חדשות

כיצד להפוך את השנה האחרונה בבית הספר לטובה ומשמעותית יותר?

חדשות2 בספטמבר 2019    2 דקות
0

המלצותיה של המורה להיסטוריה בתיכון הרב תחומי "עמל רמות" בבאר שבע לתלמידי שכבה י"ב בפתח השנה האחרונה ללימודיהם בתיכון

כיצד להפוך את השנה האחרונה בבית הספר לטובה ומשמעותית יותר?
בת שבע סלע. "תבלו עם החברים" | צילום: יח"צ

לרגל פתיחת שנת הלימודים, לפניכם צרור עצות מבת שבע סלע (מורה להיסטוריה בתיכון רב תחומי "עמל רמות" בבאר שבע לתלמידי שכבה י"ב בפתח השנה האחרונה ללימודיהם בתיכון.

ובכן, לדברי סלע, "לאורך שנות עבודתי, ליוויתי תלמידים רבים בסיום לימודיהם בבית הספר, כאשר בשנה שעברה נפרדתי שוב מתלמידיי היקרים, כמחנכת של כיתה י"ב. בשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה, אשמש כמחנכת ורכזת של כיתה י', ולכן אשמח לתת לתלמידים המתחילים את שנת לימודיהם האחרונה מספר טיפים על איך להפוך את השנה הזו למשמעותית, חשובה ומקדמת".

חלוקה נכונה של הזמן

"ההמלצה החשובה מכל; זמנים לא חשובים רק בדקות שנשארו לבחינה או בנודניק הבא שנשים בשעון בבוקר. תכנון נכון של הזמן יאפשר לכם לעשות המון; תוכלו להתכונן כראוי למבחנים, וללמוד במשותף בקצב נוח ומבלי לחץ של הרגע האחרון.

"תכנון טוב יכול לאפשר לכם למצוא זמן לקחת אוויר, ולהזין את הנפש. בכיתתי הנחלתי את המושג 'בועת אוויר': כל הרגעים הללו שאנחנו מנצלים לדברים שפשוט עושים לנו טוב, בין אם זה יציאה עם חברים, בילוי עם המשפחה או חוגים.

"תכנון נכון של הזמן מאפשר לכם גם להקדיש מעצמכם לסביבה המקיפה אתכם; שיחה טובה עם חבר או חברה, התנדבות בקהילה שלכם בתחום שקרוב לליבכם, כל אלה הם מזון חשוב לנפש, שיטענו אתכם באנרגיה ומוטיבציה לאורך השנה".

איזה מין לומד אני?

"תבררו עם עצמכם איזה סוג לומד אתם, אלו דרכים מתאימות לכם, ותכוונו את הדרך בהתאם לכך. יש סוגים שונים של למידה, ולא לכל אחד מתאים ללמוד בצורה מסוימת. אם אתם לומדים הכי טוב עם חברים אז תפתחו את הווטס-אפ, ותארגנו מפגשי למידה, אבל אם אתם לומדים שצריכים את השקט שלהם בשביל ריכוז אל תתביישו לומר זאת לחבריכם. הבנה נכונה של הדרך המתאימה לכם תאפשר לא רק למידה מוצלחת יותר, אלא גם תחסוך זמן על למידה לא אפקטיבית".

אל תאמרו נואש

"המלצה חמה שלי היא אף פעם לא להרים ידיים, ולא לצאת בהצהרות של 'את זה אני בחיים לא אצליח לעשות'. כולנו חווים קושי מעת לעת, אבל חשוב מאוד לא לוותר, ולהפוך כל קושי לאתגר שאיתו צריך להתמודד. בהסתכלות על משימה כקושי היא עשויה להיראות בלתי אפשרית, אבל ברגע שתעצרו לחדד את הלך המחשבה תראו שהתמודדות היא מילת המפתח, ושאתם מסוגלים להרבה יותר ממה שאולי חשבתם בהתחלה".

לא להירדם בשמירה

"עצה קטנה לקראת הגיוס לצה"ל: אל תישארו שאננים; גם הצבא הוא מסגרת שכדאי וצריך להתכונן אליה. אם לא קיבלתם את השיבוץ שרציתם תרדפו אחריו. אתם יכולים לנדנד, לברר ויותר חשוב לא לוותר. תתכוננו גם לזה, תשוחחו עם משפחה, חברים, תבינו לקראת מה אתם צועדים, ותקחו את הגיוס כהזדמנות.

"והכי חשוב שתיהנו מהשנה האחרונה שלכם בבית הספר, תבלו עם החברים, תלמדו, תשכילו ושיהיה המון המון בהצלחה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה