תרבות ופנאי

 15 שנה לקמע

תרבות ופנאי22 במרץ 2018    דקה אחת
0

להקת המחול קמע תעלה בשבוע הבא את היצירה החדשה  "מנמוזין", שנוצרה לכבוד חגיגות 15 שנים ללהקה

 15 שנה לקמע
להקת קמע השבוע על הבמה בב"ש | צילום: כפיר בולוטין

תמיר גינץ, המנהל האמנותי של הלהקה, יצר את "מנמוזין" לצלילי מוזיקה מקורית של אבי בללי ("נקמת הטרקטור"). השניים משתפים פעולה זו הפעם השלישית, בהמשך להצלחתם בעבר עם היצירות "במדבר דברים" ו"לא נודע". "מנמוזין" עוסקת בסוגיית הזהות הקולקטיבית, במסורת של קהילה, בזיכרון משותף של הגוף הבא לידי ביטוי בחגיגות וטקסים ונמצא בקונפליקט נצחי עם הזהות הפרטית המעוצבת משברי זיכרונות אישיים.

גינץ מספר כי הרעיון הראשוני ליצירה החדשה, התעורר בו בתגובה לקיטוב על רקע עדתי בשנים האחרונות, דווקא בעידן בו פלורליזם תרבותי כבר נראה באופק. תהליך העבודה הוביל לקונפליקט בין זיכרון פיזי המתחבר למסורות וריטואלים, לבין זיכרונות אישיים של אירועים מעצבי חיים, דמויות וריגושים, אלו הבונים את הזהות האישית. העבודה בנויה כמסע בין דמויות הנעות בין הקולקטיבי לאישי, בין שמחה לקינה, בין השייך לנבדל ובין מזרח למערב.

בהתייחס לעבודה המשותפת עם בללי, אומר גינץ כי עבודתם יחד מפרה אותו בהמשך המחקר שלו ליצירת שפה ייחודית לקמע שבה הרגש והפיזיות יחד יוצרים להט ותשוקה בלתי אמצעיים. היצירה פותחת את העונה ה-15 לפעילות הלהקה, כשבהמשך השנה יעבוד עם הלהקה, אחד הכוריאוגרפים המדוברים ביותר באירופה כיום, תועלה עבודה חדשה לכל המשפחה וכן צפויה בכורה מחודשת ליצירת המופת של גינץ "גן נעול", שסיפורה הוא סיפור לידתה של הלהקה.

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 25.3, 20:30.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה