תרבות ופנאי

להשאיר את היצירה בדרום

תרבות ופנאי21 באוגוסט 2022    3 דקות
0

כך אומר השחקן והיוצר אורן אטיאס, בוגר מחזור ד' של תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב. בספטמבר ייקמו בוגרי המחזור אירוע תרבותי ייחודי ראשון בבאר שבע

להשאיר את היצירה בדרום
צילום: ניק סמירנוב

בחודש ספטמבר הקרוב, יתקיים אירוע תרבות ראשון מסוגו בבאר שבע של תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב. האירוע "תרבות בתנועה" מפנה זרקור אל הזיקה בין אמנות, טכנולוגיה ותעשייה, ונותן ביטוי לפוטנציאל הגלום בשיתופי פעולה, במפגשים יצירתיים ובחלומות על אופקים חדשים. האירוע יתקיים בפארק ההיי-טק בבאר שבע, ויהווה את אירוע הסיום של המחזור הרביעי בתוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב.

אחד המשתתפים שיציגו באירוע הוא אורן אטיאס, בן 40, תושב באר שבע, נשוי לרעות ואבא לאלמה ונגב. "אני שחקן תיאטרון שמשחק בעיקר בתיאטרון הפרינג' בבאר שבע. אני באר שבעי במקור ואף בוגר המחזור הראשון של בית הספר למשחק 'גודמן'. מלבד היותי שחקן, אני גם במאי ומורה לתיאטרון במסגרות שונות ומגוונות באזור הדרום, החל ממגמת תיאטרון שבה לימדתי 12 שנה במקיף ו' דרך תיאטרון באר שבע ותיאטרון הפרינג' ועד למסגרות קהילתיות כאלה ואחרות מילדים דרך נוער בסיכון ועד בוגרים. בנוסף, אני מאלתר במופעים וסדנאות אימפרו-ביזציה כבר למעלה מעשור", הוא מספר. אטיאס משחק בכמה הצגות רצות, לילדים ולמבוגרים: "שיחקתי ועודני משחק בהצגות רבות שחלקן כמו 'בי פולארי', רצות ברחבי העולם (לונדון, מילאנו, האנוי, מונטריאול ועוד, ובקרוב כנראה בסיאול), דרך הצגות שעולות בעיקר בתיאטרון הפרינג' אך הציבור שמזהה אותי באחרונה הוא בעיקר ילדים מגילאי 3 עד 8 בשל מגוון הצגות הילדים שאני לוקח בהן חלק בשנים האחרונות, שאיתן אני עובר בבתי הספר בעיר ובערים נוספות. סיפור משעשע שקרה לי רק השבוע: ילד בתחנת דלק רץ אליי וחיבק אותי כשאימא שלו הסתכלה עליי בבהלה, ושאלה: 'סליחה, מי אתה'? ולפני שהספקתי לענות, הילד אמר לה: 'אימא, זה יותם. הוא פעם לא דיבר, אבל עכשיו הוא יכול בזכות הירח'. האימא הבינה שזאת דמות מהצגה, צחקה ונרגעה".

צילום: פרטי

 

באירוע הסיום, אטיאס יציג דיאלוג מיוחד שכתב: "באירוע הסיום של מנדל, אציג דיאלוג בשני חלקים, כשבחלק הראשון זוג נפגש לדייט על גבי המסך, שם הם מדברים, מתקרבים ומתחבבים האחד על השנייה. בחלק השני, מתקיים המפגש הפיזי ביניהם ללא מסך וללא פילטרים, ובשביל לדעת מה קורה בהמשך, תצטרכו להגיע על מנת לדעת".

בתוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב נפגש אטיאס עם עוד 14 אנשי תרבות מגוונים, בהם זמרים, שחקנים, משוררים ואפילו מעצב אופנה: "ללימודיי במנדל לקחתי ארגז כלים, ושם מילאו אותו בקבלת האחר, בידע נוסף על המרחב בו אני חי (הנגב), בהבנה ששיתופי פעולה הם תנאי הכרחי ליצירת תרבות, בדרכי פעולה שונות ליצירת תרבות ובהמון אהבה, ומובן שלקחתי עימי חברים לחיים".

"החלום הגדול והאמיתי שלי הוא שיותר ויותר יוצרים מקומיים יישארו בבאר שבע, ויפזרו את האמנות שלהם פה בדרום. אני חושב שיש לנו יוצרים נהדרים וסופר מוכשרים, אך הנהירה לכיוון המרכז גורמת לנו 'להפסיד' את האמנות שלהם או לנדוד למרכז כדי לצרוך אותה. הייתי שמח שמעצבים, ציירים, פסלים, רקדנים, זמרים, נגנים וכל יוצר באשר הוא ירגיש שהוא יכול ליצור בנגב. אני אעשה כל שביכולתי להשאיר יוצרי תיאטרון כאן אצלנו בבית". הוא מסכם.

האירוע "תרבות בתנועה" פתוח לקהל הרחב (ללא תשלום), ויכלול תערוכות צילומים, מיצגים, הופעה מוזיקלית, תצוגת אופנה, פרפורמנס ועוד. כולם מוזמנים להגיע ולחגוג איתנו תרבות נגב שמחברת בין בני הקהילות השונות החיות ופועלות במרחב.
האירוע יתקיים ב-12.9 בין השעות 20:30-17:30 במתחם פארק ההיי-טק בבאר שבע (בניין 3).

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אין לנו ארץ אחרת

רשת FRIENDS יוצאת בסדרת מופעים בסימן אחדות ותקומה

תרבות ופנאי1 במאי 2024    3 דקות
0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה