תרבות ופנאי

קסם המדבר

תרבות ופנאי23 בפברואר 2018    דקה אחת
0

החוויה הבדואית בנגב בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הרשות לפיתוח הנגב ועמותת התיירות שקמה בשור יקיימו בסופ"ש הקרוב פעילות אחרונה במסגרת פסטיבל דרום אדום

קסם המדבר

חוויה אותנטית ומיוחדת עם סדנאות אותנטיות בטבע ביער דבירה. ממזרח לקיבוץ דביר לצד מרבדי הכלניות. בין מרבדי הכלניות ביער דבירה יחכה לכם מתחם ססגוני וקסום, בו יתקיימו למעלה מ-10 סדנאות אותנטיות בטבע על ידי יזמים ואמנים בדואים. הסדנאות למשפחות ולילדים יכללו גם סיפורים ומעשיות מהמורשת הבדואית.

בין הסדנאות: רקמת כלניות על בד שחור, ציור בחינה של פרחי בר וכלניות, סדנה להכנת זעתר וסומק, סדנאות להכנת תה צמחים ושמן טיפולי, צמחי מרפא וסודות צמחי הבר, תכשיטנות בדואית עם חומרים מן הטבע, סדנת רקמה וכדים, סדנת חיטה ושעורה והכנת קמח באופן מסורתי, סדנה להכנת בובות מבד מסורתיות, סדנת דרבוקות לילדים, סדנה להכנת פונפונים מחוטי בד, סדנה ליצירת חרוזים בדואים ומחזיקי מפתחות, סדנה בנושא קיימות ומחזור על פי הגישות הבדואיות ועוד.

במסגרת הפסטיבל יציע המוזאון לתרבות הבדואים ע"ש ג'ו אלון פעילות אינטראקטיבית ללא תשלום, בה תוזמנו לחקור ולגלות את נסתרי המסורת הבדואית באמצעות כתב חידה ומשימות. את התשובות תוכלו למצוא במוזאון הנודד שיוצב בלב יער דבירה, בין עצי האורן ומרבדי הכלניות ובו תחכה לכם תצוגה מרהיבה של כלי עבודה ומלאכה בדואים, וכמובן גם מדריכי המוזאון, שיספרו לכם על השימוש הקדום של אותם הכלים והחיבור שלהם למסורת הבדואית.

24.2 החל מהשעה 10:00.

סדנאות בטבע | צילומים: דן ברסלו

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אין לנו ארץ אחרת

רשת FRIENDS יוצאת בסדרת מופעים בסימן אחדות ותקומה

תרבות ופנאי1 במאי 2024    3 דקות
0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה