חדשות

לוויין אב"ג

חדשות2 בדצמבר 2018    דקה אחת
0

הכנס הבינלאומי הראשון למשתמשי תוצרי הלוויין הישראלי צרפתי "ונוס" נערך בימים אלה, בקמפוס שדה בוקר של האוניברסיטה

לוויין אב"ג
מראות מהחלל. משתתפי הכנס הבינלאומי | צילום: יצחק מאיר (סאקיס) אב"ג

אוניברסיטת בן גוריון אירחה, באחרונה, בקמפוס שלה בשדה בוקר, את הכנס הבינלאומי הראשון למשתמשי תוצרי הלוויין הישראלי צרפתי "ונוס", וכלל שלוש סדנאות שעסקו בתיקונים אטמוספריים. ל"שבע" נמסר, שהלוויין שוגר לחלל ב-1 באוגוסט 2017, ומאוקטובר אשתקד הוא משגר תמונות ייחודיות ובאיכות גבוהה של 110 אתרים במקומות שונים בעולם.

מרבית שטח ישראל מכוסה בידי 27 תמונות בגודל 27 על 27 ק"מ. חשיבותם של לווייני חקר סביבה עולה, בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח בעיות הסביבה של כדור הארץ, כגון צפיפות אוכלוסין, הידלדלות שטחי החקלאות והמזון וזיהומים ואסונות טבע בקרקע ובים ובאוויר. "ונוס" מצויד במצלמה מיוחדת, שיכולה לקלוט פרטים על פני הגלובוס ב-12 אורכי גל, בהם גם פרטים שאינם נראים לעין.

הלוויין מצלם עשרות אתרי מחקר במקומות שונים בשטח כדור הארץ, ומספק לחוקרים (בראשות המדענים פרופ' ארנון קרניאלי מאב"ג והחוקר הצרפתי ז'רר דדיו מ-CESBIO) הדמיות עם כושר הפרדה מרחבי של כ-5 מטרים וזמן חזרה של יומיים, תוך שהוא חוזר בכל פעם בדיוק לאותה זווית צילום, דבר שמאפשר לזהות שינויים תכופים בצמחייה, בקרקע ובמים.

במסגרת הכנס, הציגו מדענים ישראלים וצרפתים מחקרים עדכניים על שימושי הלוויין. המפגש נערך לכבודו של ד"ר ג'אן איב לה גל, נשיא סוכנות החלל הצרפתית, ונתמך בידי תוכנית "עונת ישראל – צרפת 2018". במהלך הכנס, ביקרו המשתתפים במרכז המדעי של "ונוס", שהוקם בקמפוס שדה בוקר, ומיועד לקליטת התמונות, עיבודן, שמירתן בארכיב הלאומי והפצתן למשתמשי הקצה.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה