תרבות ופנאי

אוטו המתנות מגיע לדרום

תרבות ופנאי14 בפברואר 2021    2 דקות
0

בחמישי ושישי הקרובים, יגיע אוטו מתנות לרהט וערד וכולם מוזמנים

אוטו המתנות מגיע לדרום
המתנות שכבר חולקו. צילום: דפנה טלמון

כולנו שיחקנו במשחק ימי ההולדת 'חבילה עוברת', במהלכו מעבירים מיד אל יד חבילה אנונימית עטופה כהוגן, שתכולתה מתבררת ככל שמסירים מעליה את העטיפות. אם היום חבילה כזו הייתה מגיעה לידכם, מה הייתם רוצים שיהיה בתוכה? ומה באמת אתם צריכים? הפרויקט החדש של האמנית והאקטיביסטית דפנה טלמון מעלה בדיוק את השאלות האלה.

"מסע אוטו המתנות" הוא מופע פרפורמנס על גלגלים שמעורר דיון בנושא צרכנות, תרבות השפע, נתינה ושחרור. טלמון יוצאת למסע בין יישובים ב"אוטו המתנות", ותחלק לאנשים מתנות עטופות בנייר אריזה. כל מתנה היא חפץ שבעליו הקודמים כבר לא מצאו לו שימוש, והוא מועבר הלאה לשימושו של אדם אחר. טלמון תסתובב בתוך היישובים באוטו עטוף בנייר אריזה, וכמו מוכר באוטו־גלידה תזמין עוברים ושבים לבוא לקבל מתנות, לשבת לשיחה, לספר על עצמם ועל הקהילה שבה הם חיים, ולמסור חפצים משלהם. את החפצים למסירה תעטוף טלמון כפועלת בפס ייצור, בצורה אחידה ומונוטונית עד שיהפכו כולם לחבילות חומות ופשוטות שלא יהיה ניתן להבדיל ביניהן, עד שיעברו הלאה ליעדן הבא.

טלמון תעבור בין יישובים עירוניים וכפריים, בקומונות ובקיבוצים, ותיפגש עם יהודים, ערבים, דרוזים ובדואים. עם כולם היא תשב לשיחה כנה על הצורך בחפצים, על הנחיצות שבהם ועל הקושי האמיתי לשחרר מהם. לפי טלמון "החלפת חפצים היא כמו החלפת חוויות", וכך עם כל עצירה ייאספו לא רק חפצים, אלא גם רשמים, סיפורי חיים ומפגשים אישיים יוצאי דופן.

דפנה טלמון היא אמנית פעילה בארץ ובחו"ל. זוכת הקרן ליוצרים עצמאיים מטעם משרד התרבות (2020). בקיץ 2021 היא עתידה להשתתף בביאנלה לאמנות בטוקיו ובתוכנית השהות של הביאנלה, זאת לאחר שהציגה את פרויקט המתנות בפצ'ה קוצ'ה 21, ביריד האמנות צבע טרי, בפסטיבל "מקודשת" בירושלים, בפסטיבל פרינט סקרין, בפורום גבעון. היא השתתפה בשהות אמן ב"זומו" בחצור הגלילית, במרכז לאמנות בערד, ב"פסטיבל מדרום" ועוד.  חמישי 18.2 – רהט, שישי 19.2 – מרכז לאמנות עכשווית ערד

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה