חדשות

מצלמות בלי תקציב

חדשות26 באוגוסט 2019    2 דקות
0

7 מעונות היום שבאחריות חברת "כיוונים" בבאר שבע ירושתו במצלמות, על אף שמשרד העבודה לא תקצב את העניין

מצלמות בלי תקציב
צילום אילוסטרציה: ingimage

באר שבע מצטרפת לערים הגדולות במרכז (ביניהן תל אביב והרצלייה), ומשנת הלימודים שבפתח, ירושתו מעונות היום שבאחריות חברת "כיוונים" במצלמות, זאת למרות שעדיין לא התקבל תקצוב לרישות.

בהמשך לפרסומים האחרונים על מקרים רבים של התעללות או פגיעה בילדים במעונות היום ברחבי הארץ, פרסמה "כיוונים", החברה לתרבות הפנאי בבירת הנגב, שמתחילת השנה הקרובה יתעדו מצלמות את הפעילות במעונות שבאחריותה. אופן השימוש והתיעוד במצלמות ייעשה בכפוף לחוק התקנת מצלמות במעונות היום לפעוטות. משרד העבודה, האחראי על מעונות היום בישראל, הודיע שבעקבות מקרי האלימות וההתעללות הרבים בילדים ופעוטות במעונות, ירושתו כלל המעונות בארץ במצלמות תיעוד. עם זאת, על אף ההצהרות, טרם הוסדר והועבר תקציב למהלך זה, ונראה שמעונות היום ברוב חלקי המדינה ייפתחו בשנת הלימודים התש"פ ללא מצלמות.

אלא שבבאר שבע, בדומה כאמור לתל אביב והרצלייה, המצב שונה, וחברת "כיוונים" פרסמה השבוע שהיא סיימה את פרויקט רישות המצלמות בכלל מעונות היום שבאחריות שלה, כך שיתועדו מקרי תקיפה, התעללות וכדומה. בירת הנגב היא העיר הראשונה, ובינתיים היחידה, מדרום הארץ שהציבה מצלמות במעונות.

ב"כיוונים" מסבירים, שפרויקט המצלמות במעונות התהווה מתוך שאיפה למנוע מקרים של אלימות כלפי הילדים והצורך בתיעוד להוכחת אשמה או חפות במקרה של טענות מצד ההורים. כמו כן, ההרשאה לצפייה בצילומים השמורים במאגרי המידע תיעשה בכפוף לחוק. בכל מקרה של האשמות או חשדות לאלימות מצד צוות המעונות, חברת "כיוונים" תפעל לפי הנוהל ובכפוף לצו בית משפט.

"כיוונים" הפעילה עד השנה 6 מעונות יום ברחבי באר שבע. במהלך חופשת הקיץ, הקימה החברה מעון נוסף שגם הוא רושת במצלמות תיעוד. "למרות שמשרד העבודה והרווחה טרם העביר תקציבים, החלטנו לרשת את כל המעונות שתחת אחריותנו בעיר במצלמות תיעוד" סיפרה רונית טובול (מנהלת אגף חינוך ב"כיוונים"). "כל המצלמות פועלות תחת פיקוח בכל מעונות היום של החברה, והן תוספת למערך הפיקוח הכללי על עבודת הצוותים המקצועיים במעונות".

וטובול סיכמה: "עם זאת חשוב לציין שלא תתאפשר גישה למצלמות להורים או לכל גורם אחר ללא צו בית משפט. מטרת מצלמות התיעוד היא להוות עדות במקרה הצורך, בהתאם לדרישות ולמגבלות החוק. מעבר להצבתן, בוצעו הכשרות לצוותי המעונות בהן למדו אנשי הצוות על הגשת עזרה ראשונה, בטיחות ורענון נהלי עבודה. אנו שמחים להודיע שאנחנו מוכנים לפתיחת שנת הלימודים החדשה באחד בספטמבר, ונאחל שנה טובה ומוצלחת לילדים ולהורים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה