ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

בין אלוף האלופים לאירופה

ספורט24 ביולי 2022    8 דקות
0

אחרי ניצחונות על מכבי חיפה ודינמו מינסק, באר שבע מקווה להשלים את המלאכה מול הבלארוסים ולצאת בראש שקט ללוגאנו. פשוט זה לא יהיה, אבל "לא פשוט" תמיד מסתיים אצל ברדה בחגיגות

בין אלוף האלופים לאירופה
רותם חטואל חוגג את השני מול מינסק | צילום: דני מרון

הפועל באר שבע פתחה את העונה ברגל ימין, עם זכייה בתואר ראשון לעונת 2022/23, אלוף האלופים, וניצחון במשחק הראשון בקונפרנס ליג על דינמו מינסק.

חניכיו של אליניב ברדה התקשו בתחילת המשחק מול הירוקים וספגו שער מרגליו של עומר אצילי כבר בהתקפה הראשונה של המשחק, אך בסיום, כמו בגמר הגביע, האדומים מבירת הנגב היו אלה שרקדו עם האוהדים שלהם.

אמנם הגביע שהניף מיגל ויטור בשבוע שעבר הוא אחד הגביעים הפחות חשובים בארון של המועדון, אך יחד עם זאת, המשחק עצמו, ההתפתחויות במהלכו, הדרך מספיגת השער ועד הנפת הגביע, היא החשובה, וממנה אפשר לגזור כמה משמעויות שהופכות את העונה שבפתח לכזו עם הרבה ציפיות מהפועל באר שבע. מאלוף האלופים לאירופה, כך הפועל באר שבע תפתיע את כולם.

לא נספרת?

מרוץ החימוש בליגת העל נמשך ואודות החיזוק המאסיבי של מכבי תל אביב ומכבי חיפה, עושה רושם שעד כה, אף אחד לא נותן הרבה סיכויים להפועל באר שבע להוות פקטור בצמרת ולהיות אחת הטוענות לכתר בליגת העל. אלא שהחודשיים האחרונים הוכיחו שבאר שבע יכולה להפתיע וכל עוד ברדה על הקווים, אפשר לצפות מהאדומים שלו לעשות את הבלתי אפשרי.

הפרשנים, האוהדים, עולם הכדורגל הישראלי – מדברים העונה רק על מכבי תל אביב ומכבי חיפה. על עומר אצילי, ערן זהבי, ניר ביטון ופרנצדי פיירו. על ברק בכר וולדימיר איביץ'. ובינתיים, אליניב ברדה סוגר תואר שני תוך חודשיים בקריירת האימון הקצרה שלו.

נכון, חיפה היא האלופה המכהנת, אבל הניצחון של הפועל באר שבע באלוף האלופים, הוכיח שוב לברק בכר ולכדורגל הישראלי, בפעם השנייה תוך חודשיים, שזה לא משנה מי הקבוצה הטובה יותר על הנייר, או למי יש את הסגל המרשים יותר, היקר יותר או עם השמות המפוצצים. שני המשחקים האחרונים הוכיחו שזה לא משנה מי פותח חזק יותר, אלא מי מסיים בצורה הטובה ביותר.

עומר אצילי שחקן על, חיפה קבוצה טובה יותר. הכל נכון. אבל בסוף, הפועל באר שבע של אליניב ברדה מוכיחה שוב ושוב, שבכדורגל לרוב מנצחים עם הלב ועם מנטליות חזקה. את הפועל באר שבע הזו, לא משנה מי היריבה ובאיזו דקה תספוג, קשה לשבור. או איך שברדה הגדיר זאת בסיום: "אוהב את השחקנים שיש, אין תחליף ללב ונשמה".

נכנס לראש של בכר

גם אם ברק בכר לא יודה בזה, אליניב ברדה הוא המאמן הישראלי היחיד שהצליח להיכנס לראש של המאמן הבכיר בכדורגל שלנו. בתקופה הקצרה שברדה מאמן, הוא פגש את מכבי חיפה 4 פעמים, כשבפעם הראשונה הפסיד 2:0, אך מאז בכר סופר רק הפסדים. 0:1 לבאר שבע בליגה, ניצחון בגמר גביע המדינה והעונה גם באלוף האלופים.

בשני המשחקים האחרונים, באר שבע ספגה שערים בדקות קריטיות, שיווין בגמר בדקה ה-87, ובדקה הראשונה באלוף האלופים. פעמים רבות ראינו שקבוצות נשברות בסיטואציות כאלה. בהפועל באר שבע חגגו בסיום, פעמיים.

 

פיענח את בכר. אליניב ברדה | צילום: דני מרון

 

בכלל, ברדה ניצח גם את מכבי תל אביב, פעמיים באותו שבוע. פעם בליגה ופעם הדיח אותה בגביע.

על הנייר, הסגל, החיזוק של חיפה ותל אביב, באמת מרשים יותר. יש שיגידו שבצדק לא סופרים את באר שבע, אבל לפני כל מפגש בין הקבוצות בעונה הבאה, כולם יזכרו שאת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, ניצחו האדומים. זוכרים את המחסום המנטאלי של הפועל בדרבי התל אביבי? או זה של חיפה מול מכבי תל אביב בשנים האחרונות? הניצחונות של באר שבע על חיפה ותל אביב, יכולים לייצר את אותו אפקט ההרתעה. אגב, בכל הניצחונות באר שבע עשתה זאת בהרכב חסר מאוד.

בהרכב משני

בעוד הסגלים של מכבי חיפה ומכבי תל אביב כמעט סגורים, הפועל באר שבע פתחה את העונה כשאליניב ברדה עדיין לא יודע איך ההרכב שלו יראה, ולסגל ששיחק באלוף האלופים יתווספו שלושה זרים שאמורים לשחק בהרכב (שניים בנוסף לאסטריט סלמאני). "אני לא מוכן לטעות ולבחור תחת לחץ", אמר ברדה, שציין שהרכש שיגיע נבחר בפינצטה וחייב להיות מדויק מאוד.

לעת עתה, עושה רושם שאכן כך הדבר, שכן שי אליאס אמנם היה חלש מול חיפה, אך הצטיין במחנה האימונים, ותומר חמד, שמה כבר לא נאמר עליו השבוע. הפועל באר שבע לא הייתה האופציה הראשונה של חמד בן ה-35, אבל "זו הייתה הקבוצה שהכי רצתה אותי", הוא סיפר. באלוף האלופים, כולם הבינו גם למה. מעבר לבישול ולפנדל המכריע, חמד מביא איתו לחימה, מקצוענות, ניסיון והרבה מנהיגות. בניגוד לניקיטה רוקאביצה למשל, גם אהבה ממבט ראשון מצד הקהל האדום. ולפחות לרגע זה, נראה שזה הדדי.

באותה פינצטה מדוברת, וכנראה שהודות לסגנון המשחק של חמד, נבחר אסטריט סלמאני, חלוץ נבחרת קוסובו שהגיע מהליגה השוודית תמורת כ-650 אלף יורו. הוא כבר ערך הופעת בכורה מול מינסק, ואמר לאחר החתימה: "אני נרגש מאוד לפתוח פרק חדש בקריירה שלי ורוצה להודות לצוות המקצועי והניהולי על האמון בי. שמעתי הרבה על המועדון והאוהדים".

מנכ"ל המועדון גיא פרימור הוסיף: "עבדנו רבות מאחורי הקלעים מנת שהעסקה הזו תצא לפועל ואני בטוח שהוא יהווה תוספת כוח משמעותית לחלק ההתקפי שלנו העונה. אני מאחל לו הצלחה רבה".

 

 

אסטריט סלמאני עם המנכ"ל גיא פרימור | צילום: באדיבות הפועל 'ויקטורי' ב"ש

 

סלמאני, ממוצא מוסלמי, גדל במחלקת הנוער של מאלמו, אבל כבר בגיל 12 הוא קרע את הרצועה הצולבת בברך ועבר למועדון קטן יותר בשם קולדאלס, שיחק בליגות הנמוכות וכשקיבל את ההזדמנות הראשונה בליגה הבכירה, באנגלהולמס, זה נגמר מהר מאוד וללא שערים. את הפריצה עשה כששיחק בטורנס, בליגת המשנה, וכבש במדיה 14 שערים ב-30 הופעות וכשהצטרף לווארסברג בויס, ששיחקה בליגה השנייה, הבקיע 17 שערים בעונת 2019, שהסתיימה גם עם עליית ליגה. בדצמבר 2020, האמרבי, שהנשיא שלה הוא לא אחר מאשר זלאטן איברהימוביץ', שילמה על סלמאני סכום שיא במושגים של הליגה המקומית. ב-2021, סלמאני זכה עם הקבוצה בגביע השוודי.

הפרידה בין סלמאני והאמרבי הגיעה בהפתעה ותחילת הסוף הייתה בחילופי המאמנים בקבוצה. אחרי שמארטי צ'יפואנטס, מאמן ספרדי שלא כל כך האמין בסלמאני, הראה לו את הדרך החוצה. "הוא רוצה את הדרך שלו ואני את שלי", אמר סלמאני בראיון שרמז על רצון לעזיבה.

בבאר שבע מאמינים שהעונה האחרונה, הפחות מוצלחת שלו, נובעת מחוסר ההתאמה למאמן ושדווקא פה, בבירת הנגב, הוא יחזור למספרים שלו בהתקפה. הציוות עם תומר חמד למשל, אמור להוציא מחלוץ הרכש החדש את היתרונות שלו שיבואו לידי ביטוי, כשהסגנון משחק של השניים אמור להשלים אחד את השני.

פרט נוסף ולא פחות חשוב, הוא שסלמאני כבר החל את העונה ובניגוד לחמד למשל, או לרוקאביצה בעונה שעברה, הוא לא יזדקק לזמן כדי להיכנס לכושר, אלא רק להתאקלמות, שבבית האדום מקווים שתהיה מהירה.

מעבר לכך, בהפועל באר שבע מקווים להנחית בקרוב שני שחקני כנף זרים חדשים. כך שאת התואר הראשון שלה כאמור, קטפה מחזיקת הגביע, בהרכב משני. באר שבע תהיה חזקה יותר בהמשך.

מאלוף האלופים לקבוצה אירופית

הניצחון של באר שבע באלוף האלופים פתח את העונה ברגל ימין, והניצחון במשחק הראשון מול דינמו מינסק הבלארוסית, רק הוסיף. על הנייר, באר שבע צריכה לעבור בקלות את הקבוצה שתקיים את שני משחקיה בטרנר, כשלוגאנו, אותה מכירים בבירת הנגב היטב מההתמודדות מולם בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2017, מחכה למנצחת.

 

כך זה התחיל |צילום: מאור אלקסלסי

 

בזמנו ניצחה באר שבע את השוויצרים בטרנר משערים של דן איינבינדר ושיר צדק. במשחק החוץ הפסידו האדומים 1:0 והודחו מהמפעל. השוויצרים כבר פתחו את העונה הנוכחית עם הפסד לסיון במחזור הפתיחה.

מדובר בהגרלה לא פשוטה להפועל באר שבע, שכן היא לא ידועה בהצלחות שלה מול קבוצות שוויצריות. כזכור, באר שבע התמודדה ב-2015 גם מול ת'ון השוויצרית של לוטם זינו והודחה מהליגה האירופית עם הפסד 3:2 בסיכום שני המשחקים.

אם באר שבע אכן תעבור את מינסק, המשחק הראשון ייערך בשווייץ ב-4 באוגוסט, כאשר הגומלין יתקיים שבוע לאחר מכן, ב-11 באוגוסט בטרנר. על הנייר הגרלה לא פשוטה, אך אחד היעדים שהפועל באר שבע הציבה לעצמה העונה הוא שלב הבתים ואצל ברדה, כבר אמרנו, "לא פשוט" בדרך כלל מסתיים בחגיגות.

כתבות נוספות

0

ההגנה הכי טובה זו ההתקפה – גרסת...

בגיל 35, המגן השמאלי של הפועל באר שבע הפך לאחד השחקנים הכי חשובים במערך של אליניב ברדה. המספרים, התפקוד החדש, העליות והירידות. האם הפועל באר שבע חייבת את לופז גם בעונה הבאה?

ספורט10 במאי 2024    10 דקות
0

שכחו את קריית אתא

גם רוטציה קצרה אצל גיא גודס (בלית ברירה) הספיקה כדי לנצח את הרוטציה הקצרה של אורן אהרוני (מבחירה). בסיום 93:89, כשהאדומים מהדרום כבר הוליכו 64:72 ברבע האחרון. דאבל-דאבל לקריס בנקסטון, שראה עם חבריו את מרקוס בינגהם החיפאי שבר את שיא כל הזמנים בריבאונדים (27). בחמישי: חצי גמר גביע המדינה נגד הפועל ירושלים

ספורט7 במאי 2024    2 דקות

כתיבת תגובה