חדשות

מקיף ז' לתיירים

חדשות4 ביולי 2018    2 דקות
0

תלמידים במקיף פיתחו אפליקציית סיורים בבאר שבע באנגלית

מקיף ז' לתיירים
סיורים בבאר אברהם | צילום ארכיון: דיאגו מיטלברג

תלמידי מקיף ז', רב תחומי "עמל רמות" בבאר שבע פיתחו אפליקציית סיורים באנגלית עבור תיירים. ל"שבע" נמסר, שמדריך הטיולים הנייד לסלולארי (הפועלת במכשירי אנדרואיד), BesT – Beersheba for Tourist, גובש במסגרת לימודי אנגלית בשכבות ט' ו-י'. ל"שבע" נמסר, שהאפליקציה מאפשרת למטיילים נגישות מיידית למידע הדרכתי על אתרים ומסלולי טיול בבירת הנגב, ומספקת הסברים כתובים, תמונות וגם הדרכות קוליות להעשרת חווית הטיול.

דרך המדריך ניתן לבצע סיורים במספר מסלולים, כגון היסטורי, ארכיאולוגי, ספורט או ילדים. הוא אף מציין מקומות בילוי והיכן לאכול. בכל אתר יש גם קובץ שמע (שהוקלט באולפן ההקלטות במקיף), תמונות שצילמו תלמידים וקישורים לאתר הרשמי ולאתר ב-Google maps, המאפשר תכנון מסלולי הליכה או נסיעה בעיר.

לצורך יצירת המיזם, חולקו התלמידים לקבוצות עבודה, אספו מידע על אתרים תיירותיים בעיר, כתבו סיכום קצר לכל אתר, ובנו מסלולי טיול באנגלית. בכל קבוצת לימוד התקיימה תחרות, במהלכה הציגו התלמידים את הסיכומים שלהם, ונבחרו הטובים ביותר לאפליקציה החינמית והידידותית למשתמש; ניתן להוריד אותה דרך חנות האפליקציות של Google (רק למכשירי אנדרואיד, כאמור). בנוסף, קיימת גרסה אינטרנטית (וובית), שנגישה מכל מחשב או טלפון עם גישה לאינטרנט.

במקיף ז' פועלת זמן רב זמן רב מעבדה ממוחשבת ייחודית, המיועדת ללימודי אנגלית בלבד. אמצעים הקיימים במוסד מאפשרים למורים להשקיע ולפתח תוכניות לימוד ייחודיות, כמו אפליקציית הסיורים לתיירים.

מנהלת המקיף מטי בילו, מדגישה שהמוסד מעניק חשיבות עליונה למקצוע האנגלית, ומשקיע רבות במציאת דרכים יצירתיות וחווייתיות, כדי להפוך את לימודי השפה למשמעותיים ומעניינים. בילו מציינת, ש"אנו מובילים פדגוגיה חדשנית, למידה אחרת, תפישה פדגוגית שמובילה רשת 'עמל', המורים עוברים פיתוח מקצועי ללמד בדרכי הוראה מגוונות, במטרה להפוך את הלמידה לחווייתית, ולפתח בקרב הלומדים בין היתר, מיומנויות של המאה ה-21: יזמות, עבודת צוות, פיתוח אפליקציות, פרזנטציה, למידה מבוססת פרויקט ולמידת חקר; זוהי למידה משמעותית".

ראש מנהל החינוך בעירייה זהבה הראל: "מדובר בהישג מרשים נוסף, המציב את באר שבע על מפת היזמות. התלמידים שהשתתפו בפרויקט מהווים דוגמה ומופת ללמידה מתוך עניין, העמקה ומימוש יכולות, תוך חתירה למצוינות. אפליקציה זו הינה פרי מאמצים שלהם ושל הצוות החינוכי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה