בריאות

המסע אל עבר ההורות

בריאות19 בדצמבר 2018    4 דקות
0

רוית וירון הם זוג בתחילת שנות השלושים לחייהם. כשהם נישאו לפני כשנתיים, הם לא העלו על דעתם שהם יימצאו את עצמם במסע מתיש כדי להגשים את חלום ההורות. לסוף הסיפור שלהם יש כבר שם

המסע אל עבר ההורות

כמו זוגות רבים אחרים, הם ניסו להרות באופן טבעי במשך קרוב לשנה, ומשהדבר לא צלח, פנו לבירור אצל רופא נשים. זה העביר אותם לטיפולו של רופא פוריות לבירור בנושא.

"כבר אחרי חצי שנה, משלא הצלחתי להרות, הבנתי שכנראה יש בעיה. אני רציתי לגשת מיד לבירור, אך ירון הפציר בי להמתין עוד כמה חודשים, והשתכנעתי. כשהגענו לבירור אצל רופא הנשים, הרגשנו תחושת כישלון, החמצה ואפילו מעט בושה. התחושות התגברו כשנדרשנו לחזור על הסיפור שוב ושוב", כך מספרת רוית.

מעצמת פוריות

ישראל היא מעצמת פוריות בינלאומית. לא ברור האם זו מצוות פרו ורבו שחקוקה לנו עמוק בדנ"א הלאומי, או המציאות הדמוגרפית, אך כיום הסיבות והתוצאות מתערבבות יחד: ישראל הפכה לאימפריית פוריות החתומה על טכנולוגיות פורצות דרך ומומחי פוריות מהטובים בעולם. גאווה סטייל כחול-לבן!

מספרם של טיפולי ה-IVF הכפיל את עצמו בעשור האחרון, והציב את ישראל בפער עצום משאר מדינות העולם במספר הטיפולים לנפש. בישראל גם מוצע המימון הממשלתי הנדיב ביותר לטיפולי הפוריות: לכל אישה – עד גיל 45 עם הביציות שלה ועד גיל 51 עם תרומת ביצית. הזכאות קיימת לנשים נשואות או רווקות ומספר הטיפולים אינו מוגבל, עד להשגת שני ילדים.

"אחד הדברים שהיו הכי חשובים לנו כשהתחלנו את הטיפולים היו יחס אישי, פרטיות ורגישות", מספרים בגילוי לב רוית וירון. "היה מייאש לעבור מרופא לרופא, ולספר בכל פעם מחדש את הכל. נוסף על כך, הרגשנו שהצד הרגשי הנלווה לכך, משמעותי מאוד בכל התהליך. החוויה של הטיפולים היא מורכבת: ההורמונים, הפגיעה באיכות ושגרת החיים, זו חוויה מטלטלת".

"בשלב מסוים המליצו לנו לשלב טיפולים מהרפואה המשלימה, וכשהחלטנו לנסות, התקשינו לקבל את המענה המדויק.
רצינו בית אחד שבו יראו אותנו, יבינו את הקשיים שלנו (לא היו חסרים כאלו…) ויכבדו את הפרטיות והתחושות שלנו.
כשהגענו למרפאת אולטרה קר, זו בדיוק הייתה התחושה שלנו. הרגשנו שסופסוף מישהו רואה אותנו ומתייחס לכל הצרכים שלנו, תחת קורת גג אחת, במקצועיות וברגישות", הם אומרים.

בשנים האחרונות נדמה שעולה קרנה של הרפואה הפרטית בכלל, ובתחום הפריון והנשים בפרט. בכל מה שקשור לפוריות, מסתבר שנשים לא מהססות לפנות לרפואה הפרטית.

צילום: פרטי

פגשנו את ד"ר אוהד כץ, מנהל מרפאת אולטרה קר, שסיפר לנו על הפעילות במרפאה: "המרכז פועל מזה כ-3 שנים, ובמהלכן פגשנו מאות זוגות ונשים שהגיעו במטרה לקבל את כל המעטפת לה הן זקוקות במקום אחד, מבלי להתפשר על המקצועיות: ייעוץ גנטי, אבחון וטיפול בנושא פריון על ידי רופאים מומחים ומובילים בתחום, מעקב הריון בדיקות אולטרה סאונד בהריון, רפואה משלימה ופסיכותרפיה ועד ליווי והכנה ללידה על ידי מיילדת ברגעים המרגשים שלפני הלידה.

ד"ר אוהד כץ/ מנהל מרפאת מומחים Ultracare | צילום: פרטי

כיום אין סיבה להתרוצץ ממקום למקום ומרופא לרופא, כשניתן לקבל את כל השירותים והמענים במקום אחד, וחלקם אף ממומנים על ידי הקופות והביטוחים השונים. אנחנו מלווים את המטופלות לאורך כל הדרך, וזהו פקטור משמעותי ביותר, במיוחד בכל הקשור לנושא הפריון. באולטרה קר יש לנו סטנדרטים גבוהים של מקצועיות, יחס אישי ושרות. מהרגע שמטופלת מגיעה אלינו למרפאה, אנו מאבחנים את כל הצרכים שלה ומספקים לה את המענה המקצועי והאישי ביותר", כך מספר ד"ר כץ.

לסוף הסיפור של רוית וירון יש כבר שם. "עמית נולדה בדיוק שנה לאחר שהגענו לאולטרה קר. הגענו למרפאה כשהזוגיות שלנו מעורערת מכל מה שחווינו עד כה, היינו מלאי חששות וחרדות שלא נזכה להיות הורים, והצוות ברגישות כה רבה ליווה אותנו עם פתרונות וכלים שהותירו אותנו נפעמים. במהירות ובמקצועיות אבחנו את בעיית הפוריות שלנו והתאימו לנו פרוטוקול טיפולים מדויק, ואכן הריתי מיד לאחר הטיפול הראשון. את כל הבדיקות ביצענו במרפאה, אצל הרופאים המקצועיים ביותר שפגשנו עד לאותו רגע. אנחנו מברכים על הרגע שקיבלנו המלצה עליהם".

אנו מקווים שיגיע היום שגם לטיפולי הפריון יימצא הפתרון הטכנולוגי המתקדם שיחסוך מאתנו את כל מסכת הטיפולים הזו, אך עד אז, טוב להרגיש בידיים טובות.

למידע נוסף ותיאום פגישה לחצו כאן

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה