חדשות

אות "המופת השיקומי" לזיו שילון

חדשות4 ביולי 2018    דקה אחת
0

משרד הביטחון העניק את האות למפקד פלוגה בחטיבת "גבעתי" מבאר שבע, שאיבד יד במבצע "עופרת יצוקה"

אות "המופת השיקומי" לזיו שילון
פעיל בקהילה. ראשון משמאל (יושב), שילון | צילום: משרד הביטחון

"אות המופת השיקומי" ל-2018 של אגף שיקום נכים במשרד הביטחון הוענק, באחרונה, לארבעה נכי צה"ל, ביניהם זיו שילון מבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שהארבעה קיבלו את האות ממנכ"ל המשרד הביטחון האלוף (במיל') אודי אדם, ומסמנכ"ל וראש אגף שיקום נכים תת אלוף (במיל') חזי משיטה, בטקס מיוחד שנערך במוזיאון הפלמ"ח.

האות, הניתן זו השנה החמישית, מוענק לנכי צה"ל, ששיקומם נמצא ראוי, ומהווה דוגמה ומופת לכלל. מטרתו להביע הערכה והוקרה לנכים אלו, שעל אף מגבלותיהם, נחושים לממש את עצמם, ולהביא את יכולותיהם לידי ביטוי, עד לתעסוקה ולהשתלבות מלאה בחברה ובקהילה.

שילון (29, נשוי ואב לשני ילדים) היה מפקד פלוגה בחטיבת "גבעתי", במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ב-2012, שאיבד באותו מבצע את ידו הימנית, ונפצע באורח אנוש מפיצוץ מטען חבלה. הוא עבר תהליך שיקום אינטנסיבי, שבמהלכו סיים בהצטיינות לימודי משפטים וממשל, נשא לאישה את עדי, והשניים הביאו כאמור לעולם שני ילדים: שירה ויהונתן. ​לאחר פציעתו, יזם שילון והקים את תוכנית "שורשים" המסייעת לסטודנטים נכי צה"ל, את התוכנית "מישהו לרוץ איתו" המפגישה בין בני נוער בסיכון עם נכי צה"ל הסובלים מנכות פיזית ופוסט טראומה, וכן את תוכנית השיקום לנערים שנאסרו בכלא "אופק". במקביל, הוא מרצה בפני אוכלוסיות שונות בארץ ובחו"ל, מגייס תרומות עבור הצבא ועולם הרפואה, ועוסק בפעילות התנדבותית ענפה עם אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית.

תת אלוף משיטה, אמר באירוע: "התכנסנו כאן לכבוד זוכי אות 'המופת השיקומי', כדי להוקיר ולהעלות על נס את דרכם הייחודית. מטרתו המרכזית של אגף השיקום היא לסייע לאלה שנפצעו במהלך שירותם הצבאי לחזור לתפקוד מיטבי, לחיים איכותיים ועצמאיים, וכן לדאוג להשתלבותם בתעסוקה, בחברה ובקהילה. האגף אמון על שיקומם ורווחתם של עשרות אלפי נכי צה"ל, ואחראי לספק להם את המיטב והמרב מכל הבחינות: רפואית, שיקומית וטכנולוגית. מתוך כך, אנו פועלים כל העת להביא את קדמת הטכנולוגיה לטובת אוכלוסיית נכי צה"ל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה