תרבות ופנאי

סוכות בבאר שבע

תרבות ופנאי23 בספטמבר 2018    12 דקות
0

כל מה שיש לבאר שבע להציע בחול המועד סוכות

סוכות בבאר שבע
פסלים חיים בעיר העתיקה | צילום: דיאגו מיטלברג

העיר העתיקה: סיורים תיאטרליים מודרכים בעיר העתיקה – סיורים מודרכים לכל המשפחה יצאו במיניבוסים כל שעה עגולה מרחבת מרכז מבקרים באר אברהם. הסיורים יעברו במוקדי התיירות והתרבות בעיר העתיקה וילוו בסיפורים היסטוריים ופיקנטיים אודות העיר העתיקה בבאר שבע. הסיורים ילוו בקטעים תיאטרליים בביצוע שחקני תיאטרון הפרינג', שיפגשו את המבקרים במוקדי התיירות ברחבי העיר העתיקה.

שדרת פסלים ברחוב קק"ל: במסגרת פסטיבל "סוכות בעתיקה" יתקיימו ברחוב קק"ל בעיר הופעות קרקס ופסלים חיים שינעימו את אווירת המטיילים ברחובותיה הקסומים של העיר העתיקה. בין הפסלים החיים תוכלו למצוא גם את ה"אנשים בירוק" – ויולה וקונטרבס שמביאים לקהל הרחב מופע של צלילים, מוזיקה ופיוטים במופע שמשלב ליצנות, שירה, משחק ותנועה. לצדם יופיעו גם שלישיית הנגנים של "קביים מנגנים", אלת המוזיקה ההודית סרווסטי, צייר קריקטורות ועוד.

מרכז מבקרים בינלאומי באר אברהם: המרכז מזמין אתכם לקחת חלק במסע מעניין ומיוחד העוקב אחר הכנסת האורחים המפורסמת של אברהם אבינו והקשר הייחודי שלה לחג הסוכות. יחד נלמד להכיר יותר טוב את אב שלוש הדתות, ננדוד איתו במדבר, נצפה בסרט תלת ממד מרגש ונבלה לצד הבאר המקראית. במסגרת פעילות סוכות באתר יתקיימו סדנאות יצירה, מרתון פאזלים וסדנת תיפוף.

מעגל מתופפים בבאר אברהם | צילום דיאגו מיטלברג

ישפרו פלאנט: ארבעה ימים של חווית ספורט מנצחת המשלבת בילוי והנאה לכל המשפחה אורגנו בקפידה לאורחי ישפרו פלאנט בבאר שבע. אירוע זה, אשר יתקיים במהלך חופשת חול המועד סוכות ישלב בין ענפי הספורט השונים לבין טכנולוגיות מתקדמות בעולם. ובהתאמה לכך, כל הפעילויות שנבחרו לכך מהענפים השונים אשר יוצגו במסגרת האירוע מתחם כדורגל המדמה בעיטות לשער בסימולטור, ספינינג וירטואלי במסך ענק על רקע נופים מתחלפים, מתחם טניס וירטואלי עם מחבט וכר דשא.

25-28.9 11:00-14:00, 16:00-19:00 יום ו' 09:00-15:00. ב- 25.9 בשעה 17:00: מופע מיוחד של אומן אורח צחי הקוסם עם קסמים והפתעות לילדים.

אירוע וירטואלי | צילום: קבוצת חלומות

המרכז להנצחת חיילי אנז"ק: לקראת שנת ה-101 לשחרור באר שבע יציע המרכז להנצחת חיילי אנז"ק סיורים בנושא תנאי המחיה והמגורים של חיילי האנז"ק בדרכם לארץ. הסיור כולל ביקור מודרך במרכז להנצחת חיילי אנז"ק, צפייה בחיזיון האורקולי בטכנולוגיה מתקדמת שלוקח אתכם במעלית לתצפית מרהיבה על בית הקברות הבריטי, שם ממשיך הסיור המודרך.

סיור ראשון יוצא ב-9:00, ובכל שעה עגולה עד-16:00.

פארק קרסו למדע: פסטיבל המדע השישי –  פסטיבל מדע ססגוני עם כ-30 תחנות מדע בנושאים שונים: הולוגרמה, בישול מולקולרי, מנורת לבה ועוד. זוהי גם תהיה ההזדמנות האחרונה ליהנות מתערוכת "הממותה האחרונה" שתיקח אתכם למסע מרתק לעידן הקרח מימי הממותות ודב המערות ועד להתחממות הגלובלית.

פסטיבל המדע | צילום: באדיבות פארק קרסו למדע

מוזאון הנגב לאמנות: שלוש תערוכות חדשות של האמנים חנה סהר, דליה אמוץ ואוסוולדו רומברג. תערוכות הצילומים "היפה מכל הכוכבים" של חנה סהר ו"אורות" של דליה אמוץ מבקשות להציג אמנות בלתי מתפשרת, של אמניות ישראליות, שבחנו ללא חשש את גבולות אמנות הצילום המקובלות, ויצרו שפה ייחודית משלהן באמנות הישראלית. סהר בצילומי הלילה הציבה רף יצירתי חדש, כשהצליחה ללכוד את הצד המואר של החשיכה ולתעד את חיי הלילה בתאורה חלקית. דליה אמוץ יצרה בניגוד לחוקי הצילום וצילמה את הטבע הפראי מול אורה המסנוור של השמש. עבודותיה הפכו אותה לאמנית המזוהה ביותר עם שפת הצילום המופשטת והדברים-שבקושי-קיימים. עוד תוצג התערוכה "גלגל הצבעים" של האמן הישראלי הבינלאומי אוסוולדו רומברג שחוגג גבורות.

"שרים במוזאון": מתחם מוזאוני הנגב בבאר שבע פותח בסדרה מוזיקלית אמנותית חדשה, שרים במוזאון. במסגרת הסדרה יתקיימו ערבי שירה בציבור ושיח תחת כיפת השמיים, שיחברו בין יוצרים ושירים ארץ-ישראליים לבין התערוכות המוצגות במתחם. ערבי המופע ייפתחו שעה קודם בסיור מודרך באחת התערוכות – והכל במחיר שווה לכל נפש. באירוע הראשון בסדרה עודד שהם, ממובילי השירה בציבור בארץ, יארח את המוזיקאי הישראלי הבינלאומי יאיר דלאל שמתמחה במוזיקת עולם, מוסיקה אתנית ישראלית על כל גווניה בדגש על מוזיקה יהודית-ערבית, במטרה להפוך אותה לתרבות חיה ונושמת בהוויה הישראלית. יצירותיו ונגינתו של דלאל שואבות השראה מן המקום בו אנו חיים, ובעיקר מהמדבר. לערב הראשון והמיוחד, בחרו שהם ודלאל משירי ארץ ישראל המוכרים והאהובים שנכתבו ברוח המזרח, אותם יבצעו בכלי הנגינה העוד, טאבלה, כינור וכלי הקשה שונים.

26.9, 20:30.

יאיר דלאל | צילום אייל טל

מוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח – "בסוף מערב": התערוכה מציגה פריטי אמנות וחפצים מסורתיים מהמאה ה-19 עד תחילת המאה ה-20, לצד עבודות עכשווית של אמנים ישראליים שיש להם קשר ביוגרפי הדוק לתרבות היהודית הצפון-אפריקאית ובמיוחד למרוקו.

גלריית טרומפלדור: "רעש שקט": תערוכת יחיד של הצלם דיגי דקל. אוצר: פרופ' חיים מאור – תערוכת יחיד של הצלם דיגי דקל המציגה תמונת מציאות עכורה שמזכירה את מה שאנחנו חווים בעיני רוחנו, בדמיוננו, בחלומותינו או בזיכרונותינו, כאשר מראֶה מסוים, זיכרון מסוים, נעכר, מטשטש או נמוג. לצד סדרת התצלומים המבזיקים זיכרונות-מחוקים ניצבת סדרת תצלומים נוספת בה רואים דימויי דיוקנאות של נשים וגברים.

תיאטרון הפרינג': כחלק מאירועי סוכות בעתיקה יתקיימו בתיאטרון הפרינג' הצגות לכל המשפחה:

הענק הכי גנדרן בעולם – עוג היה ענק מקסים אבל קצת מוזנח. יום אחד עבר עוג ליד חנות לבגדים ענקיים, ומיד החליט לשפר את הופעתו. עכשיו – בחולצה מהודרת, בעניבה צבעונית ובנעליים מבריקות – עוג הוא ענק מקסים וגם…מרשים ומהודר, אלא שבדרך הביתה הוא פוגש חיות הזקוקות נואשות לעזרתו… ולבגדיו! האם יוותר על כל מה שקנה לעצמו? הצגה נוגעת ללב, מלאה ברגעי קסם על ערכים של חברות ועזרה לזולת, המוצגת עם שתי שחקניות והמון המון בובות.

25.9.18, 11:00-13:30.

מעמקי הים – אי שם במעמקי הים שוכנת תיבת אוצר יפה, ששקעה במצולות מספינה שנטרפה. מי גר בתוכה – מתמנון זקן ומלומד ועד מדוזות תזזיתיות, מחתול ים מלכותי ורגוע ועד אבו נפחא מנוזל ופרוע. איך מסתדרים יחד בתיבה אחת יצורים כל כך שונים? מה קורה כשעל התיבה מאיים כריש גדול ונורא? הרפתקה במצולות ללא מילים הרוקמת כקסם בועות, בובות ומוזיקה לסיפור יפיפה עם מוסר השכל.

26.9.18, 11:00-13:30.

ארבעה משלים ומלכה – מלכה שופטת קצת מטורללת, שלא רצתה למלא חובתה, איבדה את פניה בהביטה בעצמה במראה. כשהגיעו החיות לבית המשפט ביער, פתרה המלכה כל תלונה ותלונה. אך-אז החלו פניה חוזרים אל השתקפותה במראה. זוכת פרס ראשון בפסטיבל בינלאומי להצגות ילדים "ביטולינו" במקדוניה 2015.

27.9.18, 11:00.

הרפתקה בפנטומימה – מופע המשלב השתתפות הילדים. אל הבמה מגיעה אורחת מארץ בה עושים הכל בפנטומימה. האורחת מופיעה ומפעילה את הילדים בסיפורי פנטומימה, במופע המשלב דמיון והומור, מוסיקה ואביזרים, עם דגש על מחשבה וביטוי עצמי. חוויה תנועתית מרגשת, מקצועית ומעוררת השראה. המופע עולה ברחבי הארץ ובחו"ל בהצלחה רבה מאז 1999.

27.9.18, 13:30.

ההצגה ארבעה משלים ומלכה צילום | צילום: אריאל בשור

מרכז מבקרים השער לנגב: סיור שובה לב שיחשוף בפניכם את הנגב כמו שלא הכרתם דרך סרטונים, סיפורים אישיים ואנימציות בעברית ובאנגלית. הסיור מתקיים לצד הצגת ההיסטוריה העשירה והאפשרויות הרבות שהנגב מציע כיום. במהלך הסיור יזכו המבקרים לקחת לידיים את מושכות התכנון ובאמצעות משחק אתגרי אינטראקטיבי יתכננו את עתיד הנגב במספר רבדים הכוללים חינוך, תשתיות, תרבות וכו'. במהלך חול המועד סוכות ייהנו המבקרים גם מפעילות ייחודית לחג המתאימה לכל המשפחה.

25-26.9 בין השעות 09:00-15:00.

 תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע: בפעם הראשונה יתקיים פסטיבל הצגות ילדים במרכז הצעירים במסגרת הפסטיבל יועלו שש הצגות שונות, ותתקיים בכל יום סדנת יצירה ללא תשלום עבור הילדים. באולם הגדול של מרכז הצעירים יעלו ההצגות: "מחשבות שאינן רוצות לישון"– מחזה מוזיקלי על פי שיריה של שלומית כהן אסיף שזכה בפרס ההלחנה ועיבוד מוזיקלי של תיאטראות הילדים, "דוט והקנגורו" הצגה בבימויו של רפי ניב זוכת שני פרסי פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים (עבור עיצוב תלבושות ועיצוב תפאורה) ו"טיול לכוכב הגבינה" ההצגה המצליחה של חנוך רעים ויואב בר לב שזכתה לגרסה חדשה. בסטודיו יעלו שלוש הצגות לגילאי גן-א', "הרפתקאות הדרקון פיץ" הצגה מקורית בסגנון תיאטרון צלליות של טל בן בינה, "הרפתקאות מוכר הכובעים"– הצגה על פי סיפור העם המוכר, ו"אל הירח ובחזרה" – הצגה ללא מילים של שחקנים ובובות, על מסע של אישון אחד קטן.

מרכז הצעירים באר שבע, 26-27.9.18, 9:30-14:00.

ההצגה מחשבות שאינן רוצות לישון | צילום: מעיין קאופמן

בית האמנים – "ציירים צעירים בבית האמנים": בימי חוה"מ סוכות יציע המרכז פעילויות מיוחדת ל"ציירים הצעירים", המתאימה לילדים ובני נוער.

שעות הפעילות 10:00-12:30. המרכז פתוח לקהל הרחב בימי חול המועד בין השעות 10:00-16:00. ימים ג'-ה' – 25-27.9.

מתחם הקטר: יומיים של חגיגה נוסטלגית ומעוררת דמיון להורים ולילדים. חגיגה שמשלבת מתחם משחקים שכולנו אהבנו כשהיינו ילדים – מרוצי שליחים בתוך שק יוטה, משחק הכיסאות נושא פרסים, לימבו ענק, בועות סבון ועוד, הפעלות והצגות ילדים, סדנאות יצירה "כמו של פעם" וסיורים לכל המשפחה. במסגרת הפסטיבל יתקיימו הצגות הילדים "החתול במגפיים" ו"הסוד של נוי" ויתקיימו הפעלות מקציפות מפתיעות.

26-27.9.

 לונדע: מזמינים אתכם להשתתף בחוויה משפחתית מהנה ולשחק במגוון משחקי הקופסא של חיים שפיר, "המשחקים הכי ישראליים שיש", ואף לנסות ולהיות אלופי הטאקי באליפות השלישית של ישראל. השנה בלונדע מלבד המשחקים האינטראקטיביים שהמוזיאון מציע, יוקמו עמדות משחקים מבית שפיר ומתחם מיוחד לטורניר מוקדמות אליפות הטאקי. בכל יום מימי חול המועד סוכות יתקיימו מספר מקצים של התחרות, עם שחקנים שישחקו בקבוצות אקראיות. המתמודדים יוכלו להשתתף בתחרות בה המנצחים בכל מקצה יזכו בכרטיס כניסה לשלב הגמר הגדול – אליפות הטאקי, שתיערך בחודש דצמבר. שלושת המקומות הראשונים באליפות הארצית יזכו בפרסים משמעותיים: חופשה משפחתית בחו"ל, חופשה משפחתית בארץ ואירוע פרטי במוזיאון לונדע.

ההשתתפות במוקדמות אליפות הטאקי 2018 בחג סוכות בין התאריכים 25-27.9, מגיל 6 ומעלה, מותנית בהרשמה מראש, במחיר של 40 ש"ח לאדם. כל כרטיס מזכה בכניסתם של 2 מלווים מעודדים למתחם התחרות, ולרכישת כרטיס כניסה מוזל למוזיאון, בעלות 15 ש"ח.

טאקי | צילום: יח"צ לונדע

פסטיבל ישראלי במרכז מול 7: בפסטיבל תוכלו ליהנות ממתחם יין ישראלי עם שמונה דוכני תצוגה, טעימה ומכירה של יין תוצרת הארץ, בר מרכזי לטעימות וסדנאות יין שיתקיימו במהלך הערב. כל אורח שיחפוץ יקבל כוס יין וטעימות יין חופשיות במחיר סמלי. בנוסף בפסטיבל יהיה גם מתחם של בירה ישראלית עם שישה דוכנים של מבשלות בוטיק ישראליות, שני ברים מרכזיים ומופעים ארצישראליים בסגנון שירה בציבור. בגזרת האוכל, תוכלו ליהנות ממתחם שוק ישראלי עם עשרים דוכנים ממיטב השווקים המובילים בארץ כדוגמת שוק מחנה יהודה, שוק הכרמל ושוק רמלה. בנוסף לדוכנים יהיו במתחם "פודטראקס" שימכרו אוכל ישראלי אותנטי. בבמה המרכזית של המתחם יופיעו להקות קאבר ישראליות, די ג'י שינגן מוסיקה ישראלית מכל הזמנים ובמתחם יסתובבו דמויות מחופשות מההיסטוריה של מדינת ישראל.

25-26.9, 18:30-23:00.

מתחם יין ודוכני אוכל במול 7 | צילום: יח"צ

 

ART MARKET: יריד אמנים שיפעל בכל יום מ-10:00 ועד 18:00. שלושת אגודות האמנים בבאר שבע: עמותת פרי השלום, בית האמנים ואגודת הציירים והפסלים יחד עם הסדנא האתיופית ונשים רוקמות חלום, יציגו את יצירות האמנות שלהם ב-18 ביתנים שונים בשילוב סדנאות יצירה, דוכנים ועוד.

25-27.9, 10:00-18:00, רחבת הדשא במתחם המוזאונים, רחוב העצמאות 60, העיר העתיקה באר שבע. הכניסה חופשית.

 

יוצרים לייב סוכות 2018: חגיגת יצירה לכל המשפחה. עשרות אמנים המציירים בזמן אמת על קני ציור, הופעות חיות של יצירה בחול צבעוני ובספריי צבע, יצירת ציור ענק על בד קנבס בגודל 20 מ"ר, סדנאות יצירת עפיפונים וסוכות מיניאטוריות והופעות מוסיקה חיות – כל אלו ועוד יהיו חלק מפסטיבל "יוצרים לייב" שייערך בחול המועד סוכות במתחם דיזיין פלוס בבאר שבע בשיתוף עם הומא – קהילת היוצרים והאמנים בנגב.

(26-27.9) -16:00-21:00, (28.9) – 09:00-14:00. הכניסה חופשית. פעילות העפיפונים תתקיים ב ב-27.9  בין השעות 16:00-18:00. 

יוצרים בלייב בבאר שבע בדיזיין פלוס | צילום: יוגב וענונו – הומא

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה