ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

קפטן סגל והסגל החדש

ספורט7 באוקטובר 2022    6 דקות
0

נטע סגל יפתח עונה שלישית בהפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה. הרכז האנרגטי של האדומים בראיון פתיחת עונה על הקריירה עד כה ("גם בנבחרת העתודה שיחקתי עם שוכמן"), העונה שעברה ("שנה קשה, שנה של למידה"), התפקיד החדש ("להסביר לשחקנים החדשים מה המשמעות של להשתייך למועדון הזה") והעונה הצפויה ("יהיה כיף לראות אותנו"). יוצאים לדרך

קפטן סגל והסגל החדש
עונה של תקווה. נטע סגל | צילום: אילן שי

במוצאי שבת (8.10.22, 19:30), תפתח הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה את עונתה החמישית בליגת העל, כשתארח באולם הקונכייה את הפועל חיפה, למשחק ה-120 של אדומים בליגה הבכירה. זמן טוב לשיחה עם הקפטן החדש של הקבוצה, נטע סגל, שפותח עונה שלישית במועדון של כפיר ארזי.

ברישומים של פיב"א, נטע סגל נולד ב-19.7.95 בעיר רוטרגלן שבישראל Rutherglen (ISR). הצצה קצרה בויקיפדיה חושפת שמדובר בעיר בת כ-30 אלף תושבים מדרום-מזרח לגלזגו, סקוטלנד.

"זה היה במהלך שליחות של אבא מטעם העבודה בסקוטלנד. בגיל שנה ושלושה חודשים עליתי לראשונה בחיי על מטוס, בדרך לישראל. זה כל הקשר שלי עם סקוטלנד. גדלתי בראש העין, ושיחקתי כדורסל במחלקת הנוער של מכבי המקומית. בכיתה י"א עברתי לאקדמיית הכדורסל של מכון וינגייט, הייתי שם שנתיים ואז התחלתי את קריירת הבוגרים שלי, רוב השנים בליגה הלאומית".

אבל היו נגיעות של ליגת העל…

"בשנה הראשונה שיחקתי במסגרת הכרטיס הכפול – בעירוני נס ציונה מליגת העל, ובאליצור רמלה מהלאומית. בהמשך היו לי התנסויות במכבי קריית גת, אבל כנראה שלא הייתי מספיק בשל. לפני שנתיים הגעתי לבאר שבע אחרי מספר שנים בליגה הלאומית, זה היה כשהרגשתי שאני משתפר ומתבגר במשחק שלי וגם מנטלית עשיתי קפיצה. זו עונה שלישית שלי במועדון, עם חוזה גם לעונה הבאה".

גם לנבחרת העתודה הגעת.

"אכן, שיחקתי נבחרת עתודה אותה אימן דן שמיר בשנת 2015. זה היה במחזור של נמרוד לוי, חואקין שוכמן, נאור שרון, איתי שגב, יפתח זיו, עידן זלמנסון, רומן סורקין וספנסר וויס. שיחקנו אז ביורו עד גיל 20 מול בולגריה, יוון, סרביה, לטביה, בלגיה, צרפת, איטליה וגרמניה".

בטורניר שנערך באיטליה, סיפק סגל ממוצעים של 52.9% ל-2 נקודות. ליום הולדתו ה-20, אותו חגג במהלך האליפות, הוא לא קיבל מתנה, ובמשחק הדרוג למקומות 10-9 שנערך ביום החגיגי מול הנבחרת המקומית, ישראל הפסידה 77:69 (46:32).

עונה לא פשוטה

איך אתה מסכם את העונה שעברה?

"התחלנו את העונה יחסית טוב מבחינה מקצועית, ואז באה העזיבה של רמי הדר, שהשפיעה על כולנו במועדון. הגיע מאמן חדש (כריסטופורוס ליבאדיוטיס), וכולם היינו צריכים להסתגל לסיטואציה החדשה, וזה לא כל כך השפיע לטובה. לקח לנו הרבה זמן להיכנס לקצב. זו הייתה שנה קשה מקצועית, שבסופה הצלחנו להרים ולהרוויח כמה ניצחונות (5) כדי להישאר בליגה, מה שבסופו של דבר היה החשוב. זו הייתה עונה קשה שלמדנו ממנה והשתפרנו בה. המועדון, וגם אני באופן אישי".

 

עונה טובה. נטע סגל | צילום: דני מרון

 

בעונה שעברה, הטובה ביותר של סגל בליגה הבכירה, הוא קיבל משני המאמנים במה וסיפק ממוצעים של 25.4 ד' למשחק עם 7.1 נק', 3.2 ריב', 4.7 אסי' ומדד 7.7. "היו רגעים טובים מאוד, היו רגעים פחות טובים, הרבה למידה הייתה בשנה הזו".

סגל מתגורר בבאר שבע, והוא מאוד אוהב אותה. "הגעתי כשהעיר הייתה בסגר בגלל הקורונה. בשנה הראשונה שלי כאן, הכול היה סגור, אז לא יצא לי הרבה לנצל אותה, אבל עם הזמן, כשהדברים התחילו להיפתח, גיליתי הרבה מקומות שאפשר לצאת, לבלות, להיות בהם. יש לי גם חברים שלומדים בבן גוריון. זו עיר מאוד כייפית".

אתה גם מצליח לשלב לימודים?

"כן. אני לומד באוניברסיטה הפתוחה. יש לי תואר ראשון בכלכלה וניהול, ומתחיל השנה תואר שני במינהל עסקים. אני לומד בזום במקביל לאימונים בגלל הלו"ז הצפוף. קשה למצוא יום קבוע שאתה יכול לפנות ולהגיע למרכזי הלמידה, אז אתה לומד דרך האינטרנט, ואני מאוד אוהב את זה, זה מאוד נוח".

צריך הרבה משמעת עצמית ואחריות ללימודים באינטרנט. כמו בכדורסל…

"זה כמו במשחק כדורסל, אבל בספורט יש גם אלמנטים נוספים שמשפיעים עליך כמו כושר גופני והכנה מנטלית".

אפרופו ספורט, יצא לך לקפוץ לטרנר?

"יצא לי לראות כמה פעמים משחק כדורגל בטרנר, כל פעם שיוצא לי. אני נהנה מהאווירה של הקהל, ואני רק מקווה שזה יגיע גם לאולם הקונכייה, זה רק 100 מטר מהקונכייה, שרק יבואו, וידחפו אותנו כמו שדוחפים את הכדורגל. השנה תהיה קבוצה כייפית שאפשר יהיה לדחוף.

יחידה אחת ולא קבוצה של יחידים

איך אתה רואה את הקבוצה שנבנתה כאן?

"עשו השנה שינוי מאוד גדול ביחס לשנים האחרונות. היה כאן מאמן שלוש עונות וחצי, והשנה הגיע מאמן חדש, ליאור ליובין, שעשה דבר או שניים גם כשחקן וגם כמאמן, ונבנה סגל חדש שכולל זרים חדשים וגם ישראלים בכירים ובעלי ניסיון בליגת העל כמו חואקין שוכמן ואיגור קולשוב. הגיעו שחקנים ישראלים צעירים שרעבים להצליח ומוכנים ללמוד ולהתפתח כמו רועי פריצקי, רון ציפר ותומר פורת, שיקבלו השנה דקות. יש כאן חבורה כייפית של שחקנים שנלחמים ורוצים מאוד להצליח. ככה המועדון וגם כל אחד כפרט. אנחנו מאוד מגובשים, אנשים מאוד טובים, וזה לא פחות חשוב מהיכולת המקצועית. זו קבוצה שהיא יחידה אחת, ולא קבוצה של יחידים".

 

הרבה יותר מאחריות וביטחון עצמי. קפטן נטע סגל | צילום: אילן שי

 

איך אתה רואה את תפקידך כקפטן?

"ברגע שיש קבוצה של אנשים טובים שמתחברים, אז התפקיד שלי כקפטן הוא יותר קל. המטרה שלי כקפטן היא לחבר את האנשים למועדון, שיבינו את המשמעות של להשתייך להפועל באר שבע, לעזור לשחקנים הצעירים להשתלב בהדרגה, כמו שעזרו לי וכיוונו אותי, לדעת איך לתמוך ברגעים פחות טובים כדי שלאורך זמן הם יוכלו לעזור לקבוצה".

איך מתבטא הגיבוש?

"הגיבוש מתבטא ביומיום, בשגרה. לבדוק שהכול בסדר ולנסות לזהות אם מישהו ביום פחות טוב, להתעניין במה קורה, לדעת אם צריך עזרה, ליווי, להסב את תשומת לבו של המנהל המקצועי או מנהל הקבוצה לבעיה שצצה, או קושי ששחקן נתקל בו. מחוץ למגרש, הגיבוש מתבטא בארוחות משותפות, הרמת כוסית בחגים וכדומה. עם הזמן זה יקרה יותר ויותר".

לסיום, איזו עונה צפויה לנו?

"מרגשת, עם אווירה כייפית ותחושה של רוח חדשה. יש הרגשה של חיוביות בתקופת ההכנה, בניצחונות כמו בהפסדים. אני מאמין שיהיה כיף לראות אותנו. אני מנצל את ההזדמנות כדי לקרוא לכולם לבוא ולמלא את הקונכייה, אנחנו צריכים את הקהל איתנו".

 

מצפה לעונה מרגשת. סגל | צילום: לירון מולדובן

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה