חדשות

הציון לתחבורה הציבורית בבאר שבע: מספיק

חדשות14 באפריל 2019    2 דקות
0

תושבי בירת הנגב, שנשאלו בסקר של עמותת "אור ירוק" על שביעות רצונם בעניין, נתנו לתחבורה הציבורית את הציון הממוצע 6.5 מ-10

הציון לתחבורה הציבורית בבאר שבע: מספיק
תחנת אוטובוס בבאר שבע | צילום: עמותת "אור ירוק"

6.5 מתוך 10 הוא הציון הממוצע, שנתנו תושבי באר שבע, בסקר של עמותת "אור ירוק" לתחבורה הציבורית בבירת הנגב. ל"שבע" נמסר, שקבוצות הנוער של "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין יצאו לרחובות הערים, ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית (התח"צ) ומה הציבור הישראלי חושב עליה. המתנדבים ביקרו בכ-400 תחנות אוטובוס שונות ב-33 יישובים ברחבי הארץ. בנוסף, במסגרת אותו סקר, נשאלו כ-1,700 בני אדם באשר לדעתם לגבי איכות ויעילות התח"צ.

התצפית בדקה את תשתית תחנת האוטובוס (הצללה, מקומות ישיבה, דפי מידע ומפגעי בטיחות סמוך לתחנה כמו פסולת ושברי זכוכית) ונגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס (הימצאות שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים). לפי משרד התחבורה, עד ה-1 בינואר 2015 היו אמורות כל תחנות האוטובוס בישראל להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות, ועומדות בתקן.

בבאר שבע נבדקו 30 תחנות. ב-3 תחנות לא הייתה הצללה, וב-2 נוספות ההצללה לא הייתה תקינה. ב-6 תחנות היו חסרים דפי מידע, וב-6 תחנות נוספות הדפים היו בלתי תקינים. ב-4 מהתחנות לא היו 4 מקומות ישיבה. ב-6 מהתחנות היו חסרות מדבקות עם מספר התחנה, וב-3 תחנות נוספות היו מדבקות לא תקינות. ב-18 מהתחנות לא היו שלטים בכתב ברייל, וב-3 תחנות נוספות היו שלטים בלתי תקינים. ב-7 מהתחנות לא היה מקום לכיסא גלגלים, ובתחנה נוספת היה מקום לא תקין.

כאמור, העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 6.5 מתוך 10 לשביעות רצונם מהתח"צ. רובם ציינו, שהם מגיעים אל התחנה בתוך 0 – 15 דקות בממוצע, שהאוטובוס נוהג לאחר, ושמחיר הנסיעה הוגן. מחצית מהנשאלים השיבו שהאוטובוס עמוס, והציון הממוצע לרמת תחושת הבטיחות בנסיעה היה 6.6 מתוך 10.

עמותת "אור ירוק": "התח"צ בישראל מוזנחת כבר שנים רבות. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שייכנס לתפקידו בקרוב, חייב יהיה להשקיע בייעול התח"צ כך שתשרת את כל האזרחים במדינה. אם תהיה בישראל תחבורה ציבורית נוחה, נגישה ויעילה, רבים יבחרו להעדיף אותה על פני כלי הרכב הפרטיים. תח"צ איכותית יכולה לסייע בצמצום עומסי התנועה, לקרב את הפריפריה למרכז, ולהפחית את מספר כלי הרכב על הכביש ובהתאם להוביל לסיכון מופחת לתאונות ולנפגעים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה