חדשות

84 אחוזים מרוכבי אופניים חשמליים בבאר שבע לא חבשו קסדה!

חדשות5 ביוני 2018    3 דקות
0

כך התברר מבדיקה של מתנדבי עמותת "אור ירוק" בבירת הנגב, שגילתה גם ש-100 אחוזים מהרוכבים בעומר לא רק שלא חבשו קסדה, אלא אף לא צייתו לתמרורים ורמזורים...

84 אחוזים מרוכבי אופניים חשמליים בבאר שבע לא חבשו קסדה!
סכנה בדרכים. רוכבי אופניים חשמליים | צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

הפקרות בכבישים: 84 אחוזים מהרוכבים על אופניים חשמליים בבאר שבע לא חבשו קסדה, 23 אחוזים מהרוכבים התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה, 58 אחוזים רכבו על מדרכה, 15 אחוזים לא צייתו לתמרורים ורמזורים וב-86 אחוזים מהתצפיות לא נראו שבילי אופניים. ל"שבע" נמסר, שנתונים מטרידים אלה עלו מתצפית אחר רוכבי אופניים חשמליים, שביצעו באחרונה, מתנדבי עמותת "אור ירוק" (בשיתוף FIDF ומלגאי תוכנית המלגות !IMPACT), במסגרת שיתוף פעולה עם "קרן עזריאלי", הפועלת לחיזוק החברה הישראלית.

בדימונה התברר, ש-67 אחוזים מרוכבי האופניים החשמליים שנצפו לא חבשו קסדה, שיעור זהה התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה, 85 אחוזים רכבו על מדרכה, 61 אחוזים לא צייתו לתמרורים ורמזורים וב-58 אחוזים מהתצפיות לא נראו שבילי אופניים. בירוחם נצפו 69 אחוזים מרוכבי האופניים החשמליים כשהם עושים זאת ללא קסדה, 69 אחוזים רכבו על מדרכה, ובמקומות בהם נעשו תצפיות לא נצפו שבילי אופניים כלל.

במרחבים 87 אחוזים מהרוכבים לא חבשו קסדה, 20 אחוזים התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה, 69 אחוזים רכבו על מדרכה, 16 אחוזים לא צייתו לתמרורים ורמזורים, וגם שם במקומות בהם נעשו תצפיות לא נצפו שבילי אופניים כלל. במיתר 90 אחוזים מהרוכבים לא חבשו קסדה, חמישה אחוזים התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה, 10 אחוזים רכבו על מדרכה, 60 אחוזים לא צייתו לתמרורים ורמזורים, וב-20 אחוזים מהתצפיות לא נראו שבילי אופניים. הנתונים החמורים ביותר התגלו דווקא בעומר: 100 אחוזים מהרוכבים (במלים אחרות, כל רוכבי האופניים החשמליים שנצפו!) לא חבשו קסדה, שמונה אחוזים התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה, 85 אחוזים רכבו על מדרכה, 100 אחוזים (שוב, כל הרוכבים שנצפו!) לא צייתו לתמרורים ורמזורים, ובמקומות בהם נעשו תצפיות לא נצפו שבילי אופניים.

בקרוב, ייצאו בני הנוער לחופש הגדול, ובמשך חודשיים ויותר יבלו ללא מסגרת, ויעבירו שעות רבות מחוץ לביתם, לעתים עד השעות הקטנות של הלילה. רבים מהנערים מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, למרות שכלל אינם מכירים את חוקי התנועה החלים עליהם, בהם החובה לרכב עם קסדה עד גיל 18 ובכל גיל בדרך שאינה עירונית או האיסור לרכב על המדרכה וכן החוק הקובע שעל אופניים חשמליים מותר לרכב החל מגיל 16. הרכיבה מבלי להכיר את החוק מעמידה בסכנה את אותם רוכבים ואת יתר משתמשי הדרך שסביבם.

לפי ניתוח של "אור ירוק" (לנתוני מכון גרטנר), נהרגו מתחילת השנה תשעה רוכבי אופניים חשמליים (לעומת שבעה רוכבי אופניים חשמליים הרוגים בכל 2017), 697 בני אדם אושפזו אשתקד בבתי החולים לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים במעורבות אופניים חשמליים (שני מאושפזים בכל יום בממוצע). זאת ועוד, אחד מכל ארבעה (28 אחוזים) מאושפזים בבית החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים הוא ילד או נער מתחת לגיל 16 (גיל האסור לרכיבה). עם זאת, 175 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אושפזו ב-2017 אחרי שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים לעומת 199 ילדים שאושפזו בשנה שלפניה: ירידה של 12 אחוזים.

מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ארז קיטה: "כדי שהרוכבים יוכלו להישמר מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באופניים חשמליים, חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לחוקק חוק המחייב את כל הרוכבים בחבישת קסדה בכל נסיעה. קסדה היא שומר הראש של הרוכב, היא אביזר הבטיחות החשוב והאפקטיבי ביותר לצמצום פגיעות ראש, המהוות את הפגיעה הקשה ביותר ואחת השכיחות ביותר בקרב רוכבי אופניים. בנוסף, במטרה לצמצם את כמויות הנפגעים, הרשויות המקומיות צריכות לדאוג לסלול עבור הרוכבים שבילי רכיבה, שיפרידו אותם מיתר כלי הרכב על הכביש ומהולכי הרגל שעל המדרכה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה