חדשות

באר שבע 2025: מעל 650 עמדות טעינה לרכב חשמלי

חדשות14 ביוני 2018    2 דקות
0

לפי מחקר של משרד האנרגיה, יידרשו בעיר ב-2020 66 עמדות. תחנות הדלק הסטנדרטיות ייעלמו?

באר שבע 2025: מעל 650 עמדות טעינה לרכב חשמלי
עמדות טעינה לרכב חשמלי | צילום אילוסטרציה: ראובן קסטרו

מחקר חדש, שיזם ומימן משרד האנרגיה, בשיתוף מינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, מציג את תחזית הדרישה למספר עמדות טעינה לרכב חשמלי וסוג העמדות בכל הערים הגדולות בישראל (עם יותר מ-200 אלף תושבים), כל אחת בהתאם למאפייניה הייחודיים, וקובע שהדרישה בבאר שבע ב-2020 תהיה של 66 עמדות, וכעבור חמש שנים של לא פחות מ-653 עמדות טעינה.

ל"שבע" נמסר, שהדרישה הגבוהה ביותר לעמדות טעינה ציבוריות בעוד כשנתיים צפויה להיות בתל אביב (333 עמדות), ואחריה ברשימה חיפה (194 עמדות טעינה), ראשון לציון וירושלים (כ-100 עמדות), פתח תקווה (71 עמדות) ונתניה (67 עמדות).

עוד נמצא, שב-2025 צפוי נתח השוק לכלי רכב חשמליים לעמוד על 16 אחוזים בממוצע, כאשר מספר כלי הרכב החשמליים יעמוד על 188 אלף (כחמישה אחוזים מכלל צי הרכב באותה שנה). בנוסף, מהמחקר עולה שבשנה זו צפוי ביקוש של כ-149,184 עמדות טעינה פרטיות וכ-12,891 עמדות טעינה ציבוריות. גם ב-2025, הדרישה הגבוהה ביותר נמצאה בתל אביב (3,279 עמדות טעינה, עלייה של פי 10 מהדרישה בעוד כשנתיים).

שר האנרגיה חוזה שב-2030 לא יימכרו עוד בארץ כלי רכב מזהמים. גרף מתוך המחקר | צילום: משרד האנרגיה

את המחקר עשה מוסד שמואל נאמן, בשיתוף חברת הייעוץ EV consul. התחזיות מבוססות על התפלגות טעינה ציבורית מול פרטית בעולם, התפלגות מאפייני סביבת המגורים (עירונית/ כפרית) ונתוני הנסועה בישראל. המחקר עשוי לשמש הן את העיריות והן את משרדי הממשלה השונים, לרבות משרד האנרגיה, בתוכניות העבודה להטמעת הטעינה החשמלית הנדרשת.

ראש מינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, ד"ר ענת בונשטיין, ציינה שפרסום המחקר שבוצע במשך שנתיים, מהווה אחד צעדים שממשלת ישראל מקדמת לעידוד חדירת רכב חשמלי ושימוש בהנעות חלופיות בתחבורה. לדבריה, בשנים הקרובות חזויים שיעורי חדירה גבוהים של הנעות חשמליות, הן במגזר הפרטי והן בתחבורה הציבורית.

לדברי המדענית הראשית במשרד האנרגיה, ד"ר ברכה חלף, המשרד החל לפעול לעידוד חדירה של כלי רכב חשמליים לישראל. לפי חזון שר האנרגיה, ב-2030 לא יימכרו בארץ יותר כלי רכב מזהמים, דהיינו שאינם מונעים חשמלית או בגז טבעי: "על בסיס המחקר שתמכנו בו, נוכל לקראת סוף השנה לצאת במכרזים להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי במרחב הציבורי. העמדות יותקנו בכבישים מהירים, בשטחי רשויות מקומיות ובקניונים, חניונים ומוקדי ציבור, לרבות במקומות תעסוקה. עמדות אלו ייצרו את התנאים האופטימליים לפיתוח השוק, ויגדילו באופן משמעותי את ציבור המשתמשים בכלי רכב חשמליים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה