תרבות ופנאי

אלבום רוק תוצרת ב"ש

תרבות ופנאי30 באוגוסט 2018    דקה אחת
0

בשבוע שעבר התקיימה באזורנו הופעה של ההרכב "מעבר לכביש שש", הרכב אינדי-רוק באר שבעי. עכשיו זה הזמן גם להכיר אותם

אלבום רוק תוצרת ב"ש
אלבום בכורה ל"מעבר לכביש שש" | צילום: אביטל ברי

"מעבר לכביש 6" הוא הרכב הפעיל משנת 2014. יצירתם מתאפיינת בטקסטים אפלים הכתובים בשפה עשירה ומלאת דימויים המתפתלים בין ההתמודדות עם העולם הפנימי, לבין המציאות היומיומית, ונוגעים בתחושות של חוסר יציבות, שיגעון, ואהבה תחת חרדת המוות. המוזיקה של ההרכב עושה שימוש במגוון רחב של סאונדים, תנועות וקווים מלודיים, עם השפעות כמו פינק פלויד והרוק המתקדם של שנות ה-70, הרכבי רוק ואמנים כמו ערן צור, נקמת הטרקטור, וחיבור הרוק והאלקטרוני של רדיוהד, ולהקת Garbage.

ההרכב שיחרר לאחרונה סינגל ראשון בשם "שנית מצדה". את השיר כתבה חברת ההרכב, יעל דור, לאחר שאישה קרובה לליבה ניסתה לשים קץ לחייה. השיר מתאר את הרגע בו עצמה את עיניה לנוח לרגע ממטלות היומיום, עד שמגיעה הידיעה המטלטלת ומושכת אותה ממנוחתה – להציל אותה. השיר מתייחס למטבע הלשון "שנית מצדה לא תיפול", ומתכתב עם סיפור מצדה.

עכשיו, לאחר שלוש שנים בהם הופיעו על מגוון במות, החלו לעבוד על אלבום הבכורה שלהם אשר יושק בחודשים הקרובים. האלבום הוקלט באולפני "Maryjane", בהפקתו של יוסי שטרית, מהוותיקים והמוכרים בסצנה המוזיקלית של באר שבע.

האלבום עוסק בהתמודדות עם העולם הפנימי, ובמפגש עם הסביבה בה אנו חיים, עם המציאות העכשווית בישראל בכלל ובפריפריה הדרומית בפרט ומישיר מבט אל חוויות אנושיות כגון חוסר אונים וחוסר ברירה, ונוגע בכאב ובפחד.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה