חדשות

מעקב "שבע": "רמתא" למכירה

חדשות20 בפברואר 2019    3 דקות
0

העיתון הכלכלי "גלובס" פרסם, אתמול, שהתעשייה האווירית תיפרד מהמפעל הביטחוני בבאר שבע. ראש העירייה רוביק דנילוביץ': "יו"ר התעשייה האווירית אמר לי דברים אחרים"...

מעקב "שבע": "רמתא" למכירה
יינטש כמעט לחלוטין לעוד כ-3 שנים. מפעל "רמתא" | צילום: ארכיון "שבע"

מפעל "רמתא" של התעשייה האווירית בבאר שבע יימכר. אתמול (שלישי), פרסם העיתון הכלכלי "גלובס", שבמסגרת תהליך ארגון מחדש (בניסיון להתמקד בפעילויות רווחיות), שעוברת התעשייה האווירית, תיפרד החברה הביטחונית מהמפעל שהוקם ב-1967, ומעסיק כיום כ-320 עובדים. כזכור, עוד בינואר אשתקד, פרסמנו כאן בלעדית, שהתעשייה האווירית שוקלת לסגור את "רמתא", בו מיוצרות ספינות, ונחשב לעוגן תעסוקתי בבירת הנגב.

לפי כתבי "גלובס" טל שניידר ויובל אזולאי, במסגרת מאמצי התעשייה האווירית להיפטר מפעילותה בתחום הספינות, קיימו באחרונה, בכירים בחברה מגעים לבחינת האפשרות למכור את "רמתא" לחברת "מספנות ישראל", הנמצאת בשליטת אנשי העסקים סמי קצב ושלומי פוגל. "מספנות ישראל" מייצרת בנמל שלה בחיפה, את ספינות הקרב "שלדג", וגורמים ביטחוניים אמרו שעם רכישת מפעל הספינות של התעשייה האווירית, היא תהיה יצרנית הספינות היחידה בישראל, דבר שיוכל להבטיח לה חוזים עתידיים עם משרד הביטחון, לקראת אספקת כלי שיט לשימוש חיל הים. חלק מהגורמים טענו, שהמגעים בין "מספנות ישראל" ל"תעשייה האווירית" לא הבשילו למו"מ, ולא הובילו להתקדמות משמעותית.

גורם המעורב בנושא הוסיף: "התחושה הכללית היא, שקצב רוצה לרכוש את מפעל 'רמתא', אבל לא בכל מחיר; אין ב'רמתא' טכנולוגיה ייחודית, שיכולה להשביח את הפעילות הקיימת ממילא ב'מספנות ישראל'. עם זאת, הקרקע שממנה היא פועלת בבאר שבע, שווה הרבה כסף"…

בשנים האחרונות, כפי שפרסמנו כאמור עוד בינואר 2018, חלה ירידה משמעותית בנפח הפעילות של "רמתא", זאת לאחר שסיפק לחיל הים מספר ספינות מדגם "סופר דבורה", הנחשבות לגרסה מתקדמת יותר של ספינות הסיור הוותיקות מדגם "דבורה". מאז, לא הגיעו למפעל בבירת הנגב הזמנות לייצור ספינות נוספות. על רקע היעדר ההזמנות והירידה בנפח העבודה בחברה, העבירה התעשייה האווירית ל"רמתא" עבודות, שאינן קשורות לכלי שיט, כמו בניית חלקים ומכלולים למטוס המנהלים G-280 שהיא מייצרת ולכלי טיס נוספים. ביחד עם פעילות זו, הסתכמו המכירות של "רמתא" ב-2018 בכ-35 מיליון דולר.

רוביק דנילוביץ'. "בקשר ישיר עם יו"ר התעשייה האווירית" | צילום: ארכיון "שבע"

בשנה האחרונה, התקשרה התעשייה האווירית עם חברת יעוץ חיצונית, שהמליצה לה לפתח את פעילות החברה בבאר שבע, תוך התמקדות ברובוטיקה ובמערכות יבשה. המלצה זו התבססה, בין השאר, על המגמה של מעבר יחידות צה"ל לדרום, ולצידה התבססות של חברות ביטחוניות גדולות נוספות בנגב, ובהן "אלביט מערכות" ו"רפאל". בחודשים האחרונים, השלימה "אלביט" את רכישת "תעש" מהמדינה, והיא צפויה להעתיק בשנים הקרובות, את פעילות החברה לרמת בקע. גורמים בתעשייה האווירית מעריכים, שהחברה הביטחונית תממש חלק מההמלצות, הנוגעות לפיתוח פעילותה בבירת הנגב, לאחר שתסגור או תמכור את "רמתא", מהלכים שכמובן צפויים לגרום לתסיסה בקרב מאות עובדי המפעל הדרומי.

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', הגיב שיש בכוונתו להיפגש בשבוע הבא, עם מנכ"ל "רמתא", והדגיש: "אני בקשר ישיר עם יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר, והוא אמר לי דברים אחרים בנוגע לתוכניות של החברה לגבי פיתוח המפעל" בבירת הנגב.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה