לפני מספר חודשים, עם השלמת הבנייה של התחנה וחיבורה לרשת החשמל, קיבלה חברת "נגב אנרגיה" את האישורים הנדרשים לרבות רישיון קבוע לייצור חשמל מרשות החשמל וממשרד האנרגיה, והחל שלב ההפעלה המסחרית של תחנת הכוח התרמו סולארית באשלים למשך תקופת הזיכיון. "נגב אנרגיה" המוחזקת בידי "שיכון ובינוי אנרגיה" (50 אחוזים), קרן התשתיות "נוי" (40 אחוזים) והחברה הספרדית TSK (10 אחוזים), זכתה במכרז של החשב הכללי במשרד האוצר, והתקשרה ב-2013 בהסכם זיכיון לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ואחזקה של תחנת כוח תרמו סולארית בהספק של 121 מגה וואט למשך 25 שנה.

התחנה הפרושה על שטח של כ-4,000 דונם (שטח העיר פתח תקווה לערך) בנויה מכ-16 אלף שקתות פרבוליות וכחצי מיליון מראות קעורות, הממירות את האנרגיה הסולארית (חום השמש) לקיטור המשמש לייצור חשמל. בתחנת הכוח של "נגב אנרגיה" הותקנה מערכת ייחודית לאגירת אנרגיה תרמית על בסיס מלח מותך, המאפשרת לתחנה לפעול כ-4.5 שעות נוספות מדי יום בשעות החשיכה בהספק מלא, וכך להגיע לרמות יעילות ונצילות גבוהות במיוחד. ההשקעה בבניית התחנה מוערכת כאמור בכ-4 מיליארד שקלים, ובהקמתה הועסקו מאות עובדים, קבלני משנה וספקים, רובם תושבי הדרום והנגב.

ד"ר שטייניץ: "מכניסתי לתפקיד, פעלתי בכל האמצעים להגדלת היקף הייצור באנרגיה מתחדשת, וכך נעמוד ביעד הממשלתי של 10 אחוזים עד תום 2020. אני מאמין, שלצד הגז הטבעי, לאנרגיות המתחדשות יש חשיבות אדירה בעיקר בצמצום זיהום האוויר לטובת הבריאות של כולנו, ומדיניות זו באה לידי ביטוי ב'תוכנית 2030' שאנו מובילים לגמילת ישראל מדלקים מזהמים. פריצת הדרך בתחום מאפשרת לנו, לצד הפסקת השימוש בפחם, לקדם העלאת יעד המתחדשות ל-2030 באופן משמעותי".

סיידוף: "קבוצת 'סיידוף' קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע בישראל, והיא צפויה להעמיק את פעילותה במשק הישראלי. תחנת הכוח התרמו סולארית באשלים היא אחד מפרויקטי הדגל של 'שיכון ובינוי', שמאפשר ייצור אנרגיה מתחדשת, כך שמחד גיסא היא עונה על צרכי הקיימות ושמירה על הסביבה ומאידך גיסא היא פרויקט רווחי, המאפשר מקומות עבודה לעובדים רבים מיישובי הנגב. אני גאה שניתנת בידינו הזכות להקים ולבנות מגה פרויקטים בעלי משמעות לאומית בארץ ובעולם, ואפעל במטרה לקדם פרויקטים דומים בעתיד".

ודורון סיכם: "אנחנו גאים לקחת חלק במפעל האנרגיה המתחדשת, ולספק חשמל 'ירוק' למדינת ישראל. תחנת הכוח התרמו סולארית של 'נגב אנרגיה' באשלים תורמת לאזור הן באספקת חשמל שאינו מזהם והן באספקת מקומות עבודה לתושבי הנגב".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה