ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

צוהריים מרתקים

ספורט21 באוגוסט 2022    3 דקות
0

על המונית שעצרה בחצות באמצע שום מקום בדוחא ליד שגרירות סוריה, והורידה את ליאן וילדאו, על עבודת הדוקטורט של שלומית גיא באקדמיות של ארסנל וצ'לסי, על בעל משרד תיווך שהפך לאיש ברזל, ועל האימון הראשון של אופיר חיים בבאר שבע, שלווה בקריאת אוהדים צעירים "ע-ע-עגלות" – שבת ספורט מספר 4

צוהריים מרתקים
משתתפי הפאנל הספורטיבי בשבת | צילומים: דיאגו מיטלברג

 

בשבת התקיים צוהריים של ראיונות "שבת ספורט" המסורתי בסינמה סיטי בבאר שבע. האורחים שהוזמנו הפעם לשיחה עם זיו מהלו, היו שדר הספורט וכתב כאן 11 ליאן וילדאו, איש הברזל מבאר שבע שגב כהן, חוקרת הספורט ד"ר שלומית גיא, ומאמן נבחרת הנוער של ישראל, סגנית אלופת אירופה, אופיר חיים, אקס הפועל באר שבע.

וילדאו חשף חוויות ייחודיות מנסיעותיו לחו"ל ככתב ספורט, החל מאליפות אתלטיקה בדוחא, קטאר ב-2019, וכלה במשחקים הפאראלימפיים בריו (2016) ובטוקיו (2021).

הסיפור המיוחד מסתתר מאחורי הראיון שערך וילדאו עם לונה צ'מטאי-סלפטר. "הטמפרטורות בקטאר מאוד גבוהות, ככה שלונה התאמנה בחצות. קיבלתי בווייז את המיקום בו מתקיים האימון, הזמנתי נהג הובר, ונתתי לו את הנ.צ. הנהג עצר לי באמצע כביש ראשי, והסביר לי שזה המקום. ירדתי מהרכב, ואני מוצא את עצמי באמצע שום מקום, כשמעליי מתנוסס דגל סוריה. בירור קצר ואני מגיע לאיזו חנייה (בערך בגודל של חניית ויטמן), ושם אני מוצא את לונה מתאמנת".

 

 

על סיקור המשחקים הפאראלימפיים: "בריו הטילו עליי את המשימה. קצת הצטערתי שלא סיקרתי את האולימפיאדה, אבל בטוקיו, כבר ביקשתי לשחק את המשחקים הפאראלימפיים. ללא ספק יש לזה ערך מוסף, וזה הרבה יותר ייחודי ומרגש".

 

 

3 פעמים איש הברזל. שגב כהן | צילום: דיאגו מיטלברד

 

שגב כהן, סיפר איך הפך מאיש שלא עסק בספורט במשך כ-20 שנה למי שמסיים 3 פעמים את תחרות טריאתלון איש הברזל (שחייה – 3.8 ק"מ, אופניים – 180 ק"מ וריצת מרתון של 42 ק"מ). בעל משרד התיווך מבאר שבע ממליץ לכל אחד לעסוק בכך. "אני חושב שכל אחד יכול".

ד"ר שלומית גיא, אנתרופולוגית וחוקרת ספורט מאוניברסיטת בן גוריון, שיתפה בדרך שלה מאוהדת כדורסל, לחוקרת בתחום התנהגות אוהדים במשחקי הכדורגל. "נסעתי ללונדון, כדי להיחשף לענף, אחרי שאמרו לי שאנגליה תהיה דוגמה טובה, בעיקר לאור ההתמודדות המוצלחת מול החוליגניזם". גיא התארחה אצל צ'לסי, ארסנל וק.פ.ר, ומשם יצאה העבודה האקדמאית שלה, וספרה הראשון "אימפריה". גם היום מרצה ד"ר גיא באקדמיות לכדורגל בארץ. היא עשתה זאת במכבי באר שבע, הפועל פתח תקווה וכיום במכבי חיפה.

 

 

האורח האחרון היה אקס הפועל באר שבע, אופיר חיים (2004-2001, 2009-2007), מי שמאמן כיום את הנבחרת עד גיל 20 של ישראל לקראת המונדיאל באינדונזיה, אותה נבחרת שזכתה לא מכבר בסגנות אליפות אירופה עד גיל 19.

חיים התרגש מההגעה לבאר שבע "מזמן לא ביקרתי כאן. אני מרגיש כמו בבית". אבל אתה לא שחקן בית, העיר המראיין זיו מהלו, וחיים, ללא היסוס השיב: "אני כן", מה שזיכה אותו במחיאות כפיים מהקהל באולם.

 

 

חיים חשף את ה"אני מאמין" שלו בכל הקשור לשיתוף השחקנים מהנבחרת הצעירה בקבוצות הבוגרות, "הם חייבים לשחק, גם אם זה בקבוצה פחות טובה. גם אני, כשלא קיבלתי מספיק דקות במכבי תל אביב, עברתי קבוצה".

 

 

הקטע המרגש של הריאיון היה כשאופיר העלה לבמה את בנו אור, שגם הוא נחשף לשאלות של זיו מהלו. כשנשאל איזו קבוצה הוא אוהד, ענה: "מכבי תל אביב", שלח מבט לאבא והבין שצריך לתקן "גם הפועל באר שבע"…

כשנשאל אופיר אם הוא רואה את עצמו בעתיד מאמן את הפועל באר שבע, הוא לא התלבט: "כן, אני רואה את עצמי ביום מן הימים מאמן את הפועל באר שבע".

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה