חדשות

מלחמת 70 השנה

חדשות25 בנובמבר 2018    דקה אחת
0

לוחמת חיל הים נפגשה עם באר שבעית, ששירתה בפלוגות הימיות של הפלמ"ח

מלחמת 70 השנה
לוחמות צעירות. אנס-אברבוך והכהן | צילום: דו"צ

רב"ט (רב טוראית – י.ס.ד) שני הכהן, המשרתת ביחידת "סנפיר" שבפלגת הבט"ש (ביטחון שוטף – י.ס.ד) בזרוע הים, ביקרה לאחרונה, במסגרת פרויקט "מתש"ח עד תשע"ח" את יונה אנס-אברבוך מבאר שבע, ששירתה בפלוגות הימיות של הפלמ"ח עוד בתש"ח.

ל"שבע" נמסר, שבמסגרת המפגש, העניקה הכהן לאנס-אברבוך תעודת הוקרה על תרומתה להקמת המדינה וסיכת 70 שנה לישראל. הלוחמת בדימוס מבירת הנגב התנדבה לפלמ"ח כבר בגיל 14 וחצי, הגיעה להכשרת נווה ים, ולאחר מכן הצטרפה לפלוגות הימיות של הפלמ"ח, והייתה המתגייסת הצעירה ביותר לפלוגות המחץ. "זה היה קשה להיות הקטנה מכולם, אך עבדתי קשה והחזקתי מעמד", סיפרה אנס-אברבוך.

ואילו הכהן תיארה את המפגש המרגש עם הלוחמת הצעירה לשעבר כחוויה מדהימה: "התרגשתי מאוד לפגוש אישה, ששירתה לפני 70 שנה בתפקיד, אותו אני ממלאת כיום; זו זכות גדולה שנפלה בחלקי".

צילום: דו"צ

צילום: דו"צ

צילום: דו"צ

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה