חדשות

יער להב יהפוך לבירת הרכיבה האתגרית של ישראל

חדשות10 במרץ 2019    3 דקות
1

פרויקט תיירות יהפוך את היער הדרומי לאתר עלייה לרגל לרוכבי אופניים

יער להב יהפוך לבירת הרכיבה האתגרית של ישראל
"זוהי ציונות אמיתית". יער להב | צילום: אילן שחם

המועצה האזורית בני שמעון, קק"ל ומשרד התיירות יזמו תוכנית רחבה, שתרשת את יער להב והאזור במסלולי אופניים בדרגות שונות. ל"שבע" נמסר, שהפרויקט יכלול 100 ק"מ של שבילי סינגל, המיועדים לרוכבים בדרגות מיומנות בינונית גבוהה, וכן תוכנית לשביל אספלט היקפי ביער, שישמש לרכיבה עבור אנשים עם מוגבלות, ילדים ורוכבים ברמת מתחילים.

השלמת התוכנית צפויה להפוך את אזור יערות להב למוקד עלייה לרגל לרוכבים, שיוכלו ליהנות מרכיבה בסינגלים איכותיים במשך יומיים שלושה רצופים, ללא חזרה על שבילים. ב-2013, הוגדר האזור כמיועד לפיתוח מסלולי רכיבה אתגריים, ומשתלב כחלק משביל ישראל לאופניים.

הסינגל הראשון, סינגל "אלון", נחנך כבר ב-2014, כולל 13 ק"מ, ומיועד לרוכבים ברמת רכיבה גבוהה, עם טיפוס מצטבר: 216 מטרים וירידה מצטברת: 224 מטרים. הסינגל חושף את הרוכב למגוון נופים פנורמיים, ומספק רכיבה כייפית לרוכבים ברמת רכיבה גבוהה שייהנו מהזרימה הנעימה בסינגל ומהאתגרים הקטנים המפוזרים פה ושם לאורכו, ולרוכבים מתקדמים שיגיעו לרמות אדרנלין מטורפות תוך צבירת זמן אוויר רב וטיסה בברמים מדוגמים.

הסינגל השני, סינגל "רימון", נחנך ב-2016, ומציע לרוכבים בדרגה גבוהה 13 ק"מ של שביל זורם ומהנה, כמו מגרש משחקים נפלא בלב היער ומול הנוף, עם טיפוס מצטבר: 130 מטרים וירידה מצטברת: 130 מטרים.

"זוהי ציונות אמיתית"

עד היום, הושקעו בביצוע השבילים ביערות להב כרמים כ-3 מיליון שקלים, וביצוע התוכנית צפוי להימשך על פני 5 השנים הקרובות, עד להשלמת כלל הסינגלים, בעלות מוערכת של כ-9 מיליון שקלים.  בנוסף, יושקעו עוד כ-7 מיליון שקלים בבניית שביל האספלט, שגיוס הכספים אליו נמצא בשלבי התרמה באחת מקהילות קק"ל מעבר לים.

פארק יערות להב הוא חבל ארץ, שבשנים האחרונות פותחו בו סל של אטרקציות תיירותיות, והפך לאחד האזורים המבוקשים ביותר לטיולים. הפארק כולל את יער להב, יער כרמים ויער דבירה, והוא מתחיל בצומת דבירה, ומסתיים בסמוך ליישוב מיתר, יער יתיר, ולאורכו נחל שקמה. יער להב משתרע על כ-30 אלף דונם, וכולל מחילות עתיקות ומסתוריות, פריחות מדבריות, חניונים לנופשים, אתרי ארכיאולוגיה עם שרידים של יישובים נוצרים ויהודים ומסלולי אופניים והליכה. באביב, מקשטות הפריחות המרהיבות את השטחים ושמורות הטבע באזור. פארק יערות להב וההמשך שלו ליער יתיר מהווים את האזור המיוער הרציף הגדול ביותר בישראל.

ראש מועצת בני שמעון, ניר זמיר: "פרויקט מסלולי האופניים ביער להב עתיד להביא לנגב הצפוני עשרות אלפי מבקרים, מרוכבי אופניים מקצועיים ועד משפחות, שיוכלו ליהנות מרכיבה נעימה בטבע היפהפה של האזור. מסלולי הרכיבה ביער תוכננו בצורה כזו, שרוכבים יוכלו לרכב בדרכים שונות במשך יומיים ושלושה, מבלי לחזור על אותו מסלול פעמיים. מדובר על שיתוף פעולה מוצלח בין המועצה שלנו לבין קק"ל ומשרד התיירות, שעתיד למשוך מבקרים רבים לנגב לאורך כל השנה, ולהיטיב עם העסקים המקומיים. אני מזמין את כל מי שאוהב לרכב על אופניים, להגיע אלינו לבני שמעון, וליהנות מהמסלולים, שכבר החלו להיבנות ביער. ניתן גם להתארח בשלל בתי האירוח והצימרים באזור, ולאכול ארוחה טובה במסעדות המגוונות הנמצאות כאן. אני רוצה להודות לשר התיירות ולקק"ל, על השקעה חסרת תקדים בפיתוח התיירות בנגב הצפוני; זוהי ציונות אמיתית"!

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • נחום
    מעולה, מצפים

    מעולה
    מחכים לזה שנים
    מה עושים עם מכת הפרעות לרכבים שם