מגזין

סופגנייה לי יש

מגזין18 בדצמבר 2019    6 דקות
0

תשכחו את כל מה שידעתם על סופגניות > חמישה שפים מבאר שבע, לקחו את הסופגנייה שכולנו מכירים, יצאו מהקופסה והביאו לנו סופגניות מעולם אחר > משחקי השף

סופגנייה לי יש
צילום: ישראל זוארי

חנוכה הפך עם השנים לאחד החגים הכי "מושחתים" מבחינה קולינרית. פך השמן אולי הספיק למכבים לשמונה ימים, אבל מאז עברו הרבה כדי שמן והסופגניות והלביבות הפכו למשמינות הרבה יותר, אבל גם לטעימות הרבה יותר. לקחנו חמישה שפים מבאר שבע שנתנו את הגרסה שלהם לסופגנייה המסורתית. סופגנייה עם ריבה ואבקת סוכר – אאוט. סופגנייה מלוחה, מושחתת ולפעמים אפילו עם בשר – אין. מזהירים מראש, הכתבה הבאה תהפוך אתכם לרעבים.

סופגנייה כמנה עיקרית

"כל הרטבים נכנסים לסופגנייה". הלברון והסופגנייה של "פינת אוכל" | צילום: ליאור לרנר

 

אם עדיין לא הכרתם את פינת אוכל, מסעדה קטנה ומטריפה ברחוב רינגבלום הסטודנטיאלי בעיר, הגיע הזמן שגם אתם תיהנו מהכריכים שיש להם להציע. השף קים נווה, יחד עם חי הלברון מכינים בכל שבוע כריכים מטריפים במגוון טעמם, ריחות וצבעים.

בשנה שעברה החליטו שם ללכת על סופגנייה מיוחדת לחנוכה. הביקוש היה גדול ולכן החליטו גם השנה לצאת עם סופגנייה מיוחדת לחג, אלא שהפעם הלכו עם הסופגנייה לכל אורך דצמבר.

"אנחנו עושים הרבה דברים מיוחדים אצלנו, לא רק סופגניות. אבל לפני שנה צץ לנו רעיון לעשות סופגנייה מיוחדת לכבוד חנוכה. אז הבאנו סופגנייה 'קצת' שונה בשמונת ימי חנוכה והביקוש היה עצום. אנשים ממש כעסו שהפסקנו ארי שמונה ימים. אז השנה החלטנו להביא את הסופגנייה שוב, לחודש שלם".

אז מה יש בסופגנייה של פינת אוכל? הלברון: "קודם כל יש לנו את כל הרטבים שלנו. פלפלים קלויים, פסטו מנענע ופטרוזיליה, ארטישוק ירושלמי, שזה הרוטב המתחלף שלנו שלפעמים זה מלפפון שום או מנגו צ'ילי ורוטב הדגל שלנו שזה סלק עם פירות יער. בנוסף כרוב, חמוצים ורוטב שזיפים מלמעלה. הסופגנייה שלנו היא כמובן בשרית עם שילוב של רוסטביף, קורנביף וכתף יחד, בנוסף לבצל ועגבנייה על הפלנצ'ה".

צילום: ליאור לרנר

 

שחיתות בשיפוד

סופגניות עטופות ברוטב מיוחד. בן טייב עם הסופגניות | צילום: ליאור לרנר

"ג'ט לק" במתחם "מול 7" ידועים בקינוחי השחיתות שלהם.

לכבוד חנוכה, יצאו ברשת עם שיפוד שמשלב את כל מה שחובב מתוק יכול לבקש. לא סופגנייה אחת, אלא שלוש. כי אם כבר משהו מתוק, אז שיהיה בגדול. בן טייב, מנהל התפעול של רשת "ג'ט לק מספר על הסופגניות: "הכנו סופגניות עטופות ברוטב מיוחד.

כל סופגנייה היא ברוטב מתחלף עם גלידות וקצפת. הרעיון הוא להביא שחיתות לחנוכה. הסופגניות מצופות ברטבים מיוחדים, קידנר, פררו רושה, אוראו, לואקר ולוטוס. מגוון של טעמים שהכל מחובר יחד בשיפוד.

למעשה במקום שיפוד לשים על האש, זה שיפוד של סופגניות". ואם זה לא מספיק לכם, אז כמובן שהמנה מגיעה עם 2 כדורי גלידה וקצפת.

צילום: ליאור לרנר

 

פוקאצ'ה לחנוכה

ב"ויוינו" תמצאו מגוון רחב של מנות איטלקיות, מפסטות שונות ועד פיצות מגוונת.

באיטליה כנראה לא תמצאו סופגניות, גם לא משהו שדומה, ובכל זאת במסעדה החליטו לקחת את הבסיס של המטבח האיטלקי ולשלב אותו לכדי סוג של סופגנייה.

הסופגנייה של "ויוינו" עשויה מפואקצ'ה שנאפתה במקום. בתוכה תוכלו למצוא קרם מסקרפונה, קולי תות שמחליף את הריבה המסורתית, פירות יער, קקאו ונגיעות של פטל. את הסופגנייה של "ויוינו" כנראה שלא תוכלו לאכול בידיים, אבל המתוק בהחלט יזכיר לכם את הניסים והנפלאות אשר חוללו המכבים.

הסופגנייה של "ויוינו" עשויה מפוקאצ'ה | צילום: ליאור לרנר

 

סופגנייה אחת, 20 טעמים

עידן בן ברוך "לה פטיסייר" | צילום: ישראל זוארי

 

עידן בן ברוך, הבעלים של "לה פטיסייר", ידוע ב"שיגעון" הקולינרי שלו.

בחלון הראווה שלו בקונדיטוריה ב"גרנד קניון" תוכלו לראות את מיטב היצירות המתוקות פרי מוחו, אותן הוגה בלילות. לא חשבתם שחג החנוכה יעבור לו מתחת לרדאר נכון?

לכבוד החג, בן ברוך החליט לשלב בין הסופגנייה המסורתית לבין הקינוחים שלו, בין טעם אחד לטעם אחר. בן ברוך רקח לא פחות מאשר 20 טעמים שונים לסופגניות. רוצים סופגנייה מלוחה? אין בעיה. קבלו סופגנייה עם קרמלו מלוח, שוקולד ובייגלה שמציץ מלמעלה. רוצים סופגנייה עם התות המסורתי? קבלו סופגנייה עם קונפיטורת תות ותות טרי.

סופגניות נוספות שמרכיבות שוקולד לבן ועוגיות אוראו, טופי קרמל, ועוד תמצאו שם בכל ימי החג.

צילום: ישראל זוארי

סופגנייה כמנה עיקרית

לא באמת חשבתם שיקיר מסרטי, השף והבעלים של מסעדת האותנטית לא ייקח את הסופגנייה המסורתית וייתן לה את הטאץ' שלו. המסעדה שלו, בנויה מאינספור שילובים של מנות מוכרות עם טאץ' מיוחד, חידוש מרענן או המצאה קולינרית חדשה. אז מסרטי החליט שלכבוד חג החנוכה, החל מהנר הראשון ועד לנר האחרון, במסעדה יגישו 4 סופגניות מיוחדות שהוכנו עבור החג. הבסיס של כולן יהיה בצק הסופגנייה המוכר האהוב ולצערנו גם המשמין, ובתוכו שילובים שונים.

"בחנוכה צריך להמציא את הגלגל והלביא דברים שונים ואחרים, לעשות שמח לאנשים. בגלל זה בחרנו לתת לסועדים 4 סופגניות מיוחדות שיוגשו לכל אורך ימי החג. 2 סופגניות בשריות, אחת טבעונית ואחת כקינוח מתוק", מספר מסרטי.

מסרטי | צילום: ליאור לרנר

 

"הסופגנייה הראשונה כוללת בתוכה אסאדו מפורר שהתבשל 12 שעות בציר בקר. את הסופגנייה יגישו עם איולי פלפלים, צ'ימיצ'ורי ופלפל מעל, לחם יודע להתחבר טוב מאוד עם קדירות ותבשילים, החיבור הוא הכי נכון והכי טבעי. היום זה מאוד מוכר שיש לחמניות מתוקות בבשר, אז בטח שסופגנייה יכולה לעשות את העבודה" אומר מסרטי.

הסופגניה השנייה תהיה סופגנית המבורגר מנתח אנגוס שמגיע מנברסקה בארצות הברית. הבשר מיושן במסעדה ובמקום לחמניית ההמבורגר המסורתית, יוגש בתוך סופגנייה. "סופגנייה יודעת לספוג את הנוזלים כמו הלחם. את הסופגנייה נגיש עם תפוחי אדמה בקייג'ון".

מסרטי הכין גם סופגנייה מיוחדת לקהל הטבעוניים: "יש לנו גם סופגנייה טבעונית, סופגנייה במילוי פטריות ותרד עם רוטב קרמי של כמהין וחלב קוקוס. מנה לטבעונים שמוגשת עם סלט ירוק. טבעונות זה  טרנד מאוד חזק בארץ, התפריט של המסעדה ושל כל מסעדה שמכבדת את עצמה צריך להיות מותאם גם לטבעונים".

הסופגנייה האחרונה כאמור, תהיה סופגנייה שתוגש כקינוח יחד עם גבינת מסקרפונה, תותים, מחית וניל ואבקת סוכר.

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה