חדשות

להחזיר את מענקי הנגב לדיור

חדשות17 באפריל 2019    3 דקות
0

כך קרא יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בבאר שבע והנגב אלי אביסרור, בכנס המקצועי השנתי של הארגון, שנערך באולמי "נרניה"

להחזיר את מענקי הנגב לדיור
ממשלה חדשה, פיתרונות חדשים למשבר הדיור. כנס ארגון הקבלנים | צילום: יח"צ ארגון הקבלנים

על רקע תוצאות הבחירות המפתיעות משהו לכנסת, נערך שלשום (ראשון), באולמי "נרניה" בבאר שבע, הכנס המקצועי וטקס הרמת הכוסית לפסח של ארגון קבלני הנגב, בראשות אלי אביסרור.

ל"שבע" נמסר, שבאירוע השתתפו עשרות קבלנים מהאזור, נציגי מוסדות מובילים בנגב, ראשי רשויות ומכובדים נוספים, ביניהם מנהל בית החולים "סורוקה" ד"ר שלומי קודש (שהעלה על נס את תרומת ארגון הקבלנים בבית החולים, וסיפר על הרחבת התשתיות ב'סורוקה'), יו"ר מועצת נאות חובב עו"ד גדי אלפסי (שקרא לשיתוף פעולה עם הקבלנים בדרום), ראש מועצת עומר פיני בדש, מנכ"ל המכללה הטכנולוגית בבאר שבע דב תמיר ומנכ"ל לשכת התעשייה והמסחר בבאר שבע אריה קליינמן.

את הכנס הנחה מנכ"ל ארגון קבלני האזור צביקה ליבנה, והוא כלל תערוכת בנייה גדולה (בה הציגו חברות בנייה שונות את החידושים בענף) ודיונים בין היתר על עתיד תוכנית "מחיר למשתכן" ותקוות הקבלנים לשינויה בממשלה החדשה. בסיום האירוע, התקיימה הרצאה של העיתונאי החוקר, זוכה פרס סוקולוב לעיתונות, חבר מערכת התוכנית "עובדה", עמרי אסנהיים, שסיפקה הצצה אל פרשיות התחקיר הגדולות בישראל.

אביסרור אמר: "אנו בארגון הקבלנים, יחד עם התאחדות בוני הארץ, קוראים לממשלה הנבחרת לשבת איתנו. יחד נמצא את הנוסחה המשותפת למשבר הדיור בישראל. רק ממשלה, שתשכיל להבין שהקבלנים הם חלק מהמשחק, ועליה לדאוג גם לתעשיית הבנייה, רק אז נוכל למצוא פיתרון למשבר הדיור. לצערנו, 'מחיר למשתכן' הוכחה כלא יעילה, הן לזכאים והן לקבלנים. מדובר בתוכנית לא חברתית, שבאה בניגוד לחזון בן גוריון, ליישב את הנגב. כדי לתקן את העיוותים בשיטה הנוכחית, המדינה צריכה להעניק ליזמים הבטחת רכישה של אותן דירות שלא יימכרו", ולתת "לזכאים מענקי מקום וסיוע ישיר. לא ייתכן מצב, בו הממשלה תפנה אלינו, אנשי הבנייה השותפים בפיתוח ובניית הארץ, אצבע מאשימה".

ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ, התייחס אף הוא למשבר הדיור במדינה, ואמר שרק תוכנית משולבת של בנייה מאסיבית ומענקי מקום בנגב ובגליל תביאו לפיתרון המשבר: "גם משה כחלון כבר מבין שתוכנית 'מחיר למשתכן' לא תפתור את משבר הדיור בישראל. מדובר בתוכנית, שאינה שוויונית, ולא עונה על הציפיות. אזור הדרום ואזור הצפון צריכים את מענקי המקום, כדי למשוך אליהם אוכלוסייה צעירה. הפיתרון למשבר הדיור נמצא במענקי מקום ובבנייה מאסיבית, ונדרשת כאן תוכנית רחבת היקף. אני בטוח שנצליח לשכנע את ממשלת ישראל לעשות את הדברים הנכונים, כדי להביא לצמיחה בענף".

ורד צרפתי, סגנית נשיא ההתאחדות, התייחסה לתוצאות הבחירות לכנסת: "עם ישראל בחר ממשלה חדשה, שאומנם די דומה במהותה לממשלה הקודמת, אך בכל זאת, מביאה איתה הזדמנות לבחון את הדברים מחדש. אני מאחלת, שימונה שר אוצר שהמדיניות שלו תהיה שיתוף פעולה עם הקבלנים והיזמים, כי אנחנו אלה שבונים את הארץ, ומבינים מה צריך כדי להוביל את שוק הדיור בבטחה, במטרה לשמור על יציבות במחירי הדיור, לטובת הרוכשים, לטובת הענף ולטובת כלכלתה של מדינת ישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה