חדשות

החובשת מבאר שבע הצילה חיים

חדשות31 במרץ 2019    2 דקות
0

סמלת ראשונה הדס קמלמן, הוזעקה לטיפול בפצועי תאונת דרכים קשה סמוך לקליה שליד ים המלח

החובשת מבאר שבע הצילה חיים
"השירות הכי מדהים". סמלת ראשונה הדס קמלמן | צילום: דו"צ

צה"ל לשירות האזרח: לפני כשבוע, התרחשה תאונת דרכים קשה בגזרת החטיבה המרחבית "הבקעה והעמקים", בין רכב פלסטיני לאוטובוס תיירים שהתנגש ברכב על ציר 90, סמוך ליישוב קליה שליד ים המלח. ל"שבע" נמסר, שכוח הרפואה של גדוד "לביאי הבקעה", התופס קו בגזרה, קפץ בן רגע להעניק עזרה ראשונה, ולסייע בהצלת חיים של 6 הפצועים (ביניהם בת 4 שנפצעה באורח קשה ו-4 פצועים קל, שפונו מהזירה באמצעות ארגון הסיוע "הסהר האדום"). אחת מחברות הצוות הייתה גם סמלת ראשונה הדס קמלמן, תושבת באר שבע, המשרתת כחובשת קרבית בגזרה.

הצוות הוא תאג"ד (תחנת איסוף גדודית), בו ממלאים החיילים תפקידים שונים. הדס למשל, היא חובשת קרבית וגם ממלאת את תפקיד מדריכת מח"צ (מציל חיים צבאי), האחראית על הרמה הרפואית של כל מי שאינו חובש בגדוד. חברי התאג"ד קופצים לכל אירוע בגזרה, החל מפעילות חבלנית עוינת ועד לתאונת דרכים בגזרה המורכבת, המרובה בתאונות. בבסיס ההכשרה שלה, קמלמן היא לוחמת קרבית, שהתגייסה במרץ 2017, כחלק ממחזור הגיוס הראשון של הגדוד. בסיום ההכשרה, יצאה לקורס חובשים. מגיל 15, התנדבה קמלמן במד"א, והתגייסה לצבא במטרה ברורה להיות חובשת קרבית. ההכשרה שעברה הביאה אותה להתמודד עם מספר אירועים, בהם הגישה עזרה ראשונה, ביניהם גם האירוע האחרון.

קמלמן מספרת: "בשישי בבוקר, בסביבות 8, קפצנו לתאונת דרכים בנקודה, הנמצאת במרחק 7 דקות נסיעה מהבסיס שלנו. כשהגענו, ראינו רכב במצב קשה מאוד, ובמקום היו מספר פצועים קשה, כולל ילדה קטנה". בנקודה התנהל אירוע לוגיסטי להנחתת מסוקים ושיתוף פעולה מלא בין כוחות הרפואה שפעלו בגזרה, כגון מד"א ו"הסהר האדום": "הבנו מה רמות הפציעה של הנפגעים, וחילקנו את העבודה בשטח בין כל הכוחות הפועלים. ביצענו פעולות מצילות חיים. אם לא הטיפול הראשוני שאנחנו התאג"ד ומד"א הענקנו, נראה שהפציעות היו חמורות יותר".

האירועים הלא פשוטים, העיסוק הקשור בחיי אדם והעבודה עם אנשים, הם חלק מהשירות של קמלמן והתאג"ד, ה"מעניק טיפול לכל קריאה, בין אם מדובר בתאונת דרכים או אירוע לב; לא משנה מי הבן אדם שעומד מולנו, ואיפה הוא גר. אנחנו התאג"ד, כוח מבצעי של הגדוד לכל דבר, עם הכשרה נוספת. זה השירות הכי מדהים, שיכולתי לבקש לעצמי. דמיינו שיש לכם הכוח בידיים לעזור לאנשים, הידע והיכולת להציל חיים, ואיתם מגיעה החובה לעזור כמה שיותר. קשה להסביר, עד כמה העבודה מספקת".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה