מגזין

תעשי רק מה שאת אוהבת | גל קדמון

מגזין8 במרץ 2020    דקה אחת
0

הן צעירות, נחשבות לדבר הבא בתחומן וכולן תוצרת הנגב > רגע לפני יום האישה הבינלאומי, שבע מביא את סיפורן של שש נשים עליהן עוד תשמעו הרבה. קבלו את גל קדמון

תעשי רק מה שאת אוהבת | גל קדמון
גל קדמון | צילום: טיבור ייגר

גל קדמון מלהבים רק בת 20 וכבר נחשבת לאחת ההבטחות של ענף האתלטיקה בישראל. היא אלופת ישראל בשנתיים האחרונות עד גיל 20, לפני זה שנתיים אלופת ישראל עד גיל 18 וגם הגיעה פעמיים לחצי הגמר ב-100 ו-200 מטרים באליפות אירופה לנוער.

היום קדמון רצה למרחקים קצרים של 100,200 ו-400 מטרים אבל ההתחלה שלה הייתה בכלל בטריאתלון. "התחלתי באתלטיקה ב-2015. הייתי ילדה ספורטיבית, הייתי רצה מול הבנים ומנצחת אותם. באיזשהו שלב נסגרה הקבוצה של הטריאתלון והצטרפתי לברוך שפירא באתלטיקה.

איך זה להיות אישה בענף שברובו גברי?

"אני חושבת שרק בארץ זה רובו גברי. אם מסתכלים על העולם יש המון אתלטיות תותחיות בעולם, בארץ אני לא נותנת לזה להשפיע עליי. אני עושה את מה שאני אוהבת. אני נמצאת בקבוצה ש-90 אחוז ממנה בנים, פעם הייתי בת יחידה, אבל אני לא מרגישה פחות מהם, אני שמחה שבאימונים יש את הבנים שיותר מהירים ממני ודוחפים אותי קדימה. בתור אישה בספורט מאוד גברי, אני שמחה שיש את אתנה לדוגמה, שתומכים ועוזרים לספורטאיות. זה בדיוק המקום לעזור נשים, זה מעצים ומרגישים את ההבדל".

להיות ספורטאית צעירה השפיע עלייך ברמה החברתית?

" זה לא השפיע. בתור ילדים לא היה הבדל, לא הרגשתי שונה מבנות אחרות בגיל שלי, אני כן שומרת על התזונה שלי, לא כי אני אישה אלא כי אני ספורטאית. אני זוכרת שגם בתיאטרון היו לי חברים בנים והיו לי חברות מהבית, בכיתה הייתי עם הבנות, גם בתיכון. ברור שזה משפיע, שזה דורש ממך לעשות הקרבות ברמה החברתית, ללכת לישון מוקדם, לא לצאת אבל זה לא בגלל מגדר".

איפה תהיי עוד חמש שנים?

"החלום הגדול זה אולימפיאדה אבל זה חלום רחוק. יש הרבה עצירות בדרך. יש תחרויות מטרה של השנה. אליפות אירופה לבוגרות, לשפר תוצאות ושיאים, להגיע לתחרויות בינלאומיות ולהתחרות בכבוד ולהביא מדליות".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה