ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

קללת ברקת?!

ספורט6 בינואר 2018    9 דקות
0

יעקב בוזגלו הצהיר בזעם שהפועל באר שבע תסבול מקללת בוזגלו, אך ההיסטוריה מלמדת שדווקא השחקנים שעוזבים את המועדון, הם אלה שצריכים להיזהר

קללת ברקת?!

מאז שאלונה ברקת רכשה את הפועל באר שבע לפני כעשור, שחקנים שונים ומגוונים עברו בקבוצה, אך מאור בוזגלו היה המוצלח שבהם. אינספור בישולים ושערים הפכו אותו לשחקן מוביל על הדשא, האישיות שלו – זו שפיצחה את הרשתות החברתיות, הפכה אותו לכוכב על גם מחוצה לו. דייויד בקהאם אם תרצו, רק בממדים כחול-לבן. הכל הלך לסופרסטאר, כל נגיעה, כל סטאטוס. כולם רצו להיות כמוהו. הכל הלך לו, עד שהוא החליט לעזוב. מאותו הרגע, סבל בוזגלו מהאוהדים ומפציעות. פציעה אחת במדי באר שבע שהרחיקה אותו מהמגרשים לשבעה חודשים והפציעה הנוכחית שעדיין לא יודעים מה יהיו השלכותיה.

אביו, יעקב בוזגלו, נדהם לראות את הקהל שכל כך אהב את בנו שר "בוזגלו מת", ברגע הכי כואב שלו. "אני מאוד כועס, אני לא מאמין", אמר האב בסערת רגשות. "לא יעלה על הדעת דבר כזה. ארבע שנים הבחור הרקיד אותם פה, הביאו לי אותו פצוע והיום כל הקהל במקהלה שר 'בוזגלו מת'. בושה! אני בטוח שעוד תהיה קללת בוזגלו על המועדון הזה". יכול להיות שבעצם הקללה עובדת הפוך? והאם יש לאוהדי באר שבע ממה לפחד? לא בטוח.

 

היו פה בשיא הקריירה. גל אראל, מאור בוזגלו, דודזאדה, אלגרבלי ותורג'מן | צילום: מאיר אבן חיים

 

בוזגלו לא לבד

מצד אחד, זה רק יעקב בוזגלו שלא ידוע בכוחות המאגיים שלו. מצד שני, לא חסרות דוגמאות לקללות בספורט העולמי שהתחילו מסערת רגשות. בבנפיקה הפורטוגלית למשל, רגע לפני גמר גביע אירופה לאלופות בשנת 1990, ראשי המועדון התייצבו מול הקבר של המאמן האגדי בלה גוטמן וביקשו את סליחתו. גוטמן שהוביל אותם לזכיות היסטוריות בגביעי אירופה, בשנים 1961 ו-1962, ביקש בונוס לאחר הזכייה ונדחה, מה שגרם להתפטרותו מהמועדון. "לא תזכו בגביע אירופה במאה השנים הקרובות", אמר המאמן לפני שעזב, ומאז הקבוצה הפסידה בחמישה גמרים אירופיים.

דוגמאות נוספות לאגדות אורבניות הן סיפור העלייה של ישראל למונדיאל במקסיקו 70, אחרי שניצחה את אוסטרליה המקוללת. לפי האגדה, הקללה על אוסטרליה הוטלה לאחר שהיא סירבה לשלם לרופא אליל שליקט עצמות, שתל אותם בשערים וקילל את היריבה. הוא עשה זאת במשחק מוקדמות המונדיאל מול מוזמביק והדבר הצליח, אלא שאז הוא ביקש תשלום וגם הוא סורב. המשחק הבא היה מול ישראל.

ישנה גם קללת בית שאן שנעלמה מאז סרט המלחמה ההוא, או פרשת העז היוונית של השיקגו קאבס בבייסבול שבעקבותיה הקבוצה לא הפסיקה להפסיד. לא חסרות קללות להאמין בהן, כמו שיעקב בוזגלו מאמין בזאת שלו.

מלבד הסיפור של מאור בוזגלו, ההיסטוריה הקצרה בעשור של ברקת בקבוצה, מלמדת שרוב השחקנים שעזבו את הפועל באר שבע, לא הצליחו לשדרג את הקריירה שלהם ולמעשה היא הלכה בכיוון ההפוך. בוזגלו נפצע, דודזאדה לא שיחק שנה ואובידיו הובאן אמנם מצליח ברומניה, אך עדיין לא נגמרה העונה.

לצורך הסיפור, אפשר להוציא מהמשוואה את הובאן שעזב רק העונה, אך חצי עונה היא לא מדד להצלחת הקללה, למרות בוזגלו. גם מעברו של אופיר דודזאדה למכבי תל אביב הוא בגדר היוצא מן הכלל כי שנה אחרי שעזב את המועדון לליגה הבלגית, הוא נמצא כעת במועדון גדול לא פחות. יחד עם זאת, אין לדעת איך העונה תיגמר וכולנו זוכרים שלמרות שהמגן עזב כשהוא נותן את המשחק הטוב בקריירה, הוא לא שיחק במשך כל העונה שעברה. קבלו את הדוגמאות הבולטות לקללת ברקת.

 

סימיוני עם אילוז ואלימלך

סימיוני בימיו כשחקן בבאר שבע. עם אביתר אילוז וסתיו אלימלך | צילום: ארכיון "שבע"

 

ליאנדרו סימיוני

סימיוני הגיע להפועל באר שבע בשנת 2007 ומהר מאוד הפך ליקיר האוהדים. 15 שערים ב-41 הופעות בקבוצה, רגל שמאל אימתנית ולב ברזילאי חם שידע לדבר באר שבעית, לנצח יקשרו אותו עם המועדון. יחד עם זאת, בחלון העברות של חודש ינואר בעונת 2009/10 עזב החלוץ את המועדון והמיתוס על הקללה החל ברגע הזה. סימיוני חתם בבת ים ועד סוף העונה כבש שלושה שערים בלבד בשני משחקים, מה שהחזיר אותו עוד יותר אחורה לליגות הנמוכות במדינתו. לבסוף, הגיל, השכר הנמוך וכנראה שגם הקללה גרמו לו לפרוש סופית מכדורגל ב-2010. מאז שעזב את באר שבע סימיוני למעשה לא שב לעצמו ומלבד הפרישה מכדורגל גם חווה ניסיון שוד בו הוא נורה וחברו הטוב נהרג, כמו גם תאונת דרכים אכזרית שהותירה אותו משותק בפלג גופו התחתון.

 

סימיוני כיום | צילום: פרטי

 

סיראז' נסאר

בקיץ 2009 הגיע לבירת הנגב קשר צעיר בן 18 וחצי ממכבי כפר כנא. סיראז' נסאר ניסה לא היה שחקן הרכש היחיד באותה עונה, כששמות גדולים כמו דוד רביבו וליאור אסולין העפילו על הרכש מליגה א'. הזמן חלף ושאר הכוכבים התחלפו, אבל נסאר שיחק במועדון כשש שנים, כשבגיל 23, בעונת 2013/14 אף כונה בעיתונות המקומית רונאלדו מכפר כנא והמפציץ מטורען, מקום הולדתו. באותה עונה הוא הספיק לכבוש שלושה שערים בשלושת המחזורים הראשונים ושישה שערים בסך הכל עד חודש ינואר והיה מהבולטים בקבוצה של אלישע לוי. רבים חשבו שזאת שנת הפריצה שלו, אך לבסוף חוסר היציבות ותחרות בהרכב מצד שחקני רכש חדשים כדוגמת מאור בוזגלו ומאור מליקסון, הוא שהכריע. נסאר תמיד נחשב לכישרון גדול, מה שהוביל אותו בשנת 2015/16 לעזיבה להפועל תל אביב הגדולה, שם, בניגוד למאזן של 160 הופעות ו-21 שערים במדי באר שבע, רשם רק 13 משחקים ושני שערים (הראשון מול באר שבע) והמשיך לנדוד. בני סכנין, קוקסי מהליגה האלבנית והפועל עכו כיום היו התחנות הבאות. הוא לא כבש שער ליגה כמעט שנתיים (ינואר 2016).

 

סיראז' נסאר הצעיר במדי הפועל באר שבע | צילום: מאיר אבן חיים

 

דובב גבאי

ב-1 בפברואר 2011 חתם דובב גבאי בהפועל באר שבע, כעבור כמה ימים ערך הופעת בכורה בקבוצה וכבש שלושער. בסך הכל, ארבע שנים שיחק החלוץ בבירת הנגב וכבש כ-40 שערים. מלך השערים של המועדון בשנים בו שיחק בו, "האיש למשימות מיוחדות", זה שהשאיר את באר שבע בליגה שנתיים ברציפות באותם משחקים זכורים מול בית"ר ירושלים וכעבור שנה מול נתניה. עם בואו של ברק בכר, בעונת 2015/16 עבר גבאי לבית"ר ירושלים ומאז, בלשון המעטה, זה לא זה. ארבעה שערי ליגה בבירת ישראל ב-28 משחקים, בעיקר כשחקן מחליף שלחו אותו לבני יהודה (שער אחד בגביע המדינה) ואז בחזרה בהשאלה למכבי פתח תקווה (שער ליגה אחד) והעונה שחקן מחליף בבני יהודה. שני משחקים בלבד בהרכב העונה, שער אחד בלבד בסוף חודש ספטמבר.

 

דובב גבאי

דובב גבאי. לא חזר לעצו אחרי שעזב

 

שלומי ארבייטמן

ביוני 2014 רכשה הפועל באר שבע את שלומי ארבייטמן, שהיה באותם ימים מלך השערים הפעיל בליגת העל. 11 שערי ליגה בעונתו הראשונה בקבוצה היוו מקור לאופטימיות, אך הגעתו של ברק בכר בעונה שאחרי, לצד יכולת טובה של אליניב ברדה ובן שהר והחתמתו של מוחמד גאדיר בחלון העברות של ינואר, סללו את דרכו החוצה והוא חתם בהפועל חיפה מתחתית הטבלה ועזר להם להישאר בליגה עם ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים. כן, אותה הפועל חיפה מולה הוא כבש את השער היחיד שלו בליגה באותה עונה במדי הפועל באר שבע – המספרת הבלתי נשכחת. חמישה שערי ליגה בלבד היו לו בעונה שלאחר מכן וכיום הוא במכבי פתח תקווה עם שער אחד בלבד במאזנו. למעשה, מאז שעזב את באר שבע, האיש שהיה אמור להביא לה אליפויות, רואה אותה עושה זאת בלעדיו.

 

מאז שעזב באר שבע אלופה. ארבייטמן | צילום: מאיר אבן חיים

 

אוסטין אג'ידה

לאחר שירד עם הפועל פתח תקווה לליגה הלאומית, השתדרג השוער הניגרי וחתם בעונת 2012/13 בהפועל באר שבע. לאחר שלוש שנים בקבוצה, שוערה הבינלאומי של אלישע לוי סיים את דרכו בקבוצה, בנבחרת ובמשך שנתיים גם בכדורגל.

העונה, אחרי שלא שיחק במשך כשנתיים משחק רשמי אחד מאז עזיבתו את בירת הנגב, חזר השוער לארץ וקיבל הזדמנות מהמאמן הבאר שבעי ניסו אביטן, בהפועל חדרה מהליגה הלאומית. למעשה, ההפסד 6:2 בגמר גביע המדינה למכבי תל אביב היה המשחק הגדול האחרון שאג'ידה שיחק.

 

אג'ידה ופלט

אוסטין אג'ידה עם שחקן נוסף שהלך לאחור אחרי שעזב את באר שבע

 

אחד שחמק מהקללה

ישנם שמות נוספים כמו תומר סוויסה, ליאור אסולין, לוטם זינו, עודד גביש, וויליאם סוארז ואפילו לוסיו מרינאו, שעשו חיל בבאר שבע ומאז עזיבתם לא שידרגו את מעמדם. אך יש גם אחד שחמק מהקללה וקוראים לו מאור מליקסון.

בעונת 2008/2009 חתם מליקסון בהפועל באר שבע והפך ליקיר האוהדים כשהעלה את הקבוצה לליגת העל. בינואר 2011 מליקסון שביסס עצמו כאחד השחקנים המוכשרים בליגת העל, קיבל את החותם הרשמי כשנמכר לויסלה קראקוב. בניגוד לשאר החברים ברשימה המרשימה הנ"ל, מליקסון עשה חיל גם בחו"ל והוביל את הקבוצה לאליפות וזכה בתואר השחקן המצטיין. לאחר שנתיים במועדון הפולני, חתם הקשר המוכשר בואלנסיין הצרפתית ושיחק בה עונה וחצי, לפני שחזר להפועל באר שבע.

למליקסון היו הצעות רבות, אך קמפיין אוהדי באר שבע להחזירו שבה את ליבו ויכול להיות שזו הסיבה לכך שמליקסון הוא היוצא מן הכלל. מליקסון קרא לבאר שבע בית וכיום הוא שחקן נבחרת, אחרי שתי אליפויות והשלישית בדרך. מאור באמת יש רק אחד.

 

אחד שחמק מהקללה כי חזר הביתה. מאור מליקסון | צילום: מאיר אבן חיים

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה