בריאות

"סורוקה" סולארי

בריאות7 בינואר 2020    דקה אחת
0

נחנך השדה הסולארי הראשון בבית החולים היחיד בנגב, ובקרוב יחובר "סורוקה" לרשת הגז הטבעי

"סורוקה" סולארי
"שימוש מושכל במשאבי הטבע". חנוכת השדה הסולארי ב"סורוקה" | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

כחלק מפעילותו לשמירה על איכות הסביבה, הוחלט באחרונה בבית החולים "סורוקה" (שהוא בית חולים "ירוק") להקים מערכת סולארית שתאפשר ייצור אנרגיה נקייה וחיסכון בשימוש בחשמל ובעלויות הכרוכות בו. ל"שבע" נמסר, שייצור החשמל הסולארי נעשה במקביל לצריכת החשמל מחברת החשמל. פעולה זו היא חלק משורת פעילויות ב"סורוקה" לשמירה על איכות הסביבה, לרבות התקנת תאורה חסכונית, מיחזור פסולת רפואית ושימוש בגז טבעי.

בימים אלה, התקיים טקס חנוכת השדה הסולארי במוסד, על הגג של בניין היולדות הוותיק. גגות גדולים מתאימים להקמת מתקנים סולאריים לייצור חשמל עצמי, ובמסגרת הפרויקט הוקם המתקן הסולארי על שטח של כ-2,000 מ"ר בהשקעה כוללת של 600 אלף שקלים.

גדי כהן (סמנכ"ל וראש החטיבה לתשתיות ולוגיסטיקה שירותי ב"כללית"): "כארגון הבריאות הגדול והמוביל בישראל, התוותה 'הכללית' מדיניות אסטרטגית לשימוש מושכל ואחראי במשאבי טבע וליצירת ערך, באמצעות הרחבת ההשפעה הסביבתית החיובית. 'הכללית' רואה בתחום הסביבה חלק אינטגרלי בקידום איכות חייהם ובריאותם של מטופליה, עובדיה וכלל תושבי המדינה. אנו מובילים ומקדמים את 'הכללית' כקופה 'ירוקה' בפריסה ארצית על כל מוסדותיה".

ד"ר שלומי קודש (מנהל בית החולים): "'סורוקה' הוא בית החולים הראשון ב'כללית', שבו נחנך שדה סולארי. הקמתו היא חלק ממכלול פעולות למען הסביבה של בית החולים שחרט על דגלו לשמור על איכות הסביבה, כחלק ממהלך כולל ב'כללית'. שימוש מושכל במשאבי טבע חוסך בעלויות אנרגיה, ומפחית את הזיהום הסביבתי למען כולנו. פעולות למען עולם פחות מזהם ויותר 'ירוק' הן תרומה לנו, לילדינו ולנכדינו".

ירדן נבו (המשנה למנהל בית החולים): "אני שמח על כך ש'סורוקה' הוא החלוץ של יוזמה מבורכת זו. בית החולים 'סורוקה' משקיע רבות בהתנהלות הסביבתית, צמצום והפחתת השפעתו על הסביבה. ייצור חשמל 'ירוק' יאפשר חיסכון אנרגטי וחיסכון בהוצאות החשמל של בית החולים, וכל עשייה בתחום איכות הסביבה היא מבורכת ומבוצעת למען כולנו. כמו כן, בקרוב יחובר בית החולים לרשת הגז הטבעי".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה