תרבות ופנאי

יש מנצח חדש בבית

תרבות ופנאי25 בספטמבר 2018    דקה אחת
0

ד"ר זיו קוז'וקרו מונה למנצח הבית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע. יצירה מקורית שהלחין תבוצע בבכורה עולמית בקונצרט פתיחת העונה

יש מנצח חדש בבית
זיו קוזוקרו | צילום: נורית מוזס-קלמקי

ד"ר זיו קוז'וקרו, מלחין, מעבד, מנצח ואיש אקדמיה עובד עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע כבר שנים רבות.

מהעונה ה-46 שתפתח באוקטובר, יכהן כמנצח הבית וחלק מצוות הניהול האמנותי של התזמורת, לצד המנהל המוזיקלי הנכנס ניר קברטי ומאסטרו דורון סלמון. לקראת קונצרט פתיחת העונה של התזמורת שיתקיים ב–27 באוקטובר, קוז'וקרו הלחין במיוחד עבור התזמורת ואנסמבל טמפרה, את היצירה "רישומים בטמפרה", אשר תבוצע בקונצרט בבכורה עולמית.

היצירה בנויה כווריאציה עכשווית של קונצ׳רטו גרוסו, שבו אנסמבל טמפרה מהווה את הגוף הסולני אל מול התזמורת. היצירה עוסקת בניסיונו של קוז'וקרו ללכוד בעזרת אמצעים מוזיקליים מופשטים, רסיסיי זיכרונות – חלומות שלו כילד בבאר שבע, בה נולד בשנות -70 וגדל בשנות ה-80 וה-90.

אנסמבל טמפרה | צילום: אדם בנימין

קוז'וקרו מספר ל"שבע": "היצירה מהווה הקדשה ומחווה סמלית שלי לעיר באר שבע, לשנת ה-70 לישראל, לתזמורת הסינפונייטה היקרה, ולפתיחת עונה חגיגית זו בה נכנס מאסטרו קברטי לתפקיד הניהול המוסיקלי, ואנוכי מצטרף כמנצח הבית של התזמורת".

קלאודיה צובל, מנכ"לית הסינפונייטה הישראלית באר שבע ציינה: "אני מברכת על הצטרפותו של ד"ר זיו קוזו'קרו לצוות הניהול האמנותי של התזמורת. ד"ר קוז'וקרו הוא איש רב פעלים, מוכשר ונכס גדול לתזמורת. אין לי ספק שהעונה הקרובה תהיה מיוחדת מאוד".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה