עסקים וכלכלה

הילולת השנה בשטפנשט

עסקים וכלכלה26 ביוני 2018    2 דקות
0

ההילולא ה-85 בסימן: פ"ה קדוש פועל ישועות. תחבורה מיוחדת מבאר שבע

הילולת השנה בשטפנשט

נס

את הנס הזה לא ישכחו רבים. אל מתחם ציון הצדיק הגיע יהודי ובמהלך התיקון השבועי הנערך מידי שבוע, הוא סיפר לנוכחים את סיפורו המרטיט. "בשנה שעברה הייתי פה בהילולא, נשאתי תפילה מעומק ליבי לנישואי הבן והבת שהיו מעוכבים זמן רב, היום (ר"ח תמוז) אני רוצה לבשר לכם כי הבת מתחתנת בשעה טובה, ובעוד שבועיים הבן מתחתן, והבונוס שקיבלתי עוד, שאשתי מצאה עבודה קבועה במשכורת מכובדת. והכל עוד בטרם עברה השנה מאז התפללתי. נס כזה ועוד רבים אחרים מתרחשים דרך קבע בציון השטפנשט אשר קיבל את הכינוי 'מירון של גוש דן'. הצדיק משטפנשט, אשר מקום קברו בבית העלמין האזרחי 'נחלת יצחק' – גבעתיים, לשם נוהרים כחצי מליון איש מידי שנה".

תולדותיו

הצדיק חי ופעל ברומניה, נפטר בשנת תרצ"ג (1933). קברו הועלה מרומניה בשנת תשכ"ט (1969), העוסקים במלאכת הקודש נדהמו לראות את גופו הקדוש – שלם כביום פטירתו. זאת למרות שעברו 35 שנים מאז.

מני אז, ציון קברו מהווה אבן שואבת ומקור השראה לרבבות עמך בית ישראל, הפוקדים את קברו ומתפללים להצלחה וישועה, כסגולת המקום הנודעת לכל. ניסים וישועות לרוב מתגלגלים סביב חלקת הקבר של הצדיק. כמו למשל סיפורה המפעים של אותה אישה, שלאחר 17 שנות עקרות, תפילה בציון הצדיק הביאה לה את הישועה המיוחלת. בנה שנולד לאחר המתנה ארוכת-שנים זו, נקרא כמובן 'אברהם מתתיהו', על שמו של הצדיק.

מוסדות הצדיק משטפנשט, בראשות הרב אברהם יעקב סלמון, הפועלים להנצחתו, עורכים תיקון קבוע על יד קברו, מידי יום חמישי, משעה 21 עד ל- 22. המשתתפים בו מספרים על ניסים מדהימים, להם זכו בזכות התפילה בציון הצדיק.

ההילולא

השנה תיערך ההילולא בסימן 'פ"ה קדוש יברך את עם ישראל', כאשר מקובלי ישיבת שטפנשט ייצאו בקריאת קודש לעם ישראל לקיים את צוואתו הקדושה של הצדיק בהדלקת ה'נר המסוגל', רבני ומקובלי הישיבה יערכו תפילות ותיקונים במהלך כל ימי ההילולא לפי השמות והבקשות שיועברו למוקד הישועות ע"י כל המבקשים לישועה. גדולי המקובלים שהשתתפו בתיקון הנר של הצדיק משטפנשט, סיפרו על אוירה מרוממת ומיוחדת ועילאית וכי כל מי שיזכה לתיקון הנר ודאי יראה ישועה וניסים.

לרווחת תושבי באר שבע מתארגנת תחבורה מיוחדת מאיזור מגוריכם לקבר הצדיק בגבעתיים. נסיעה מיוחדת ומאורגנת תצא להילולא ביום א' כ"ה תמוז 8.7.18 . יציאה בשעה 16:00. להרשמה: רחל רוקח, 050-8513992

להרשמה, למשלוח שמות לתפילה וישועה לתיקון הנר התקשרו: 03-5790303. "זכותו תגן עלינו אמן".

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה